Pagina's

zaterdag 20 oktober 2018

2018 week 42 #jaartjeouder

vooraf
Gisteren schreef ik in het stukje week-41 dat het me toch wel leuk lijkt om weer eens richting een wedstrijd toe te werken: te beginnen met een 10 km. Door in m'n winterschema18-19 uit te gaan van 4x hardlopen, zou het zomaar kunnen gebeuren dat ik tzt een poging kan wagen om m'n 10 km tijd aan te gaan vallen. Die staat nu op 36'26". Een tijd waarbij ik altijd al het gevoel heb gehad dat deze te verbeteren is. Zo ook m'n 10 EM en HM. Maar die zijn voor nóg later! Eerst wordt het tijd om het intervallen weer wat serieuzer op de rails te krijgen.

maandag 15/10: intervaltraining (kort)
Toen Kane na voetbaltrainen thuis kwam, vroeg hij wat ik ging doen. Ik zei dat ik moe was en wat hoofdpijn had en niet meer weg wilde. "Ehh, pap", zei hij toen, "je bent niet zielig, hoor. Je bent geen geel konijntje!" En ik dacht: "Je hebt helemaal gelijk!" En dus kleedde ik me om en ging op pad. Voor m'n eerste training van m'n nieuwe projectje: 2k, 10*400m (p=400m), 2k. De 400-tjes gingen in gemiddeld 85". Dat is 3'33"/km, m'n beoogde 10 km tempo. Een mooie start dus!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3092025514
Reactie Henny Verheugen op Strava: "Als je 35'30" wilt lopen op de 10k zullen de tempoblokken wat langer moeten worden en/of de rusten korter en vlotter. Deze uitvoering past meer bij 38' op 10k. Tenzij je in de tabel van Lok/Verheul hebt gekeken."
Hoe zie ik dat zelf? Eerst wil ik dat m'n lijf went aan de intervaltrainingen. Deze training was slechts stap(je) één. Anderhalf jaar lang ben ik blessurevrij. En dat wil ik graag zo houden. Tegelijkertijd wil ik wat meer uit mijn comfortzone gaan. Maar wel geleidelijk, stapje voor stapje. Ik hoop tzt een 10 km onder de 36'00" te kunnen lopen, maar heb nog geen wedstrijd op het oog. Misschien in het voorjaar van 2019: de Spaarnwoudeloop in maart 2019 bijvoorbeeld. En wellicht zelfs nog later. Eerst maar eens zien hoe het eerste deel van die route richting een goede 10 km verloopt.

dinsdag 16/10: duurloopje rust
Jarig: vandaag 44 jaar geworden. Afgelopen vrijdag heb ik het met m'n sportvrienden gevierd en op 27 oktober (samen met Robin) met de familie. Even terug naar gisteren. Als 85" per 400m (zoals ik gisteren liep) niet genoeg is voor een 10 km < 36', wat zijn dan wél goede tempo's? Daar dacht ik vandaag aan. Ik denk dat ik het wel weet. Mijn gedachtes heb ik vandaag opgeschreven in het stukje 10kmbinnen36minuten. Verder dan denken over hardlopen, kwam ik niet. Een rustdag. En, hé,  ik ben ook een dagje ouder, haha! Kon ik lekker een avondje voetbal kijken: #BelNed 1-1.

woensdag 17/10: fietsen (mtb)
Om 9.00u stond ik op. Lekker even een rondje fietsen op m'n vrije woensdag: over de weg op de mtb. Tussen 10.00u en 12.30u ruim 70 km gereden, op een mooie ochtend. Thuis kon ik gezellig samen met Kane en een vriendje een broodje eten. 's Middags moest ik met Robin weg: ze moest ingeënt worden. En daarna kwamen m'n moeder en Piet. Ze hebben de sleutel van hun nieuwe woning gekregen en kwamen gezellig bij ons eten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3095729407

donderdag 18/10: intervaltraining (lang) rust
Nog een dag en dan begint de herfstvakantie. Ik ben niet meer naar buiten gegaan: en dus is de tweede dag niet sporten deze week een feit. Nothing more, nothing less.

vrijdag 19/10: fietsen rust
Ook vandaag niet fit. En ook vandaag gaf ik er na school aan toe. Niet gesport dus.

zaterdag 20/10: lange duurloop
Duurloopje op het strand met 2 km in 3'50"/km. José ging met Luna wandelen op het strand en ik ging mee. Kon ik mooi even een stukje rennen. Kort maar krachtig. Het was heerlijk op het strand. Geheel fit liep ik nog niet rond, daarom was 6 km net mooi. Het weer was gewoon te mooi om niets te doen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3103258142

zondag 21/10: fietsen (racer)
Een rondje doorstampen met Marco, Marcel, Eric en John. Kop over kop reden we 115 km in 33,6 km/u. Het ging niet altijd even gemakkelijk, maar wat een goede rit. Niemand verzaakte en iedereen reed even sterk. Na een stuk stampen op kop, kon iedereen 4 beurten bijkomen. Het leek wel een tijdrit! Zo gaaf!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3105178048

Geen opmerkingen:

Een reactie posten