Pagina's

zondag 28 januari 2018

2018 week 04: over #rust en #vega

vooraf
Afgelopen zondag gaf ik aan dat de jacht op het record van oktober/november 2015 is geopend. Toen kwam ik tot 35 dagen sporten (35x lopen). Deze komende week lijkt een week als de vorige weken te kunnen gaan worden. Het is bijvoorbeeld nog steeds niet super druk op school. Wel is het zo dat ik inmiddels vaker een rondje ga rennen, dan fietsen. Dit komt onder anderen door de tijdsduur (een rondje lopen is zo'n half uurtje en een rondje fietsen al gauw 2 uur) en het weer. Bij herfst- en winterweer is lopen gewoon prettiger dan fietsen.
Komende week staat niet alleen in het teken van #dailybikeorrunactivity, maar ook in het teken van #vegatarisch. Met dank aan Robin, die heeft besloten geen vlees meer te willen eten. En dus heb ik voor komende week een vega-menu samengesteld. Komende week eten we onder anderen: groentesoep, een stoofgerecht zonder vlees, een wokgerecht met tofoe, een Spaanse aardappelomelet (tortilla) en we trapten al af met pannenkoeken. Ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind dat onze kinderen zo bewust met het milieu bezig willen zijn en er dus ook echt wat voor over hebben. Want Robin is (of was??) een echte vleesliefhebber. Toch vindt ze het lot van dieren belangrijker dan haar eetgedrag en is ze bereid haar eetgedrag aan te passen om haar steentje bij te dragen aan het verkleinen van dierenleed. En Kane? Die doet vrolijk mee, hoor!

Hoe ziet mijn komende sportweek er uit? Vergelijkbaar met vorige week:
ma lopen, di lopen, wo fietsen, do lopen, vr fietsen, za lopen, zo fietsen.

maandag: duurloopje
Om toch wat rekening te houden met de knie, heb ik vanavond een rustig duurloopje gedaan. En dat was prima. Het was al lekker genoeg om gewoon even lekker een half uurtje buiten te zijn.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2451355873

dinsdag: 10*200m (p=200m) duurloopje
In plaats van 's avonds de 200-tjes, werd het uit school even een "blokkie om" met Maarten. Dat hield in dat Maarten mij rennend kwam ophalen, samen renden we naar zijn huis en rende ik naar huis terug. Twee duurloopjes achter elkaar en de knie vond het weer oké.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2452906844

woensdag: rondje op de mtb 3*8,5km (p=1'30")
Vandaag was ik weer vrij. Aan het einde van het schooljaar, na 40 werkweken, zou de verhouding werk/vrij 20/20 moeten zijn. Na vandaag is dat 9/9. Vanmorgen ging ik eerst wandelen met José en de hond. 's Middags zou ik gaan fietsen: een rondje op de mtb. Achtjes draaien in de duinen: 3*8,5km (p=1'30"). De 1e ging in 18'50", de 2e in 18'07" en de 3e in 17'33". Door de snoeiharde wind viel het niet mee (ik kwam niet eens in de buurt van m'n record van 15'12"). Maar door diezelfde wind was het óók gaaf om te doen. De rukwinden van opzij maakten het spannender dan de wind vol tegen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2454862860

donderdag: 8*400m (p=200m) duurloopje
Na 2 duurloopjes, voelde de benen (en vooral knie) goed genoeg aan voor een intervaltraining.
Goed. Uit school was het koken, eten, Kane ophalen bij Dem en rennen maar.
Ik vergat om m'n klokje goed in te stellen en kon daardoor dus geen 8*400-tjes doen. Dan maar een duurloopje op een lekker vlot tempo. En wat ging dat lekker, zeg! Heel soepel! Het werd bijna een tempoloopje! Het weer was ideaal: nauwelijks wind.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2457463126

vrijdag: rondje op de mtb
Aan het einde van de middag, uit school vandaan even een kort ritje op de mtb gereden. Het was tot 17.30 nog licht genoeg. Toch had ik m'n lampjes mee en die waren het laatste kwartier à half uur echt nog nodig. Ik heb een heerlijk rondje gereden. De benen waren goed. Ik moest er even inkomen: gedurende het eerste kwartier voelde ik de afgelopen inspanningen wel degelijk. Maar door soepel en ontspannen te trappen, kwam ik er lekker in. Er was nauwelijks tot geen wind, wel wat het wat fris. Nou ja ... 'n beetje doortrappen dan maar, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2458999854

zaterdag: offroad duurloopje
Ik heb een heerlijk rondje in de duinen gelopen. Wel met wat stramme kuiten. Alhoewel, dat was na een paar minuutjes alweer verleden tijd.
Na het rennen douchen en ... naar de Jonge Halewijn. Lekker uit eten met José! Gezellig!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2460925041

zondag: rondje op de mtb
Vanmorgen was het weer tijd om te rossen door de bossen met Marco. Heb een heerlijk en sterk rondje gereden. Iedere trap was raak. 's Middags een aantal paden weer opgezocht om te wandelen. Zo was het een lekkere buitendag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2462489816

weekoverzicht
Van de maand januari hebben we er 28 gehad. En op al die dagen heb ik gerend of gefietst. #dailybikeorrunactivity


Geen opmerkingen:

Een reactie posten