Pagina's

maandag 4 mei 2020

2020 week 19 #BeverbikeChallenge

vooraf
Week 2 van de meivakantie. Week 1 was een ware fietsvakantie. Mij benieuwen wat deze week me brengt. Ik hoop in ieder geval elke dag te kunnen sporten en zo m'n #dailybikeorrunactivity-reeks verder uit te kunnen bouwen, richting de 140. Dat zal dan vooral op de fiets 'moeten' gebeuren, want door die linker rug/bil/heup/lies-streek is rennen nog steeds een 'no-go'.

maandag 4/5: fietsen (mtb weg)
Nr 133. 's Morgens m'n mtb opgehaald bij Jeff. Op de racefiets, zodat ik deze meteen achter kon laten. Om 11.00u ben ik naar Amersfoort gegaan om Kane op te halen. Daar had ik om 14.30 uur afgesproken. Kon ik daarvoor mooi een ronde op m'n opgeknapte mtb rijden. En wat reed ie weer super, zeg! En wat was het weer mooi rijden rondom Soest. Wel iets korter dan eergisteren, anders redde ik het qua tijd niet: 46 km in 28 km/u. Eenmaal thuis, kon ik ook m'n racefiets alweer ophalen, zodat ik twee zo goed als nieuwe fietsen in de garage heb staan.

dinsdag 5/5: fietsen (racefiets)
Nr 134. Tja, er moest vandaag natuurlijk wel op die opgelapte racefiets gereden worden, hè. Bevrijdingsdag of niet. En net als de mtb, was ook de racefiets weer als nieuw! Wat rijdt dat dan weer lekker, zeg. Ook met een NNO 5 wind! Prima rondje van 61 km in 30,8 km/u gereden. Door de duinen naar Egmond en door de polder terug.

woensdag 6/5: fietsen (racefiets)
Nr 135. Beverbike challenge. Sjoerd heeft een challenge voor onze groep aangemaakt. Een segment op Strava, met als naan: de "Beverbike challenge". Een stuk van 46,1 km vanuit de polder naar Purmerend en weer terug. Sjoerd reed 'm in 1:33:13. Maar ja, wij hebben ene Eric van Tunen in onze groep. En, ja hoor ... die moest 'm ook per se rijden. Bam, 1:19:21 (=34,9 km/u). Daar zou niemand meer onder duiken. Dáááád challenge! Tot vanmorgen Erwin Hoekstra het stuk ook reed en afraffelde in 1:17:51 (=35,5 km/u)! Wow! Dat gaat me niet lukken. Ik zou vanavond voor mezelf een tijd gaan neerzetten. Ik dacht dat ik in staat zou zijn om het stuk in 31 à 33 km/u te kunnen rijden, afhankelijk van de omstandigheden (wind vooral). Ik startte iets eerder en finishte iets later, waardoor ik iets meer heb gereden: 47,8 km. Dat ging in 1:25:51 (= 33,5 km/u). Dat zou ik kunnen omrekenen naar 46,1 km. Dan kom ik op 1:22:36. Vooraf 20 minuutjes ingereden en na de challenge nog 10 minuten uitrijden naar huis. Daarmee kwam ik op ruim 60 km uit. Die 33,5 km/u tijdens de challenge is een tempo dat ik niet zo heel vaak in m'n eentje heb gereden. Toch leuk. Zou ik sneller kunnen? Ja, dat denk ik wel. Er stond namelijk evengoed nog een aardig windje (N4 à 5) en die had ik heen vol tegen. Zonder wind zou ik wellicht naar de 34 km/u kunnen. Dat zou 1:21:21 betekenen. Mooi doel voor in de toekomst.

donderdag 7/5: fietsen (racefiets)
Nr 136. Stukje uitrijden, na het 'geweld' van gisteravond. Het was vanavond een ideale fietsavond: zon en geen wind. De perfecte avond voor een Beverbike challenge. Relaxt een beetje cruisen was ook lekker, hoor: 49 km in 29,7 km/u. Heen door de duinen, terug door de polder.

vrijdag  8/5: fietsen (racefiets)
Nr 137. Fietsen dan maar? Tuurlijk! Avondrondje met Co: Beverbike challenge, maar dat zouden we dan wel easy! doen Easy, omdat Cootje nog niet fit was na het trekken van een verstandskies eergisteren. En omdat het rondje Purmerend een mooi rondje is, hoefde het niet per se hard te gaan, hè. Máááár, dat liep anders. Met de last van Co viel prima te fietsen en het weer was ideaal (aangename temperatuur en weinig wind). En eenmaal op het segment, werd er 'stiekem' toch gas gegeven. Tja, en als je dat vervolgens 46 km volhoudt, dan wordt het nog eens wat, hè. De 46,1 km gingen in 1:18:01, wat 35,4 km/u betekende. Slechts op 10 seconden van Erwin Hoekstra. De eerlijkheid is natuurlijk wel dat Marco en ik samen reden en elkaar wat kopwerk betreft konden aflossen en dat Erwin en Eric het geheel op eigen kracht hebben gedaan. Maar toch, voor onszelf was het een prima prestatie. Op de paar keer op het parcours van BRC Kennemerland na (in 2005), heb ik in een kleine setting nog nooit boven de 35 km/u gereden. De vraag is nu: hoeveel rek zit er nog in als ik in m'n eentje ga? Hahaha, het is nooit genoeg, hè! Ach, mooie uitdaging weer om naartoe te kunnen trainen! Leuk! En dat laatste is o zo belangrijk: houd het leuk! Nou, lol heb ik, hoor! Zo gaaf!

zaterdag 9/5: fietsen (racefiets)
Nr 138. Even een relatief rustig rondje met Co, na de temporonde van gisteravond. Retourtje Schermer: 80 km in 30,7 km/u. Ging helemaal niet gek: had geen slechte benen, na het 'geram' van gisteren. Het was echt een prachtige dag om te fietsen: 23 graden en volop zon. Ook wel wat wind, of leek dat maar zo door gisteren? Haha! De Beverbike challenge heeft toch wel wat losgemaakt, haha. O, over challenges gesproken. Jacco heeft een halve marathon aangemaakt: "De halve van 2.59" Nou, kan ik in de toekomst daar ook voor aan de bak, haha! Ook weer zo'n leuke uitdaging! Voorlopig zit het er met mijn linker rug/bil/heup/lies-streek nog niet in. Maar, zoals meestal: time is a healer. Wel doe ik yoga-achtige oefeningen, om het gebied wat soepeler te kunnen maken.

zondag 10/5: fietsen (mtb weg)
Nr 139. Laatste dag van de meivakantie. Dussss ... fietsen! Dan heb ik in de vakantie elke dag gefietst: 15 dagen achter elkaar. En voor de tweede achtereenvolgende week niet gerend. En gek genoeg heb ik dat geen tel gemist. Als ik ren, vind ik hardlopen het allerleukste dat er is (zonder last dan, hè). En als ik fiets, vind ik fietsen het allerleukste dat er is. Mooie constatering, hè.
Het rondje van vanavond viel trouwens niet mee. De vakantie is voorbij en weg is de zon. Wel was er wind: N 7! Stormachtig. Daarom 40 km in slechts 26,2 km/u. Maar dat maakt niet uit, het was wel even lekker! Even op en neer naar Egmond door de duinen. Dat verveelt nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten