Pagina's

maandag 27 april 2020

2020 week 18 #meivakantie

vooraf
Eerste week van de meivakantie. Ondanks dat ik nauwelijks kan rennen, heb ik m'n #dailybikeorrunactivity-reeks nog steeds kunnen voortzetten. Met voornamelijk fietsen, is dat wel een stuk lastiger. Maar goed, het is nog steeds geen doel, hè. Maar ja ... leuk is het wel!

maandag 27/4: fietsen (racefiets)
Nr 126. Koningsdag. Zonder activiteiten. vanmorgen hebben José en ik wel even een uurtje heerlijk met de honden in het Paasduin in Wijk aan Zee gewandeld.
Vanmiddag gaan we met "de Knollies" koffie drinken op het veld bij duiningang de Oudendijk. Zittend op het veld, op anderhalve meter van elkaar.
Laatste dag mooi weer: nog maar even een rondje op de racer dus. Het werd een avondrondje (66km in 31,5 km/u), met Marco.
dinsdag 28/4: fietsen (mtb weg)
Nr 127. Regen! Zowaar! Daarom dacht ik er aan om er maar weer eens Tacx-time van te maken. Zeker opdat ik aan van alles kan aanvoelen dat rennen nog niets wordt. Om 12.00 uur eerst eens een yogales gevolgd: 'n beetje kracht, souplesse, lenigheid en ontspanning. Kan geen kwaad, lijkt me zo. Om 16.15 uur leek het zowaar droog te worden en besloot ik om toch maar een uurtje buiten te gaan fietsen. Op de mtb. Wel wat regen gehad onderweg, maar het korte ritje was toch even lekker: 35 km in 28,7 km/u. En zowaar in april de 1000 km grens bereikt.

woensdag 29/4:fietsen (racefiets)
Nr 128. Een bewolkte, maar droge dag: dan kan er best gefietst worden. En dus sprong ik op de racer voor een easy rondje. Ik had me goed aangekleed, want zo warm was het niet. Maar gedurende de rit brak de zon door en had ik het vééél te warm, pfff. Toch 61 km gereden in 29,3 km/u.

donderdag 30/4:fietsen (racefiets)
Nr 129. Even een lekker rondje door de duinen gereden. Kort en easy: 41 km in 30,3 km/u.

vrijdag 1/5: fietsen (racefiets)
Nr 130. Vandaag m'n mtb voor een beurt weggebracht. Naar een oude bekende van me: Jeffrey Eijking van www.bruutbikes.nl. Jeff is een enthousiaste, gepassioneerde vent, waaraan ik mijn fiets(en) echt kan toevertrouwen. Jeff: "Ik zorg ervoor dat je straks weer op een fiets rijdt, alsof hij nieuw is!" En verder? Regen, regen en nog eens regen. Ideaal om de garage wat op te ruimen, zodat er weer knap in gefietst kan worden op de Tacx. Maar vandaag niet, vandaag werd het een avondrondje op de racer. Tussen de buien door en dus een vrij zonnig ritje van 45 km in 31,7 km/u.

zaterdag 2/5:fietsen (racefiets)
Nr 131. Kane ging bij Abel logeren. Dat betekende dat ik Kane naar Ikea Amersfoort bracht, waar Abels vader 'm oppikte. Daarna kon ik een rondje gaan fietsen. Vanaf Amersfoort met de auto een stukje terug gereden, naar Eemnes. Daar startte ik met fietsen. Vooraf had ik een mooi rondje gevonden op www.fietsnetwerk.nl.  De knooppuntnummers op een papiertje geschreven en deze op m'n bidon geplakt. Handig, hoor. Het werd een lekker rondje van 80 km in 28 km/u.
zondag 3/5: souplesseloopje fietsen (racefiets)
Nr 132. Géén easy souplesseloopje: 15*200 (p=200 w/dr) vandaag -waar ik na een week niet rennen wel een beetje op had gehoopt- en daardoor sinds tijden een hele week helemaal niet gerend. Wel gesport: gefietst op de racer (46 km in 29 km/u. Dus de #dailybikeorrunactivity-reeks ging ook vandaag nog verder. En 7 dagen in de week fietsen is ook niet mis. De meivakantie lijkt al aardig op een fietsvakantie zo. Dat rennen komt echt wel weer, maar m'n lijf (en dan vooral de linkerkant van m'n heup- en bekkengebied) heeft nu echt behoefte aan hardlooprust. En, tja ... wie ben ik dan om daar geen gehoor aan te geven, hè.