Pagina's

woensdag 1 januari 2020

JoArtSport in 2020


Michel Butter: "De marathon legt je persoonlijkheid onder een vergrootglas."

Een nieuw jaar voor me. En zoals elk jaar maak ik dan allerlei plannetjes. Zie bijvoorbeeld joartsport-in-2019. Soms lukt het me om een plan uit te voeren, soms niet. Het maken van plannetjes heb ik altijd errug leuk gevonden om te doen. Hoofddoel voor 2020 blijft eerlijk gezegd vooral "lekker sporten". Als dat lukt, volgen andere plannen/doelen meestal als vanzelf. Ik heb behoefte aan regelmaat. Niet voor niets heb ik het al meerdere malen gehad over #marathonloperalslifestyle. Als dat lukt, zou het zomaar kunnen dat het daadwerkelijk van het lopen van de marathon van Amsterdam komt. Aan het aantal keer sporten in de week zal het niet liggen. In 2019 kwam ik tot ruim 5x in de week gemiddeld. Dat was een fietsen en rennen combi. Doordat ik niet kon kiezen tussen rennen en fietsen, ben ik in de afgelopen 2 jaar méér gaan sporten. Na een fietsdag volgde een hardloopdag, volgde een fietsdag, volgde een ... Weinig rustdagen dus.
Ik ga hoe dan ook starten met "leven als een marathonner", qua voeding, trainingsfrequentie, nachtrust, enzovoort. En dan zien we wel. Wanneer is mijn sportjaar geslaagd? Als ik evenals in 2019 lekker vaak heb weten te sporten. En als die marathon ervan komt is dat 'skitterond' meegenomen!
Grootste onzekerheid richting het daadwerkelijk gaan voor een marathon lijkt vooral de linker achillespees te zijn.

Wat zou haalbaar kunnen zijn?
2000 km in 52 weken is   39 km per week rennen. Bijvoorbeeld 4x 9,8 km.
8000 km in 52 weken is 154 km per week fietsen. Bijvoorbeeld 3x 52  km.
Ambitieus? Behoorlijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten