Pagina's

maandag 26 augustus 2019

2019 week 35 #endofsummer

vooraf
De zomervakantie is nu echt definitief voorbij. Donderdag en vrijdag al voorbereidend werk op school verricht en vanaf nu gaan we ook weer starten met de leerlingen. Dat betekent dat ook het sporten zich door de weeks weer concentreert op de avonden. 

maandag 26/8: fietsen
Avondrondje met Marco, Mark en Marcel. Na het tempowerk van gisteren, vandaag een rustig "klets"rondje. Ook weleens lekker om op het gemakkie rond te rijden: 60 km in 28,9 km/u.

dinsdag 27/8: duurloopje
Voor de vierde dag op rij is het 30 graden. Met recht een hittegolf. En dat, terwijl de zomer (gevoelsmatig) afgelopen is. Met 30 graden in een klaslokaal met 26 kinderen zitten, betekent dat je je kleren uit zweet, haha. Daarom is verkoeling na het eten wel even lekker. Dus ... hup ... naar het strand. José en Kane wandelen met de honden. Ik rennen met na afloop een duik in zee. Hééérlijk! Zowel het rennen als het zwemmen. Rennen: 8,2 km in 4'26"/km.

woensdag 28/8: fietsen
M'n eerste vrije woensdag van het schooljaar: lekker een rondje fietsen. Geen wekker gezet. Relaxt opgestaan, koffie, héérlijk! Boodschappen gedaan en om 13.00u stapte ik op de fiets. Even lekker 63 km gereden in 31 km/u. Ik ben helemaal "fris" voor de infoavond groep 8 op school.

donderdag 29/8: baantraining
Op het programma stond 10* (200m (p=200m). Afgesproken met trainer Bert om ze in 40 à 42 seconden te lopen. Dat lukte uitstekend. Ze gingen allemaal in 41" en de laatste 2 in 40". Ben heel tevreden. Na afloop geen massage, omdat Hans er niet was. Volgende week weer.

vrijdag 30/8: fietsen
Om 15.30 ging ik vanuit school naar huis, om 15.45 had ik de soep voor het avondeten klaarstaan, om 16.00 pakte ik omgekleed en wel mijn racefiets uit de garage en ... fietsen maar! een vergelijkbaar rondje als woensdag. Moest er iets meer voor werken, daarom het rondje iets ingekort, maar toch weer 30,9 km/u kunnen trappen met ZW4. Nu 55 km.
's Avonds hadden we het, met (een deel van) onze fietsploeg, gezellig bij Marcel. Marco, Mark, Sjoerd en ik waren aanwezig en lieten ons heerlijk bedienen door Marcel. Dat betekende een avondje met 4x sterk bier, oa Karmeliet. Pfff ... Gesprekken over de vakantie, over nieuwe fietstochten, over een teamoutfit en over nog véél meer.

zaterdag 31/8: duurloopje
Vanmorgen werd ik om 10.00u pas wakker. Lekker m'n roes uit kunnen slapen. Kane hoeft later in september pas weer te voetballen, dus voorlopig zijn de zaterdagochtenden vrij. Normaal ga ik graag op zaterdagochtend naar het voetbalveld, hoor, maar na gisteravond kwam deze rust me wel even goed uit, haha! 's Middags heb ik een rondje gerend: de biertjes eruit gelopen. Het ging uitstekend: 10,1 km in 4'11"/km.

zondag 1/9: fietsen
Met de mannen om 8.30u afgesproken bij basisschool de Bareel in de Broekpolder. Een ronde van 101 km in 31,0 km/u met z'n 6-en (Marcel, Marco, Mark, Sjoerd, Eric en ik). We startten met 6, maar eindigden een soort van individueel. Iedereen haakte op een bepaald moment af, ivm andere afspraken met de thuisfronten. Ik kon het langst door: José was weg met de honden, Robin was naar haard paard Abby en Kane was spelen bij vriend/neef Jort. Kon ik mooi (als enige van de groep) de 100 km vol krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten