Pagina's

vrijdag 29 maart 2013

De computer en hardlopen

Vandaag was een vrije dag: Goede Vrijdag. Lekker met de kinderen naar het zwembad geweest. Ik heb vandaag niet gelopen, even een dag rust. Toch ben ik wel met hardlopen bezig geweest, maar van achter de computer. Ik heb "Jo Art rent" wat “opgepimpt”. Is ook leuk om te doen!




De afgelopen dagen was ik ook al flink op m'n computer met hardlopen bezig. Ik ben namelijk van plan om wéér nieuwe schoenen te kopen en heb een flinke verkenningstocht op internet achter de rug. Op diverse sites ook vragen gesteld (en antwoorden gekregen). Waarom weer nieuwe schoenen? De laatste tijd heb ik (te) vaak last van m'n achillespezen, dan moet ik teruggrijpen naar m'n oude schoenen. Die hebben namelijk een hoogteverschil van 12 mm van tenen naar hak, terwijl m'n Kinvara's en Mirage's allebei een 4 mm drop hebben. Maar m'n “ouwe sloffen” beginnen op te raken en ik vertrouw het niet om alleen nog maar op Kinvara's of Mirage's te lopen. Ik ben op zoek naar schoenen met een drop van 6 of 8 mm en wil dáár uiteindelijk in oktober ook de marathon op gaan lopen. De schoen moet verder licht en neutraal zijn. Ik heb inmiddels een lijstje samengesteld.

Wordt er dan helemaal niet meer gelopen? Jawel, gisteren nog, op de baan. Dat was een prima baantrainen. Op het programma stond 16 x 300m met telkens 100m “rust”. Ik liep de 300-tjes gemiddeld in 59 seconden en was daar heel tevreden over (trainingpeaks).

En inmiddels ben ik ook in maart over de 200 km gegaan. Alweer de derde 200+ op rij. Morgen nog een rondje lopen en dan … op naar maandag, de Lycurgus Run!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten