Pagina's

maandag 9 juli 2018

2018 week 28 #intensieveschoolweek

vooraf
- De meest drukke werkweek voor mij als groep 8 leerkracht van het schooljaar is aangebroken. De week erop is waarschijnlijk de meest relaxte schoolweek van het jaar. Wat maakt deze week zo druk? De Anjelier Talentenshow op woensdag en de Groep 8 Afscheidsavond op vrijdag. Twee piekdagen in één week. Wat maakt de week erop zo relaxt? De groep 8 piek zit erop en na volgende week maandag heeft groep 8 vakantie. Dinsdag en donderdag werk ik wel, maar het ik geen groep meer. Woensdag en vrijdag ben ik vrij.
Terug naar deze week: de piekdagen gaan er hoe dan ook voor zorgen dat ik minder aan sporten (en dan met name fietsen) toe zal komen.

maandag 9/7: duurloopje
- Na een hele week zonder hardlopen, wordt het weer tijd voor een duurloopje. Deze dag leent zich er prima voor. Robin en José gaan naar de manege. Fietsen zou dan sowieso niet kunnen. Nu kan ik nog even aan m'n powerpoint werken en een stukje gaan rennen als José en Robin weer terug zijn.
- Om 21.00u stond ik buiten en startte m'n rondje op. Het ging wat moeizaam. Voelde wel dat ik gisteren had gefietst. Maar minder dan ik had verwacht. En na een poosje ging het steeds gemakkelijker. Na zo'n 6 km was ik er helemaal doorheen en kon ik in een lekker tempo naar huis draven. En zowaar op 10 km eindigen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2839004837

dinsdag 10/7: duurloopje
- Tussen het afronden van de powerpointpresentaties voor de groepen 8a en 8b in, hoop ik er even tussenuit te kunnen piepen.
- Een goede voorbereiding is het halve werk. Ik ben niet alleen klaar voor morgen, maar ook al voor vrijdag! En dus had ik ook even de tijd voor een relaxt duurloopje. Na de bewolking van gisteren, was de zon er vanavond weer. En ik heb er een lekker zomers loopje van gemaakt: relaxt en ontspannen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2841579977

woensdag 11/7: rust duurloopje
- Rust? Dat kun je niet stellen op de drukste dag van het schooljaar, samen met vrijdag. Met rust doel ik op het hoogstwaarschijnlijk niet kunnen sporten.
- Tussen 2 theatervoorstellingen in, vanmiddag zowaar even kunnen rennen. Even m'n aandacht van groep 8 af. Bewust, zodat ik er vanavond weer met een volle batterij kan staan. Zoals Dolf Jansen dat altijd doet. Hopelijk kan ik het vrijdag óók zo doen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2843241195

donderdag 12/7: fietsen duurloopje
- Tussen twee piekdagen in, een rustige dag. Groep 8 is vrij. En dus kan ik met mijn groep 8 collega's de puntjes op de i zetten voor de afscheidsavond. Hoogstwaarschijnlijk kom ik deze dag wel toe aan een rondje fietsen.
- Tijd had ik vandaag wel om te fietsen. Energie niet meer. En dat mag in deze week! En dus sprak ik met José af om een stukje te gaan wandelen. 's Avonds gaf ze aan niet veel zin te hebben. Even daarna kwam Rina aangerend. Ik kleedde me om en rende met haar mee naar haar huis en ging alleen weer terug. Had ik geheel onverwacht toch even een rondje gelopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2846272968

vrijdag 13/7: rust duurloopje
- Rust? Dat kun je niet stellen op de drukste dag van het schooljaar, samen met woensdag. Ik neem nog één keer het jaar door met de leerlingen en hun ouders. Met een powerpoint presentatie vol humor. Na afloop is er disco voor de leerlingen en een "borreluurtje" voor de ouders. Met rust doel ik op het hoogstwaarschijnlijk niet kunnen sporten. Ik hoop dat ik net als woensdag 's middags even een half uurtje kan rennen, maar reken me nog niet rijk.
- Na een drukke dag op school (ik moest tot 12.30u lesgeven, daarna de speelzalen ombouwen tot presentatiezalen, de koffiekamer tot bar en uiteraard testen of alles werkte) was ik om 16.00u thuis. Even snel wat eten, omkleden en ... rennen. Even net als woensdag een half uurtje de focus van school af. En 2 uur later stond ik in ijswinkel Marx O’Larry’s. Voor alle leerlingen hadden we een bolletje is besteld. Voor ieder een eigen smaak. Bijvoorbeeld vanille voor dat lieve kind dat zo heerlijk zichzelf is. Iedereen houdt van vanille en iedereen houdt van dit meisje. We mochten de ijskar lenen, zodat het geheel mooi paste in de presentatie. En wat een complimenten kregen we na afloop. Allemaal blije en dankbare mensen! En dus ben ik dat óók!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2848376373

zaterdag 14/7: fietsen duurloopje
- De top is bereikt. Wat groep 8 betreft is alles afgerond. Maandag neemt de school afscheid van de groep 8 leerlingen, maar daar heb ik geen aandeel in. Ik kan dan alles lekker over me heen laten komen. Vandaag eerst uitslapen en in de middag of avond een rondje fietsen.
- Ik stond om 9.00u moe, maar voldaan op! Kon heerlijk nagenieten van gisteren en andere groep 8 hoogtepunten. Vanaf nu kan ik de boel een stuk relaxter aanpakken. Ook wel even lekker. Maar gek genoeg zorgde het succes van deze week ook voor het "ik-heb-zin-in-volgend-jaar-gevoel". Uiteraard was ik vandaag wel moe, zeker omdat ik er nu echt aan toe kon geven. Ik was wat narrig. Daarom heb ik niet gefietst. Wel was ik in staat om om 17.00u een rondje te gaan rennen. En gek genoeg werd het m'n beste rondje van de hele week. Gek, maar daarom niet minder welkom!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2851046034

zondag 15/7: duurloopje fietsen
- 's Middags vieren we de verjaardag van Kane, omdat wij op zijn echte verjaardag op vakantie zijn. In de ochtend kan ik nog wel even rennen.
- Omdat ik gisteren ging rennen ipv fietsen, mocht ik vanmorgen met de mannen (Marco, Mark en Marcel) mee fietsen. Om 8.30u vertrokken we vanaf basisschool De Bareel in de Broekpolder. We zouden 3 uurtjes gaan rijden, dan was ik om 11.30u weer thuis. Maar ... het werden er bijna 4. En Mark reed ook nog eens lek! Oeps ...
Gelukkig was het niet zo'n punt, omdat we alle boodschappen gisteren al hadden gedaan. Vandaag hoefde ik alleen nog maar wat op te ruimen in huis en soep te maken. En dat lukte me wel vóór 15.00u!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2852958103

weekoverzicht
- Dit was met recht de meest intensieve schoolweek van het schooljaar. Op de voet gevolgd door de kampweek. Maar wat een gave groep 8 weken zijn dit toch ieder jaar weer!
Op sportief gebied is deze week zelfs een prachtige loopweek geworden! Heb deze week meer dan 50 km gelopen. En dat was me al ruim een jaar niet meer gelukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten