Pagina's

zondag 5 maart 2017

2017 week 09

vooraf
Ik heb een mooie week qua omvang achter de rug. Ruim 70 probleemloze kilometers.
Nu nog 2 weken goed trainen, dan hopelijk een goede 10 km in Heerhugowaard. Met dáárna een laatste goede week in voorbereiding van de Stevensloop halve marathon.

dinsdag: 6*1000m (p=400m)
Jacco en ik hadden afgesproken om af en toe eens een kwartiertje eerder naar Dem toe te gaan, om daar voor de training wat oefeningen als core-stability te doen. En de start was vandaag. Op zich slim om de gymoefeningen op dat moment te doen: we moeten dan toch naar de baan. En samen is het minder vervelend om te doen dan alleen. Na 15 minuten stonden we alweer buiten. Klaar voor een lekkere training: 6*1000m. Een klassieker. Aan de start stonden Jacco, Frank, Dave, Ralph en ik. We wilden de 1000-tjes steeds iets sneller lopen. Dat betekende dat de eerste 1000m relatief rustig zou moeten gaan. Maar ... Dave trok 'm meteen door naar 3'40". Tja ... en dan weet je dat je aan de bak moet, haha! We hadden bedacht dat als we steeds 2" sneller zouden lopen, de laatste 1000m in 3'30" zou gaan. Maar 'natuurlijk' ging ook dat niet door. De snelste ging uiteindelijk in 3'23": prima! Alle tijden op een rij: 3'40", 3'38", 3'34", 3'33", 3,29", 3'23".
https://connect.garmin.com/modern/activity/1596630375

donderdag: 20*400m (p=100m)
Net als dinsdag voor de training met Jacco core-oefeningen gedaan. Daarna naar buiten, waar we ons met Dave en Frank opmaakten voor een pittige training: 20*400m met pauzes van slechts 100m. Het lopen ging lekker: soepel en vrij ontspannen. De 400-jes gingen gemiddeld in 1'27". De langzaamste in 1'29" en de snelste in 1'22". Deze trainingen vind ik hééérlijk! Goed om te zien dat Rowdy en Jeroen ook hun gezichten hebben laten zien. Zij zijn herstellende van blessures en hopen binnenkort weer aan te kunnen haken bij ons.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1599964389

zaterdag: tempoloop 2*5km (p=1km)
Vanmiddag met de mannen van Project2uur59 naar onze sponsor Oosterbaan geweest. Ze bestaan vandaag 65 jaar en dat konden we niet aan ons voorbij laten gaan.
Frank had er al een duurloop van 25 km opzitten en ik kon ná ons bezoek aan Alkmaar nog aan de bak.
En daar lag ik dan, haha!
Het was tijd voor een tempoduurloop. Ik wilde graag 2x 5km op tempo lopen. Het lopen ging prima! Ik kon alle tempo kilometers in ongeveer 4'00" lopen. Ongeveer, omdat er een behoorlijk windje stond. Daardoor liep ik sommige kilometers net onder de 4'00" en sommige kilometers net boven de 4'00". Er was één vervelend detail. Ik voelde een plekje op mijn rug. Alsof ik een spiertje had verrekt. Het drukte op mijn linker long, waardoor ik wat moeite had met flink doorademen. Toen ik thuis kwam, nam de last toe. Een warme douche hielp iets, maar na het afdrogen kwam het weer opzetten. Ik werd er zelfs naar van. Ik propte mezelf vol met paracetamollen en kroop onder de wol. Langzaam zakte het wat weg. En nu, in de avond, lijkt het allemaal weer mee te vallen. Vreemd.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1602832036

zondag: lange dl
Oudendijk 9:00u. Dat had ik met Jacco afgesproken. Voorwaarde was dat ik geen last meer had van dat gekke plekje op m'n rug. Gelukkig kon ik om 8.00u doorgeven dat ik mee ging lopen. En tijdens het lopen geen last gehad. We liepen lekker rustig. En dat kwam na gisteren heel goed uit. M'n benen waren verre van fris, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1604305984

weekoverzicht
Dit was de tweede opeenvolgende goede hardloopweek. Iets minder kilometers dan vorige week, maar wel véél meer kwaliteit! Het mindere aantal kilometers kwam doordat ik de woensdagloop heb laten schieten: "Johan was een beetje moe, haha!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten