Pagina's

zondag 23 april 2017

2017 week 16: 10 EM Lycurgus

vooraf
Uitblazen na afloop van de 10 EM
De week begint meteen goed met een wedstrijd. Één van de spaarzame keren dat ik aan een 10 EM meedoe. Doel: het verbreken van m'n pr van 1:01:21. Deze heb ik tijdens dezelfde wedstrijd van lycurgus in 2013 gelopen, het Open Zaanse Kampioenschap. Hoewel het op het oude terrein was en dus een heel ander parcours.

maandag: 10 EM
Vandaag een prima wedstrijd gelopen: 10 EM in 1:00:42, een nieuw PR.
Zie: lycurgus-run-10-em voor het verslag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1682312442

dinsdag: (soort van) rust
Vanavond even naar de baan gegaan. Op de fiets. Even wat dribbelen en socializen. Meer niet. Meer kón ook niet: de benen waren absoluut niet hersteld van gisteren. Dat gold ook voor Dave en Jacco. Niet voor Frank, hij deed "gewoon" mee met het programma en raffelde de 600-tjes af, alsof het hem totaal geen moeite kostte.
Jacco op Facebook: "De benen waren het er niet mee eens om na 4km ploeteren op een dijk tegen de wind in weer een snelle baantraining af te werken ..."
https://connect.garmin.com/modern/activity/1685217168

donderdag: 5*400 (p200), sp400, 5*300 (p100) sp400, 5*200 (p200)
Eigenlijk was ik van plan om gisteravond, na de oefenwedstrijd die Kane met zijn team speelde, nog even een rondje van zo'n 10 km te gaan rennen. Maar ik had er géén zin meer in.
En ook vandaag moest ik me er echt toe aan zetten om te gaan lopen. Dan is het maar goed om in een groep te lopen: anders zou ik niet zijn gegaan. Inlopend naar de baan ging het voor meter. En ook de warming up was 'm niet. Maar eenmaal met de kern bezig, ging het steeds beter, steeds gemakkelijker en steeds meer op souplesse. De tempo's waren uiteindelijk uitstekend. Ik liep met Jacco, Martin, Bazz en Michel. Dave en Rowdy waren er ook, maar die liepen in een aangepast tempo ivm blessures.
Wat mezelf betreft: je hebt van die dagen, hè. En wat een lekker vooruitzicht heb ik: nog één dag werken en dan heb ik twee weken vakantie!
Tijden:
400-tjes 84", 82", 80", 78", 75"
300-tjes 57", 56", 56", 55", 54"
200-tjes 36", 36", 36", 36", 36"
https://connect.garmin.com/modern/activity/1688790438

vrijdag: rustdag
Vakááááántie! Heerlijk 2 weken geen school. Ik vind het werken met groepie 8 echt heel leuk, maar dat neemt niet weg ik "even niet" óók heerlijk vind. Vooral het idee "even niets moeten" staat me dan aan! En daarom werd er vandaag niet gerend.
Ont-moeten = ont-lopen. (voor een dag dan).
Tijdens een vakantie krijg ik, door het niets te hoeven/moeten, juist zin om te gaan rennen.


zaterdag: duurloopje
Een rustig rondje in de buurt gelopen. Ik had niet zoveel zin, maar ik wilde (na donderdag) niet twéé dagen niet lopen. En dus heb ik me in m'n hardloopoutfit gehesen en ben weggegaan om 8 km te lopen..
https://connect.garmin.com/modern/activity/1691638408

zondag: duurloop
Met de mannen op pad voor een langer duurloopje. Lekker off road door de duinen. De benen waren nog steeds niet helemaal fris, maar het ging. En uiteraard was het even gezellig met Jacco, Dave en Frank. We liepen 18 km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1693267176

weekoverzicht
Het PR op de 10 EM was wéér met flinke wind gelopen, evenals die op de HM tijdens de stevensloop in maart. En ook nu had ik het gevoel dat er méér in zat.
Mijn doelen op die afstanden worden:
10 EM in 0.59.59 en
HM in 1.19.59.
Eerst zorgen voor "goede" benen en lekker trainen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten