Pagina's

zondag 14 januari 2018

2018 week 02: #weernaarschool

vooraf
Vorige week kwam ik tot elke dag sporten: elke dag een #dailybikeorrunactivity.
Dat was goed te doen, omdat ik vakantie had.
Ik ben benieuwd hoe het gaat, nu ik weer naar school ga: #weernaarschool. Dagelijks sporten is een streven, maar ik wil niet dat het een geforceerd gedoe wordt.
Zie: joartsport-in-2018.

wonderbaarlijke knie
Ik hoop deze week tot 4x fietsen en 3x lopen te kunnen komen (of omgekeerd). Vorige week heb ik weer eens 2x kunnen lopen. Nu zou 3x een kort rondje prachtig kunnen zijn. Ik denk dat het kan, omdat de knie zich wonderbaarlijk goed houdt. Ook ná het rennen is er geen reactie.

maandag: kort duurloopje
Vergelijkbaar gelopen als afgelopen zaterdag. Soepel, ontspannen, goed en lekker. En wat werkt de knie goed mee, zeg.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2422567080

dinsdag: Tacx kort duurloopje
Ik heb zowaar 2x achter elkaar kunnen rennen. Het was zulk lekker helder weer, dat ik zin had om buiten te sporten. Dus werd het een half uur rennen, ipv een uurtje op de Tacx in de garage. Een half uurtje vond ik ook wel zo prettig, na een dag werken en het geven van trainen. Was ik om 19.45u weer thuis: douchen, eten, hond uitlaten en de avond was weer voorbij. Het rennen ging iets minder soepel dan gisteren ('n tikje stijf), maar toch prima.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2424344430

woensdag: fietsen
Vandaag was één van m'n vrije woensdagen. Omdat ook José vrij was, konden we vanmorgen een lekkere wandeling maken. José nam haar nieuwe camera mee. Uiteraard wilde ze foto's van de Exmoorpony's maken. Maar helaas, ze lieten zich niet zien. De Hooglanders wel: dan die maar vastleggen!
's Middags een rondje fietsen. Ik reed in de motregen door de duinen naar het stuk waar we 's morgens hadden gewandeld. De Hooglanders stonden nog op precies dezelfde plek. Toen ik één bocht voorbij de vijver was waar we vanmorgen liepen, zag ik de Exmoors staan!
Ik reed door naar Bergen aan Zee. Daar keerde ik en reed terug naar huis. Ik heb prima gefietst. Heen met een klein beetje wind mee "easy" (E) en terug met het weinige beetje wind tegen "half quality" (½Q).
https://connect.garmin.com/modern/activity/2426119894

donderdag: kort duurloopje
Net als dinsdag, heb ik ook vandaag van 17.30u tot 18.30u trainen gegeven aan het team van Kane. Na de training wilde ik even een duurloopje doen. En dus was het na de voetbaltraining weer meteen omkleden en gááán. Even naar Marco en Rina op en neer. Even de nieuwe racefiets van Marco bewonderen: 'n plaatje, hoor! En het rennen? Rustig aan gedaan. Ging prima.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2428524588
https://connect.garmin.com/modern/activity/2428524870

vrijdag: kort duurloopje offroad
Ik had afgesproken om met collega Maarten na de lesdag een duurloopje te gaan doen. Om 15.30u vertrokken we met zijn auto naar Wijk aan Zee voor een bosrondje. Op zich ging het goed, maar in dit heuvelachtige terrein vond de knie het dalen iets minder leuk. Volgende keer een wat vlakker rondje uitkiezen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2430024331

zaterdag: offroad rit op de mtb
Kane voetbalde vandaag nog niet: winterstop. Daarom had ik tijd voor een extra ritje. Vandaag was de Egmond-Pier-Egmond strandrit. Dat betekende dat het rustiger zou zijn in de duinen. Ideaal voor mij om dan juist wél in de duinen te gaan rijden.
Ik heb er een leuk offroad rondje naar Egmond en terug van gemaakt. Tussen Castricum en Egmond och weer op andere nieuwe paden dan normaliter gereden. Echt super ging het niet: voelde me wat moe en ik had een wat "watterig" hoofd. Na de rit de mtb schoongemaakt en de racefiets klaargemaakt voor morgen. Vanavond vroeg naar bed, want Marco wil morgenochtend knallen op de racefiets.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2431391264

zondag: fietsen
Vandaag was de halve marathon van Egmond. Dan zou het dus druk zijn in de duinen. Daarom wilde ik liever een rondje over de weg door de polder rijden. Co dacht er precies zo over.
Het werd een rondje op en neer naar Ursem, met een koud windje. We hebben in een easy tempo gereden, maar het ging niet super. Het werd met recht een rondje toeren: een soort zomeravondetappe in de winter. En Marco? Die reed met een big smile in z'n nieuwe tenue op z'n prachtige nieuwe fiets rond.
Het was de eerste keer dat ik in de maand januari een rit op de racefiets heb gemaakt. Buiten dan, hè. Indoor op de Tacx telt even niet mee.
Zóóó!" zei José, "Wat goed om te weten. Stel je voor dat je dat niet wist!"  Het is natuurlijk ook maar flauwekul. Maar door het bijhouden van een logboek, zijn ook dergelijke zaken zichtbaar, haha.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2433746741

weekoverzicht
Ik hoopte op 4x fietsen en 3x lopen te kunnen komen (of omgekeerd). Het werd 3x fietsen en 4x lopen. En daar ben ik zeer content mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten