Pagina's

maandag 6 januari 2020

2020 week 02 #vollebak

vooraf
Weer naar school: terug in het gareel. Dat betekent weer serieuzer bezig zijn. Niet alleen wat werk betreft, ook wat voeding, (nacht)rust en sport betreft. Ook wel weer goed, na een Kerstvakantie met familiebezoekjes, feestjes, diners, eten, drinken, gezelligheid, ...

maandag 6/1: minutenloopje of duurloopje
Eerste schooldag na de Kerstvakantie zit erop. Eigenlijk best wel weer leuk. Het enige niet-leuke was het vroege opstaan, haha!
's Avonds had ik nog meer dan voldoende energie om even een stukje te gaan rennen. Niet te gek, want morgen wil ik op de baan kunnen trainen. Het werd een minutenloopje: 18*1' (p=1' w/dr). Met een totaal van 8,2 km. Een soepele, ontspannen, reactieve minutenloop. Beste tot nu toe. Met een zeer goede linker achillespees. Top! Tijden van 3'52"/km tot 3'32"/km.

dinsdag 7/1: baantraining
Yes, dit was het weer. Wat een heerlijke training! Programma: 5* (800 rustig - 800 snel) zonder pauze. Tijden: de rustige 800-tjes gingen in 3.35 en de vlotte in 3.00. Samen met Maaikel en Dave gelopen, met Ralph er vlak voor.Geen last van de achillespees. En vooral daardoor voor het eerst weer de gehele training kunnen volbrengen. Hiiihaaaaa! In de voorgaande periode kortte ik de trainingen geregeld in: liep ik bijvoorbeeld 10*400 ipv 12*.

woensdag 8/1: fietsen duurloopje
Vanmorgen merkte ik tijdens het opstaan, net als afgelopen vrijdag, dat ik een 'lekkere' achter de rug heb: lichte spierpijn weer. En, óók evenals vrijdag: géén reactie wat de achillespees betreft!
's Middags: studiemiddag in Wijk aan Zee. Met het camperbusje van m'n collega heen. Rennend terug naar huis. Met een ommetje. Rechtstreeks naar huis is 5 à 6 km, nu kwam ik tot ruim 11 km. In 4'39"/km. Eigenlijk wilde ik vandaag gaan fietsen. Overdag kon dat dus niet, daarom bleef een avondrondje over. Maar daar had ik niet zo veel trek meer in. Niet zo gek, natuurlijk.

donderdag 9/1: baantraining
Ik had vandaag wat stramme benen. Niet zo gek natuurlijk, na 3 hardloopdagen. En toch stond er vandaag een baantraining op het programma. Een stevige zelfs: 20*300 (p=100). Alles in 1'02" à 1'03". Fantastisch lekker getraind. Samen met Rowdy. En net als dinsdag de hele training kunnen doen. Dave was er ook weer, maar hij deed een apart marathonprogramma. Na afloop massage. Dat was wel even nodig: de kuiten en hamstrings konden een flinke kneedbeurt goed gebruiken.

vrijdag 10/1: fietsen (mtb weg)
Vanmorgen voelde ik de training van gisteren nog wel wat in de benen. En wellicht voelde ik deze loopweek wel. Want ik heb zowaar 4 dagen achter elkaar gerend. En af en toe stevig ook. Volle bak dus! Vandaag dus maar een dag zonder rennen. Eerst fysio om 15.30u en 's avonds ... fietsen! Pas om 20.30u, omdat ik na het eten in slaap was gevallen, haha! Het was buiten werkelijk heerlijk om te fietsen: volle maan, een sterrenhemel, nauwelijks wind en lekker fris. En thuis weer 45 km op de teller (in 26,4 km/u).
's Avonds m'n gedachten over m'n (voorlopig laatste) bezoek aan de fysio op papier gezet. Zie: plan-b-of-c.

zaterdag 11/1: duurloopje
Géén voetbal vandaag. De competitie voor het team van Kane begint volgende week weer. En dus een vrije ochtend. Na 5 dagen wakker worden om 6.30u, vond ik het vanmorgen wel even lekker om uit te kunnen slapen. 's Middags ben ik met José en de honden naar het strand gegaan. Ellen ging ook mee. Zij wandelen, ik rennen. En een wind, pfff. Alleen bij ons (van Wijk aan Zee tot Egmond, precies op dat stuk waar vanmorgen de strandrace Egmond Pier Egmond was) en op Vlieland was het windkracht 7, haha!
Heen door de duinen. Mul zand, klimmetjes en wind tegen. Lekker bikkelen, zo gaaf om te doen. Terug over het strand. Goede ondergrond en wind mee. Was na het werken in de duinen wel even aangenaam, hoor. We kwamen allemaal tegelijk aan bij de auto en goed uitgewaaid reden we naar huis.

zondag 12/1: fietsen souplesseloopje
Vanmorgen wilde ik met Marco en Marcel lekker gaan crossen in de duinen op de mtb. Maar bij het wakker worden (en ik was op tijd, hè, vanmorgen, haha), had ik helemáál geen zin om te gaan fietsen. Nou ... dan maar niet. Gelukkig dat ik deze keuze maakte, want precies gedurende de tijd dat we zouden gaan fietsen, regende het. Wél had ik 's middags zin om even te gaan rennen. Ik koos voor een souplesseloopje: 30*100 (p=100 dr/w,w/dr). In totaal 7,4 km in 0:40:42. Alles tussen 4'00" - 3'30"/km. Wat een heerlijke training, zeg! Focus op ontspannen, soepel, reactief, veerkrachtig rennen. Het was bewolkt, er stond een aardig windje en toch was het lekker loopweer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten