Pagina's

woensdag 25 juli 2018

2018 week 30 #wirfttal(1)


vooraf
Vakantie in Duitsland. We zitten 2 weken lang op het Landal park Wirfttal bij Stadtkyll.
Deze vakantie hadden we geboekt voor Ravi. Het park staat namelijk bekend als zeer hondvriendelijk.
Maar ja ... we zitten hier nu zonder Ravi ...

maandag 23/7: duurloopje
Vanmorgen zijn we om 11.00u vertrokken en om 14.45u waren we aangekomen. Lekker relaxt allemaal. Ons huisje staat boven op een heuvel.
Na het uitladen en inrichten van de kamers zijn we even naar beneden gelopen: op verkenning.
Na het avondeten gingen we beneden even wat drinken. En daarna ging ik even een stukje rennen. Een half uurtje.
Ik moest duidelijk wennen aan het heuvelachtige terrein.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2879475597

dinsdag 24/7: duurloopje
We vertrokken vanmorgen om 10.30u naar Kronenburg. Daar beleefden we ons eerste uitje aan de Kronenburger See.
Een leuk zwemmeer op nog geen 10 minuten rijen met de auto van ons park vandaan.
Omdat de temperatuur vandaag naar de 30 graden toe ging, was verkoeling aan het meer wel zo aangenaam.
Op de terugweg boodschappen gedaan en daarna kon ik net als gisteren een rondje rennen. Het ging iets minder moeizaam dan gisteren, maar nog steeds viel het niet mee.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2879475647

woensdag 25/7: fietsen
Vanmorgen ging m'n wekker om 7.30u en 3 kwartier later zat ik op de fiets. En net als met het rennen, moest ik ook op de fiets wennen aan het heuvelachtige landschap.
Verder ging het prima! Voor ik er erg in had, was ik alweer 2 uur verder! Na ruim 2 uur kwam ik "thuis" met 50 km op de teller. Erg snel ging het dus niet, maar dat was te verwachten. Het smaakte hoe dan ook naar meer!
Na het fietsen douchen en eten en dan ... hup ... op pad met het gezin. We gingen naar een watervalletje, hier een half uurtje vandaan. Was leuk, met een leuke wandeling er naartoe. Ook de autorit was mooi. Heuveltjes, bochtjes, heel veel groen en mooie uitkijkpunten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2879475728

donderdag 26/7: duurloopje fietsen
- Op het menu staat een bezoek aan het plaatsje Bad Münstereifel.
En na afloop willen we zwemmen in de Kronenburger See. Wellicht kan er dáárna nog even gerend worden. We zullen zien, het heeft geen (top)prioriteit.
- Het werd een dag waarvan ik hoop dat het achteraf de minst leuke vakantiedag was. Ik had een conflict met Robin en het lukte maar niet om er uit te komen.
En dus liepen we wat chagrijnig door Bad Münstereifel heen. Jammer, want het was een mooi stadje.
's Avonds klaarde het allemaal weer op. José nam Robin en Kane mee naar de Kronenburger See en ik fietste er naartoe. Daar trof ik gelukkig weer lachende koppies aan.
Ik kon later gerustgesteld m´n rondje afmaken. Het fietsen was geen prioriteit, maar ik kon wel even alles van me afzetten, zoals de kids dat zwemmend konden.
En zo biedt actief bezig zijn vrijwel altijd oplossing.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2887691925

vrijdag 27/7: fietsen met Kane & duurloopje
- Het plan: José zet Kane en mij af in Daun. Kane en ik fietsen dan naar Meerfeld, waar José en Robin met de auto naartoe gaan.
Daar kunnen we dan lekker zwemmen en vervolgens met de auto of per fiets terug.
- De praktijk: Kane en ik hebben vandaag wél gefietst, maar niet naar Meerfeld.
Vanmorgen was er behoefte aan uitslapen. Prima. Iedereen stapte goed gemutst uit bed!
Kane en ik stapten na de lunch op de fietst: op en neer naar de Kronenburger See. Tijdens het slotklimmetje naar ons huisje, had hij een handje in z'n rug nodig. Maar zo naast elkaar haalden we mensen in die besloten te gaan wandelen naast de fiets! Hij heeft het dus prima gedaan!
Toen we weer terug waren, gingen we met z'n allen naar ... de Kronenburger See. Haha! Was wel even lekker, met ruim 30 graden.
Ik ben niet terug met de auto naar het park gegaan, maar rennend. Na 3 km heb ik 2 km op tempo gelopen (3'37"/km) en daarna 2,5 km weer wat rustiger.
Maar het klapstuk was toch weer de laatste halve km, vanaf de entree van het park steil omhoog naar ons huisje.
's Avonds, na het eten, hebben José en ik nog een lange avondwandeling gemaakt (van 20.00u tot 21.30u). Mooie dag zo: véééél beter dan gisteren!!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2887692054

zaterdag 28/7: fietsen
- Net als woensdag, wil ik om 7.30u opstaan en binnen een uur op de fiets zitten.
Als ik om 11.00u terug ben, kunnen we 's middags naar Gerolstein.
- En dus zat ik wéér om 8.15u op de fiets. Ik reed weg met (lichte) regen: voor het eerst in weken dat het weer eens regende.
Ik heb zo ongeveer alle klimmetjes in de buurt meegepikt. Uiteraard wel vermoeiend, maar zo gaaf om te doen. En het ging goed, hoor!
Toen ik terug was, sprong ik onder de douche, aten we met z'n allen en om 12.30u gingen we naar Gerolstein.
Daar hebben we ruim 2 uur gewandeld. Veel klimmen en dalen ook nu weer. Wel mooi, hoor! Rond 16.30u waren we weer "thuis".
Opfrissen, relaxen en ... hup ... uit eten! En zo werd dit eigenlijk best wel een topdag!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2887692145

zondag 29/7: duurloopje
- Kane gaat om 14.00u klimmen met het activiteitenteam van het park in het om de hoek gelegen klimbos. Ik ga dan een rondje fietsen met Robin.
's Morgens kunnen José en ik dan lekker even een stukje wandelen.
- Om 10.00u gingen we wandelen. Om 11.30u waren we weer terug. Robin en Kane konden daardoor lekker een ochtendje relaxen.
Het leuke van wandelen met José is dat we tijdens het wandelen onze beste/mooiste gesprekken hebben. Dat is altijd al zo geweest.
Het fietsen met Robin was ook leuk. Ze is een echt "ik-geef-het-niet-op" type! Mooi om te zien tijdens het slotklimmetje! Ze wilde eigenlijk geen helpend handje van mij. Alleen bij het laatste bochtje moest het even. Top, hoor! Een foto maken mocht helaas niet, dat is natuurlijk stom! Haha!
Toen Robin en ik terug waren, waren José en Kane er nog niet. Robin trok zich terug op haar kamer en ik trok m'n renschoenen aan.
Ik liep ongeveer hetzelfde rondje als ik met Robin had gefietst. De wat ingekorte versie, zeg maar. Een zo vlak mogelijk parcours in deze buurt. Een easy rondje, op het laatste stukje na. Ik besloot het klimmetje eens op te meten. Het is een klim van 55 meter, over een afstand van 450 meter. Volgens mij is dat dan een gemiddeld stijgingspercentage van ruim 12%.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2890554636

weekoverzicht
- De eerste week in Duitsland zit erop. Een week met pieken en dalen: qua landschap en qua sfeer. Op woensdag en donderdag waren we iets minder in vorm, maar verder zijn alle dagen prima! Het weer is tot nu toe perfect. Alleen gisteren een klein beetje regen. En elke dag wel wat gedaan. Zowel met elkaar als afzonderlijk. Dat afzonderlijke is wat mij betreft dan rennen of fietsen geweest. Uiteráárd! Wat fietsen betreft heb ik aardig wat hoogtemeters gemaakt: 819 + 709 + 1140 = 2668 m.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten