Pagina's

donderdag 2 oktober 2014

CPC

Zondag 8 maart 2015 is de CPC in Den Haag. Daar wil ik met Erik de halve marathon lopen. Nou ja, dat is een gisteren ontstaan plannetje, waarvan ik nog helemaal niet weet of het haalbaar is voor mij, gezien mijn achillespees ... mijn achilles. Maar het is zo leuk om plannetjes te maken. En aan de CPC heb ik nog niet eerder meegedaan. Op zich wel eens leuk dus. Het idee ontstond, nadat Erik in zijn blog aangaf zich "over te geven" aan de strategie, trainingsaanpak van onze trainer. Dat probeer ik eigenlijk altijd wel te doen en bedacht dat het een aardig idee kon zijn om samen ergens naartoe te kunnen werken.

Toen ik vorig jaar voor de halve van de Marquetteloop wilde gaan trainen, wilde ik uitgaan van het schema dat hier staat afgebeeld. Nou, zover ben ik nog láááááng niet.
Voorlopig wil ik eerst de weer de trainingen 1, 3 en 5 (di, do en zo) kunnen doen. Als daar tzt een 4e training bij kan komen, ben ik al heel blij!
Het idee verandert nu niets aan mijn bepaalde strategie in stapje-terug. Maar als het binnenkort echt weer goed gaat ... wie weet!??!

Goed, weer even terug naar het hier en nu, naar de werkelijkheid. Vanavond stond er een baantraining op het programma en ik was vooral benieuwd naar hoe de achillespees het zou houden. We deden 15*200m met 200m pauzes. Ik liep samen met Erik en we hadden afgesproken om niet één keer onder de 40 seconden te lopen. Dat was onze challenge voor de avond. En het lukte prima. Het paste prima in het beeld dat de trainer vooraf schetste: "benader je trainingen nou als een marathonloper, het hoeft allemaal niet zo snel! Heel blijven staat op één!" Iets wat ik zelf al eens beschreef in het stukje marathonbeleving. Trainen als voor een marathon, zonder daadwerkelijk voor een marathon te gaan.
De training werd zowaar een heuse souplessetraining à la Lok. En ik kan stellen dat de eerste training samen met de "nieuwe" Erik uitstekend beviel!

00:00:42 00:00:40
00:00:42 00:00:40
00:00:40 00:00:40
00:00:40 00:00:40
00:00:40 00:00:40
00:00:40 00:00:41
00:00:40 00:00:41
00:00:40
gem: 00:00:40

Geen opmerkingen:

Een reactie posten