Pagina's

dinsdag 21 oktober 2014

noodweer

De hele dag is het al prutweer. Het regende geregeld en het waaide flink. Ik ontving een email van onze trainer met de mededeling dat de training niet doorging. Even dacht ik: "hè, vanwege wat regen en wind?" Waarschijnlijk dachten Erik en Tristan er ook zo over, want al snel mailden zij dat ze wel gingen trainen, dan maar een rondje over de weg. "Nou, dan kan ik wel meegaan," dacht ik. En dus spraken we af om 19:15 uur bij Dem. Thuis even eten, buienradar checken en omkleden. Buienradar checken leverde me een vervelend gevoel op. de lucht zat rond 19:15 uur vol met onweer. En dus meldde ik om 18:30 uur dat ik toch maar niet ging lopen. Niet voor het eerst deze maand dat ik wegens onweer heb afgezegd.
Om 19:00 uur was het droog en had ik een beetje 'n balend gevoel. Wat nou regen en onweer?!!?
Maar ... 5 minuten later barstte het los. Niet dat ik opgelucht was, maar ik had in ieder geval het gevoel dat ik niet voor niets had afgezegd.
En dus was de baantraining terecht afgezegd!

Hmmm ... morgen dan maar 'n rondje.

Update 1:
En hoe verging het Erik en Tristan?
Nou, zo:
de-training-is-dood-leve-de-training.

Update 2:
Zoals gezegd vandaag dan maar 'n rondje gelopen: 8 km in 40 minuten (5'/km, 12km/u).
Ging niet helemaal super: last van een kleine irritatie tussen m'n linkerscheenbeen en m'n kuil/achillespees, aan de binnenkant. Nu even ijs erop.

8 opmerkingen:

  1. Was even erg heftig het onweer, maar daarna prima te doen en gewoon op de baan, haha. Tristan en ik deden 4 x 2.000 en de baan was tot onze verrassing gewoon open (en verlicht).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed van jullie, zeg! Ik ben met dit weertype nu eenmaal niet de allerdapperste, haha!

      Verwijderen
    2. Prachtig toch al die OERkrachten ;-).

      Verwijderen
    3. Jaha, maar wél vanachter glas en met een dak boven m'n hoofd!
      Onweer is ook één van die dingetjes die ik vervelend vind aan kamperen. :-(

      ps: Wat zijn je hardloopplannen voor het weekend?
      Zin om zondagochtend 'n rondje te hobbelen?

      Verwijderen
    4. Zondagochtend is een duurloop van 1u-1u15 prima. Tijdstip/plek even nader afstemmen via FB.

      Verwijderen
  2. Peter Aardenburg23 oktober 2014 om 12:42

    Misschien toch even wennen aan je nieuwe schoenen!
    Ik denk dat je je duurloop op de straat of een harde ondergrond hebt gedaan.
    Iets anders afwikkelen op je nieuwe schoen in tegenstelling tot je vorige, geeft al
    heel snel irritatie op je scheenbeen, en rond je bekende zwakkere plek! ( ach. pees) Even goed OPPASSEN!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wennen aan m'n nieuwe schoenen, zou zomaar kunnen natuurlijk. Dat realiseer ik me ook. Om die reden gooi ik m'n oude schoenen ook nog niet weg, maar gebruik ze om 'n beetje af te wisselen. Want, je hebt gelijk, 'oppassen' is wel even handig!

      Verwijderen