Pagina's

zondag 20 mei 2018

2018 week 20

vooraf
De vakantie is voorbij, de normale weken gaan weer beginnen. In de vakantie heerlijk kunnen rennen en fietsen, maar ik geloof niet dat het de komende weken minder hoeft te worden. Het zal vooral afhankelijk zijn van het weer. De berichten zijn goed: droog, geregeld zonnig en overdag 14 à 20 graden. Prima sportweer, no excuses!

maandag: duurloopje
Een mooie zomeravond. Zonde om binnen te zitten. Ik ging een rondje rennen en Kane ging mee op de fiets. Op mijn oude mtb. Konden we deze meteen even testen. Zadel omlaag en iets naar voren en hij kon er prima op rijden. Leuk!

dinsdag: rondje fietsen.
Zon, 20 graden en een lichte wind uit het noorden. Alle ingrediënten voor een goed rondje waren aanwezig. En dat kwam ook uit. Met Marco en Marcel een prima ronde op de racefiets gereden. En de eerste keer 33 km per uur dit jaar. Alsof de kilometers van het afgelopen jaar zich uitbetaalden. Zoals wel vaker, was mijn eerste deel het minste. Ik moet best vaak het eerste half uur echt even warm draaien. Tijdens de eerste helft rijd ik minder op kop dan tijdens de tweede helft. Gelukkig waren Marco en Marcel tijdens die eerste helft al goed en konden we als treintje prima doortrappen. Net als afgelopen zaterdag met Mark en Marco. Als het eerste half uur voorbij is, kom ik er steeds beter in en kan ik sterker rijden. Ook nu lukte dat weer. De laatste 10 km reden we over de zeedijk, weer richting het noorden (met wind tegen dus) en dat was mijn beste stuk op kop. Heerlijk vind ik dat, die macht voelen tegen de wind in.

woensdag: 10*200m (p=200m)
Na het fietsgeweld van gisteren, twijfelde ik vandaag of ik zou gaan rennen of fietsen. Het werd rennen. Waarom? Omdat ik na een rit als gisteren toch echt een fietsrustdag nodig heb. Twee dagen achter elkaar een stukje rennen gaat me een stuk gemakkelijker af. De flinke wind van vandaag maakte de keuze een stuk gemakkelijker. De vaste fietsdagen lijken zo'n beetje di, do (of vr), zo te worden en de vaste loopdagen ma, wo, za. Ik wil dit zeker niet vastleggen, hoor. Juist het flexibele in 2018 zorgt er voor dat ik zo vaak kan sporten. Het is meer de constatering dat ik 3x fietsen prima verteer en dat 4x fietsen eigenlijk net even te veel is. Zeker in werkweken.
Goed, vanavond dus gelopen. Ik besloot om weer eens wat 200-tjes te gaan doen. En dat ging prima! Ik liep ze gemiddeld in 43", omgerekend 3'35"/km. Meer en sneller wilde ik absoluut niet, omdat intervaltrainingen een hele andere belasting voor de benen is dan duurloopjes.

donderdag: rust
Vandaag was José jarig. Vanuit het werk zijn we gezellig met z'n 4-en uit eten gegaan. Bij Brafoer. Lekker dichtbij en goed eten!

vrijdag: rust
Ik voelde me vandaag vermoeid. Ik voelde dat het weinig zin had er tegenin te gaan en kon het maar beter accepteren. Prima, hoor. Een avondje rust vind ik óók lekker. Mezelf kennende heb ik morgen extra veel zin om weer lekker in beweging te komen. Kane voetbalt al om 8.30u. Ik heb daarna dus de héééle dag nog voor me!

zaterdag: duurloopje
Vanmorgen werd ik toch nog niet geheel fit wakker. Tijdens de wedstrijd van Kane heb ik gefloten: het wordt de laatste tijd een beetje vaste prik dat ik de scheidsrechter ben. Ik hoopte dat ik me al bewegend in de frisse buitenlucht beter zou gaan voelen, maar dat lukte niet helemaal. Ik mankeerde niets, hoor. Had alleen een watterig hoofd en branderige ogen. Het bweh-gevoel, zeg maar. Na de wedstrijd doorgegaan naar Odin: Lars kon kampioen worden. Door een 6-4 overwinning lukte dat. Uiteraard "moest" Jort vervolgens met ons mee naar huis. Hij bleef ook eten en 's avonds brachten we 'm weer thuis. Ravi mee om uit te laten en ik toch m'n renkleding aan: kon ik tijdens het hond-uitlaten rennen en/of terug naar huis. Wellicht zou dat me wat helpen. Gewoon kort en relaxt. En ja, het hielp: na 2 niet fitte dagen heb ik eigenlijk heerlijk, soepel en ontspannen gelopen.

zondag
Vanmorgen met Mark en Marcel een prachtig en zonnig rondje op de racefiets gereden. Weer een 100-er. Met een mooi gemiddelde van 31,7 km/u. Met z'n vieren kop over kop. Vooral Mark reed sterk. Vlak voor "de" brug reed ik op kop. Ik probeerde Marco op kop te dwingen en dat was voor Mark reden om te demarreren. Marcel kon er niet achteraan en Marco wilde niet. Hij wilde liever dat Mark won dan ik, haha! Dus moest ik zelf wel. Het lukte vrij vlot. Maa met Marco in het wiel. Marcel moest er af. Ik kon even uitblazen in het wiel van Mark. Vlak voor de brug ging ik als eerste aan. Marco kon mee, Mark niet. Man tegen man de brug op. Marco kon er niet meer overheen (en ik voelde dat ik nog wat over had). Wat een leuk spel blijft dat toch, zeg!