Pagina's

zondag 24 maart 2013

Het valt mee in maart


En zo lijkt het dan toch nog mee te vallen met maart. De afgelopen week was qua kilometers zelfs de beste van 2013: 69,1 km in 5x lopen (13,8 km gemiddeld).

Blok 3 zit er dan meteen ook op. Ik heb het jaar verdeeld in 13 blokken van 4 weken. Dat is wat “eerlijker” dan rekenen met maanden, omdat niet iedere maand evenveel dagen telt. Blok 3 is, ondanks die goede laatste week, toch de minste tot nu toe. Maar dat komt echt door de weken ervoor, vooral week 11 was een slechte week.
Stand van zaken na blok 3:

week 9:   46,3 km in 4x (11,6 km gemiddeld)
week 10: 47,0 km in 4x (11,8 km gemiddeld)
week 11: 26,3 km in 2x (13,2 km gemiddeld)
week 12: 69,1 km in 5x (13,8 km gemiddeld)

totaal blok 3: 188,6 km
totaal in 2013: 612,5 km

Vandaag ook weer lekker gelopen. Ik ging voor de 10*400m. Dat betekende in de praktijk 10*90” met telkens 90” dribbelen. Omdat ik na de 10 intervalletjes nog maar halverwege m'n rondje was (ik wilde namelijk het rondje Kruisberg van Erik in m'n rondje van vandaag “proppen”), heb ik er nog 4*1000m met telkens 1000m dribbelen aan vast geplakt, alsof het niets is.

Door de tempowisselingen lijken de totaalafstanden van een rondje hardlopen minder lang. Vandaag liep ik bijna 17 km in bijna 12,5 km per uur. Dat zou voor een duurloopje helemaal niet gek zijn. Ik denk dat ik nu zelfs.beter en effectiever heb getraind dan wanneer ik een duurloop had gedaan. http://www.trainingpeaks.com/av/FCPXYOXFBNT656UUDXKKGLORBA

De intervallen verliepen verre van constant. Maar dat was vandaag logisch. Er stond, net als gisteren, een hele harde noordoosten wind (op de terugweg werd ik zelfs bijna de berm in geblazen) en er zaten wat “heuveltjes” (glooiingen) in de route. Vanuit huis liep ik naar Wijk aan Zee, daar de duinen in, naar de Kruisberg en daar het rondje van 5 km gelopen, op een klein stukje na. Dan door richting de tuinderijen en terug naar huis. Een prachtig rondje, hoor. Mooier kun je in onze omgeving eigenlijk niet lopen. Het liefst loop ik in de duinen over de onverharde paden, maar dat durf ik met mijn achillespezen en enkel nog niet aan. Dat komt wel weer!

Volgende week staat in het teken van de Lycurgus Run op 1 april. Dat betekent dus niet te vaak, niet te lang en niet te snel lopen. Pieken “moet” ik pas zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten