Pagina's

zondag 25 februari 2018

2018 week 08: #oudergesprekken

vooraf
Nadat ik afgelopen zondag m´n #dailybikeorrunactivity-record scherp heb gesteld op 50x, kom ik nu in een kritische week terecht, namelijk een week met oudergesprekken op school. Meestal houdt dat in dat ik wat minder vaak sport. Ben benieuwd of ik m'n reeks nog steeds kan uitbreiden. Voorwaarde: het mag geen geforceer worden! (Moe is moe en geen zin is geen zin. Mag in een week als deze best eens.)

maandag: Tacx duurloopje
Nr.51. Vandaag, op de dag dat Frank en Eric 50 zijn geworden, heb ik de weddenschap met Robin en Kane gewonnen: 50 dagen geen alcohol. Zie: joartsport-in-2018. Leuk. De prijs was een reep chocolade van Robin en twee biertjes van Kane (zie foto). Als zij zouden hebben gewonnen, zou ik ze meenemen naar Mc Donalds. En tja ... dat heb ik gisteren alsnog gedaan, haha. Omdat ik dat leuk vond om te doen met ze. En omdat José (na een geslaagd feestje op het strand in Castricum) bij Frank en Els bleef eten. Robin, Kane en ik gingen naar huis, omdat Robin nog een proefwerk moest leren. En we moesten toch eten, hè.
Om toch 3x te kunnen fietsen deze week, wilde ik vanavond op de Tacx in de garage rijden. Maar zoals de laatste tijd wel vaker, voelde ik er veel meer voor om buiten even een stukje te gaan rennen. Gewoon om even lekker buiten te zijn. En wat een heerlijk rondje werd het weer. Zo'n 10 km soepel en ontspannen op een goed tempo van 4'20"/km kunnen lopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2508850026

dinsdag: duurloopje rust
Zowel 's middags als 's avonds had ik oudergesprekken. En wat ik al vermoedde, kwam uit: ik kwam er niet aan toe om nog een rondje te gaan rennen. Ja, na 21.00u, maar toen had ik echt geen zin meer, hoor. Einde reeks dus. Na 51x, toch een mooi nieuw record!

woensdag: offroad rondje op de mtb
Ik had vanmorgen op één van m'n vrije woensdagen moeite met opstaan. Heb ik altijd, na een avond met oudergesprekken. En toch zat ik om 8.30u op de fiets. Want een rondje trappen in de duinen met prachtig weer, wilde ik niet missen! En prachtig was het! Het was -3 graden bij vertrek, maar er stond geen wind en de zon was al wakker. Alles in de duinen was wit van de vorst. Zo mooi. En zo werd het ruim 2 uur lang genieten. Mede daardoor kan ik vanavond voldaan en ontspannen de volgende ronde met oudergesprekken ingaan.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2511828131

donderdag: duurloopje rust
Na 2 avonden met oudergesprekken, had ik vanmiddag de laatste gesprekken. Aan het einde van de middag ging ik thuis meteen aan de slag met m'n tas inpakken voor morgen en eten maken voor Robin, Kane en mij. José was uit eten met collega's omdat het haar laatste werkdag op haar huidige werk was. Om 18.30u ging ik Kane ophalen: hij moest trainen. En om 19.00u gingen we eten. Ik at slechts een klein broodje, omdat ik om 20.00u nog even wilde sporten. Maar, na het eten was ik op de bank in slaap gevallen en werd pas na 20.30u wakker. Geen gesport meer dus. Ik voelde aan alles dat een avond niets doen nodig was. Niet erg, hoor.

vrijdag: rust
Het was vandaag de laatste werkdag vóór de vakantie. Daarom was ik uit school al om 15.00u thuis. Meteen de auto volladen, het fietsenrek erop plaatsen, fiets op het rek gezet en ... gaan! Om 16.00u reden we weg en iets na 18.00u kwamen we aan op het park. In het huisje een broodje gegeten en 's avonds was het tijd voor ontspanning. José, Robin en Kane wilden The Voice Kids kijken. En ik? Ik ging lekker de sauna in die in het huisje is. Helemaal ontspannen werd ik nog niet, maar gedurende de komende week gaat dat echt wel lukken! Want het is zóóóó lekker om met het gezin weer even een weekje weg te zijn!

zaterdag: duurloopje 
Nadat het er gisteren niet meer van kwam, heb ik vandaag een rondje in Drenthe kunnen lopen. Vanaf ons huisje kunnen we een bospaadje in, die na 3 meter al het Drents Friese Woud ingaat. En dus kon ik een lekker offroad rondje rennen: héérlijk! Lopen in een prachtige omgeving: alleen de linker achillespees werkte niet super mee. Het weer was super. Net als de laatste tijd was het rond het vriespunt, stond er weinig wind, was er een mooie blauwe lucht en straalde de zon vrijuit. Mooi winterweer: het went snel.
Morgenochtend willen José en ik wandelen bij Appelscha en mogen de kinderen lekker luieren. Na het wandelen mag ik een rondje fietsen. Het belooft een mooie dag te worden!
Na het rondje rennen, in het zelfde gebied gewandeld met José, Robin en Kane.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2517941785

zondag: rondje op de mtb
Vanmorgen gingen José en ik op pad om te gaan wandelen over de Kale Duinen van Appelscha (die dichterbij ons park liggen dan bij Appelscha). Wat was het er adembenemend mooi! En dus ging ik daar 's middags een rondje fietsen. Eerst 20 km offroad, daarna nog zo'n 30 km over de fietspaden door het woud. Evenals 's morgens, was het ook nu schitterend! Na het fietsen heerlijk een uurtje in het bubbelbad en straks met het gezin uit eten. Het is net vakantie! En ook vandaag was het door de zon niet erg dat het koud was: vanmorgen was het -4, vanmiddag -1 graden.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2520650634

weekoverzicht
Aan de #dailybikeorrunactivity is dinsdag een einde gekomen. Het zat er dik in. Het zal lastig worden om deze reeks van 51x sporten achter elkaar nog te verbreken. Het beviel me in ieder geval goed!
Na al die dagen sporten, vond ik de rustdag dinsdag helemaal niet erg. woensdag pikte ik de draad gewoon weer op, met een lekker stukje fietsen door de duinen. Op naar een nieuwe reeks? Nou, dat niet. Donderdag werd wéér een rustdag. Maar goed, die rust is wellicht nodig geweest om daarna  lekker in beweging te zijn. En echt niet elke dag, hoor. Eigenlijk wil ik me helemaal niet vastpinnen op aantallen. Gewoon lekker gaan lopen of fietsen als het uitkomt.
Sporten = flow = health = plezier = ontspanning = weerstand =  fitheid = ...



1 opmerking: