Pagina's

zondag 30 april 2017

2017 week 17: meivakantie

vooraf
Deze week en de week erop hoop ik lekker wat kilometers te kunnen maken. Daar heb ik, nu ik vakantie heb, wat meer gelegenheid voor dan gedurende de schoolweken.

maandag: duurloopje
Vandaag is Kane's vriend Abel uit Deventer bij ons. Hij was gisteren al gekomen en vanavond brengen we 'm weer naar huis terug.
Vandaag gingen de mannen zwemmen, met nog 2 vrienden. Ik heb ze gebracht, heb toen een rondje gelopen en vervolgens de mannen weer opgehaald. Win-win. In de duinen heb ik relaxt 10 km gelopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1695935991

dinsdag 6*1000 (p400)
Een klassiek programma op de baan vanavond. Dave liep met jarige Bazz en Ralph op. Nog steeds vertrouwde hij zijn knie niet helemaal. Ik liep met Frank en Erwin Hoekstra. Erwin is een oude bekende van me (uit de middelbare schooltijd) die goed kan lopen. Met ook een marathon onder de 3 uur in de benen, kunnen we hem er goed bij hebben in onze groep. Wegens privéomstandigheden kon Jacco er helaas niet bij zijn.
Bert gaf aan dat we de 1000-tjes in 3'30"/x mochten lopen. Het eerste 1000-tje ging traditiegetrouw lastig. Het was bijna werken voor 3'35". Ook de tweede ging nog een tikje moeizaam, maar daarna ging het steeds gemakkelijker.
Tijden: 3.35, 3.32, 3.30, 3.29, 3.27, 3.25. Gemiddeld dus mooi aan die 3'30"/x van Bert weten te voldoen.
En ... omdat ik 's morgens bij Oosterbaan was geweest om m'n nieuwe set kleding op te halen, liep ik er ook weer knap bij!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1698374622

woensdag: duurloopje
Jacco kwam me ophalen om even een rondje te rennen voor even een "kletsrondje" door de duinen. Hééél rustig gelopen (kon ook niet anders na de training van gisteren). Wel weer 12 km kunnen bijschrijven.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1699256790C

donderdag: Koningsdag. 
Vorige jaar kwam ik 's morgens op koningsdag tot een duurloopje. Vandaag kwam ik tot van alles, maar niet tot rennen. 's Morgens met José en de kinderen naar de vrijmarkt in Heemskerk geweest en 's middags gerommeld in de tuin. Daardoor had ik 's avonds geen zin meer. En na 5 rendagen, mocht ik natuurlijk best weer eens een dagje zonder.

vrijdag: lange duurloop
Met Jacco een langere duurloop gelopen. We begonnen goed het ging steeds zwaarder. Pfffff. Maar het weer was mooi en dan is het hoe dan ook heerlijk om in de duinen te zijn!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1702469073

zaterdag & zondag: rust
Rust? Nou ... werken in de tuin. En dat leverde de nodige spierpijn op, waardoor ik niet meer ben gaan rennen. Jammer, dat wel.

weekoverzicht
Niet die kilometers gemaakt waar ik op hoopte. Ik kwam tot nog geen 60, waar ik uit ging van 80 km. Positief gezien: de benen (eigenlijk het hele lijf) waren moe. Wellicht dat het loop-rust-weekend voor nieuwe loopenergie zorgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten