Pagina's

maandag 26 november 2018

2018 week 48 #drake

vooraf
Wat sporten betreft ben ik best tevreden. En sinds lange tijd komt dat door het rennen ipv door het fietsen. Zondag ga ik zelfs weer aan een hardloopwedstrijd meedoen: de Strand- en duinloop van AVC.

26/11 maandag: fietsen (mtb)
En weer heb ik tijdens de voetbaltraining van Kane een heerlijk rondje over de weg op de mbt gereden. Echt een verfrissend avondrondje. Wel reed ik de laatste kilometer vreemd. Ik kreeg steeds minder grip op m'n stuur. Bleek m'n voorband langzaam maar zeker leeg te lopen. Gelukkig hoefde ik pas 50m van huis vandaan af te stappen en wandelen.Morgen maar even vervangen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3187345685

27/11 dinsdag: intervaltraining duurloopje
Vanmiddag ben ik bij m'n jarige moeder geweest.
En 's avonds kon ik het (na de 0-2 winst van Ajax bij AEK Athene) nog opbrengen om een stukje te gaan rennen. Geen intervaltraining meer, maar een lekker duurloopje.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3189728715

28/11 woensdag: fietsen (mtb) tempoloop
Regen. Dat was weer wennen, zeg. Mede door het uitblijven van regen, heb ik tot nu toe in 2018 al 280x gesport. En dan moet december nog beginnen! Maar voor het land is regen wel weer goed, natuurlijk! Ik besloot om te gaan rennen. Fietsen in de regen is niet lekker en ik had geen zin om op de Tacx in de garage te gaan zitten. Ik ging naar Wijk aan Zee op en neer: om de Dorpsweide heen. Na een rustige eerste 2km volgden 6 km's op tempo (3'58"/km) en de laatste 2 km naar huis weer rustig. Een mooie tempoloop!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3191692736

29/11 donderdag: intervaltraining fietsen (Tacx)
Na ruim een half jaar was het weer eens ... Tacx-time! Niet omdat ik dat nou zo heel graag wilde, maar omdat ik vandaag niet veel andere sportmogelijkheden had. Ik had de band van m'n mtb nog niet geplakt en na 2 dagen rennen wilde ik niet nog een keer hardlopen. Normaliter had ik tijdens het fietsen op de Tacx muziek op m'n oren. Dat is me inmiddels sterk afgeraden. Muziek via een speaker kon wel, mits niet te luid. Het was echt weer even leuk om in blokken lekker diep te gaan op de Tacx: 70' met 3*8' weerstand (p=4').

30/11 vrijdag: duurloopje
José heeft gisteren een tweede hond “geregeld”. Een kopie van Luna. Morgen haalt ze ‘m op vanuit Culemborg. 
Om 14.30u, nadat de leerlingen naar huis waren, zijn Maarten en ik naar mijn huis gegaan, heb ik me zo snel mogelijk omgekleed en zijn we een stukje gaan rennen. Een gezellig, maar moeizaam rondje. Ik was niet vooruit te branden. Wel lekker wat kunnen kletsen onderweg.
s Avonds ging ik uit eten met de mannen van Project2uur59. Met Frank, Dave, Jeroen, Bazz, Rowdy en Jacco. Eerst naar de Vuurlinie voor een escaperoom-spel en daarna naar de Chinees. Vervolgens nog een "afzakkertje" halen in de kroeg. Zóóó gezellig! Want natuurlijk waren er de mooie (sport)verhalen en toekomstplannen. Frank, Jeroen, Dave en Rowdy willen heel graag weer een marathon gaan lopen. Bazz weet het allemaal nog niet. Jacco wil het hardlopen weer gaan oppikken en ik wil toch het liefst een goede 10 km gaan lopen, als het om hardlopen gaat. Zie: 10kmbinnen36minuten. Volgens Jacco is het een goed idee om in het nieuwe jaar een stuk of 5 10 km's te gaan lopen, met als doel het pieken tijdens de 5e. De 4 anderen dienen dan voor wedstrijdhardheid, zoals dat zo mooi heet. Ik vind het een mooi plan!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3195184259

1/12 zaterdag: fietsen (Tacx)
Vandaag is het 1 december: het leek me een goed idee om weer eens een poging te wagen tot een periode elke dag sporten. Ik heb het gevoel aan een soort comeback te willen gaan werken. De comeback van Johan, zoals ik wil zijn: fit, vrolijk, sportief. Sportief gaat het op zich goed, maar is het met de fitheid iets minder gesteld. Werk aan de winkel! Hoe leuk is het dan dat ik uitgerekend nu ben begonnen in het boek "De Terugkeer".
Ook is het day one geworden voor het nieuwe hondje bij ons thuis: Drake. Wat een ukkie! En vergeleken met Luna een stuk molliger. Hij heeft goed gegeten tijdens zijn eerste maanden! Nu gaat José 'm de komende tijd in goede conditie brengen. We willen geen "kroketje", hè!
Om 20.00u ging ik me omkleden om even een uurtje trappen op de Tacx in de garage: 60' met 2', 3', 4', 3', 2' weerstand (p=2'). Het was inmiddels m'n 12e sportbeurt op rij.

2/12 zondag: Strand- en duinloop av Castricum duurloopje
Ik zou met Frank, Dave en Jeroen de 15 km rennen in Castricum, maar dat gaat mooi niet door. Robin heeft een wedstrijd paardrijden en ik had beloofd te komen kijken. En dus sprak ik met Jacco om 9.30u af bij de Oudendijk, om een uurtje te gaan rennen in de duinen. In de (mot)regen een lekker offroad kletsrondje gelopen. Was leuk, lekker en gezellig!
En ik was mooi op tijd terug voor de springwedstrijd van Robin. Dacht ik ... Toen ik nog een uur had (ik ben binnen 10 minuten op de manege), belde José dat ik héél snel moest komen, omdat er een aantal deelnemers tussenuit waren gegaan. En toen ik 10 minuten later op de manege aankwam, was Robin al geweest. We hadden er allemaal de pest over in.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3198858780

weekoverzicht
Op naar herstel wat fitheid betreft. Dagelijks sporten gaat goed. Toch geen hardloopwedstrijd deze week. En natuurlijk was het de week van ... Drake!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten