Pagina's

zondag 12 maart 2017

2017 week 10

vooraf
Net toen ik steeds meer zin in de Voorjaarsloop kreeg (komende zondag), haakten de anderen af. Als ik zondag in Heerhugowaard de 10 km ga lopen, ben ik de enige van onze groep. Hmmm ...
Denk dat ik 'm dan ook maar laat schieten. In plaats daarvan kan ik het loopweekend van afgelopen weer kopiëren: dus op zaterdag een 2*5km tempoloop en op zondag een lange duurloop. Is op zich wel goed richting de halve marathon van volgende week zondag.

dinsdag: 8*800m (p=400m)
Voor de training core-oefeningen met Jacco gedaan. En daarna naar buiten voor 8x 800m.
Trainer Bert gaf aan dat het winterseizoen afgelopen is en dat we weer wat meer op snelheid gaan letten. Dat betekent dus dat we de speed-limit wat los gaan laten, zonder te overdrijven!
De uitvoering moest daarom als volgt gaan: de eerste 400m in 85 à 90 seconden en de tweede 400m 5 seconden sneller. De uitvoering vond ik prima gaan. We liepen met een lekker en vertrouwd groepje: Jacco, Frank, Dave, Ralph en ik.
De 800-tjes gingen in: 2.56, 2.52, 2.51, 2.51, 2.50, 2.48, 2.47, 2.45. Héérlijke training.
Na afloop hebben we met een journalist van het Noordhollands Dagblad gesproken. Komt er dus wéér een stukje in de krant. Komende donderdag komt er een fotograaf langs voor een foto voor bij het interview. 't Zal mij benieuwen!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1608728731

donderdag: 10*400m (p=200m)
Ik heb, namens onze groep, het volgende stukje op Facebook gepost:
Man, man, wat een lekkere training weer. Er begint weer helemaal een goede hardloopflow te ontstaan. En toch was het een training met kleerscheuren. Deze keer niet voor Jacco. Na 6*400m was het "pats!" in z'n kuit. Niet best. Morgen gaat hij naar Sanne toe. Ik hoop van harte dat het meevalt en dat de Stevensloop niet in gevaar komt.
En het begon zo leuk en goed. Met het doen van de core-oefeningen in het krachthonk en daarna de op de foto voor bij het artikel voor het Noordhollands Dagblad. We gingen met een complete groep op de foto: Rowdy, Bazz, Jeroen, Martin, Jacco, Frank, Dave en Johan. Huh ... en Robert dan? Robert heeft aangegeven even te minderen met hardlopen: onder anderen doordat hij weer met een studie bezig is. Jammer, maar begrijpelijk.
Jeroen en Martin gingen na het maken van de foto weer naar huis en de rest startte met de training. Bazz en Rowdy liepen in eigen tempo. En dus vormden Jacco, Dave, Frank en Johan een treintje. Het als dinsdag, moesten de mannen halverwege (na 200m dus) versnellen. Het begon direct vlot: 1'23". En daarna ging het (zoals gebruikelijk in onze groep) alleen maar sneller. En dáár lag naar Jacco toe wellicht het probleem. Soms traint de groep wat te hard. En dat is een constatering om toch wel wat van te schrikken. Toch maar vooraf duidelijk vragen wat de maximum snelheid is. De wintertrainingen zijn voorbij: "het mag wat vlotter, zonder te overdrijven!"
Tijden: 1.23, 1.20, 1.20, 1.20, 1.20, 1.18, 1.18, 1.18, 1.17, 1.16.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1611840248

zaterdag: progressief duurloopje
Evenals vorige week, had ik op de "tussendagen" woensdag en vrijdag geen zin om te rennen. Over 2 weken gaat de zomertijd in, wellicht dat ik er vanaf dan 's avonds weer wat meer zin in krijg. Vandaag, op zaterdag, had ik weer wel zin. Het was vandaag heerlijk zacht weer: de lente komt er aan. En toch kwam ik slechts tot 12 km. Soms heb je van die dagen dat er niet meer in zit. Daarom ook geen tempoloop, maar simpelweg lekker rennen. Toch kwam er ongedwongen een progressief loopje uit m'n benen. Ook leuk om te constateren dat dat zo kan gaan.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1614664652

zondag: lange duurloop
Géén 10 km in Heerhugowaard. In plaats daarvan een lange duurloop van >20km, met de halve marathon van volgende week in het vooruitzicht. Samen met Frank. Dave zou de CPC lopen (helaas was hij ziek en liet de loop schieten) en de rest van de groep is (nog steeds) herstellende.
Voor iedereen geldt toch wel: "heel blijven nu!"
Jacco gaf vanmorgen aan óók mee te willen, wat ons nogal verbaasde. Gelukkig was hij van plan om flink af te snijden, om op 10 km uit te komen. Mooi dat het (toch vrij snel) weer kon!
Frank wist wel een leuk rondje door de polder, richting Zaandam. Enige probleem was dat het richting de 30 km zou gaan. Ach, detail, haha!
We begonnen tegen de 5'00"/km om richting de 4'45"/km te gaan.. Na 21 km liepen we gemiddeld 4'43"/km en probeerden we iets te versnellen. Ik werd wel wat moe (heb de laatste tijd wat echte weinig duurtrainingen gedaan), maar toch gingen we naar de 4'30"/km. Dat hielden we vol tot het einde. We finishten in 4'42"/km gemiddeld over 27 km. En zo werd het een prima duurloop!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1616275047

weekoverzicht:
Een prima loopweek weer met vlotte trainingen en een uitstekende lange duurloop. Ik lijk toch wel klaar te zijn voor de Stevensloop volgende week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten