Pagina's

dinsdag 28 februari 2017

sportvasten

Op internet kom ik geregeld informatie tegen over dmv "sportrusten" naar een marathon toewerken (zie https://www.sportrusten.nl/) en over "sportvasten" (https://www.fittergy.nl/).

Het klinkt allemaal erg leuk, maar ik geloof er niet zo in. In het geval van sportrusten mis ik echt de lange (duur)lopen richting marathon en in het geval van sportvasten krijg ik al trek in eten nog vóór ik überhaupt een poging waag.

Waarom dan nu dit stukje?
Nou ... omdat het zondag Carnaval was!
Huh?
Nou ... na Carnaval begint volgens Katholiek gebruik een periode van 40 dagen vasten.
Jacco en ik gaan sinds gisteren een eigen sportvastenperiode aan. Even 40 dagen geen Tony Chocolonely, bier, chips, wijn, etc. Helemáál niet? Nou ja ... een heel stuk minder. De bedoeling is dat de focus méér op gezonde(re) (sport)voeding, zonder echt te (sport)vasten. Gewoon even iets minder toegeven aan impulsaankopen in de Supermarkt bijvoorbeeld.

Omdat ik weer lekker in een hardloopflow terecht wil komen. Zo één die óók ten goede komt van werk en gezin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten