Pagina's

zondag 8 juni 2014

challenge

Ik heb een uitdaging gevonden voor de maand juni. In juni wil ik proberen om 1000 km te fietsen.
Dat is me nog nooit gelukt. M'n 'record' is 911 km in mei 2007. Alweer een poosje geleden.
Is het dan wel een haalbaar doe? Kweenie, juni is een drukke maand, maar ... waarom niet?
Waarom ik denk dat het mogelijk is:
In de afgelopen 4 weken heb ik 959 km gereden. Je zou kunnen zeggen: een nieuw record. En 4 weken bestaat uit 28 dagen, terwijl juni er 30 heeft.
Na vandaag ben ik een flink eind opgeschoten. Maandag heb ik 135 km gereden, vrijdag 68 km en vandaag 78. Daarmee kom ik op 281 km in één week. Nog 719 km te gaan.
Ik ga het gewoon proberen.

Update 1:
Vandaag was een sport-rust-dag. Vanmorgen met José en de kinderen naar het Uitgeestermeer geweest. Héérlijk, het leek wel vakantie! 's Middags lekker in en om het huis 'gerommeld' en in de tuin gezeten. En vanavond had ik zowaar een uurtje voor mezelf. En dat betekende "tacx-tijd"! En dus kan ik 32 km bijschrijven. De teller staat daarmee op 314 km. Nog 686 km te gaan.

Update 2:
Rondje Bergen aan Zee: 72 km. Dus nog 1000 - 386 = 614 km te gaan. Met nog 30 - 10 = 20 dagen. Moet (nog steeds) kunnen.

Update 3:
Gisteren om 18.30 uur nog even op de fiets gesprongen. Doel: vóór de aftrap van Ned.-Spa. weer thuis zijn, haha! Precies 60 km gereden. En dus nog 1000 - 446 = 554 km te gaan. Nog 16 dagen.

M'n manier van fietsen is door de 1000 km uitdaging wel wat veranderd. Voorheen lag bij mij de focus op m'n rondjes zo snel mogelijk willen rijden, nu ligt de focus wat meer op het rijden van de wat langere rondjes.

2 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg11 juni 2014 om 17:06

    Nog weinig tijd over om hard te lopen!! Nog even doorfietsen, dan moet
    het wel lukken> Sukses

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Peter! Door weinig/geen tijd meer over te hebben, kan ik ook niet treuren om het hardloop-gemis, haha!

      Verwijderen