Pagina's

zondag 4 februari 2018

2018 week 05: #meerrennendanfietsen

vooraf
Voor mijn jacht op het record van oktober/november 2015 kan ik deze week goede zaken doen. Komende zondag kan  de teller, als alles meezit, op 36 staan. Een evenaring.

maandag: duurloopje
Zo, de eerste 100 km van het jaar zitten erop. Niet gedacht dat ik dat al in januari zou bereiken. So far so good. De knie is nog steeds niet super. Ook vandaag had ik bij aanvang van het lopen een wat stijve knie. Maar dat trok tijdens het lopen helemaal weg. Ook de kuiten waren weer goed. Het stramme gevoel van afgelopen zaterdag was verdwenen. En daardoor heb ik vanavond heerlijk kunnen lopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2466074767

dinsdag: 10*200m (p=200m)
Werken, trainen geven en rennen. Eigenlijk was ik er te moe voor. Na het trainen geven (ik viel weer in voor Jonathan) was ik al op de bank gecrasht. Ik moest me echt helemaal bij elkaar stoffer-en-blikken om te gaan rennen. Als ik morgen niet zou kunnen zeggen dat ik in januari elke dag heb gesport, was ik waarschijnlijk op de bank blijven liggen, haha! Ik kleedde me om en dacht aan wat ik zou gaan doen. Iets van een herstelloopje? Toen schoot me opeens een zinnetje van Klaas Lok te binnen.  Lok: "Herstelduurlopen bestaan per definitie niet. Doe liever rustige 200-tjes of rustige 400-tjes." Ik dacht: "give it a try." En onderweg bleek dat mijn lijf hier wel behoefte aan had. Het werd een 10*200m (p=200m) loopje. Ze gingen niet hard: zo'n 43" à 44" per keer. Heerlijk soepel! Na vanavond kan ik wel zeggen het met deze uitspraak van Lok eens te zijn.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2468127217

woensdag: rondje op de mtb Tacx
Uit school heb ik lekker een wandeling met José gemaakt.
Net als gisteren was ik moe, en net als gisteren was het lekker om even te sporten. Een uurtje in de garage op de Tacx: 60' (4*5' weerstand (p=1')). Het was geen lekker weer om buiten te fietsen, maar ook binnen was het lekker om op de fiets te zitten. En door deze fietsbeurt heb ik het voor elkaar gekregen om in januari elke dag iets aan sport te doen: 31x dus. Met 31 december 2017 erbij, staat de teller nu op 32.

donderdag: 8*400m (p=200m) duurloopje
Net als dinsdag, moest ik ook vandaag trainen geven. Daarna wilde ik evenals dinsdag een korte extensieve intervaltraining doen. Dat beviel goed. Maar toch werd het vanavond een duurloopje. Ik kwam zeiknat geregend thuis na de voetbaltraining en wilde best rennen, maar zonder ingewikkeld gedoe. Ik begon wat houterig: het lopen was wat harken. En bij aanvang was de knie wat aanwezig. Maar zowel het harkerige loopgevoel als het gevoel in de knie trokken tijdens het lopen weg. Er kwam steeds meer ontspanning en souplesse in het lopen. En dus werd het steeds leuker.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2472141700

vrijdag: rondje op de mtb duurloopje
Ik was vandaag niet helemaal fit. Thuis uit school, had ik behoefte aan rust. Heerlijk languit op de bank met m'n favoriete muziek op. Vaak toch wel Pearl Jam, U2 en vandaag vooral The Beatles. En m'n dagelijkse sporten dan? Fietsen? Daar had ik geen zin in, omdat dat al gauw een uur of langer duurt. En al helemaal niet buiten, omdat het koud, guur en nat was. En een kort rondje rennen dan? Tja, 20 à 30 minuutjes hobbelen kan eigenlijk (bijna) altijd wel. En dus besloot ik me om 20.00u toch maar om te kleden om even naar buiten te gaan. Deed ik het nu omdat ik graag wilde rennen of deed ik het omdat ik met m'n record van het elke dag sporten bezig was? Nou, waarschijnlijk zat het er een beetje tussenin. Ik vind het eigenlijk wel mooi om te constateren dat ik momenteel de mentaliteit heb om het toch op te brengen om naar buiten te gaan wanneer ik niet zo heel veel zin heb. En als een challenge me daarbij helpt ... prima toch! Eenmaal buiten realiseerde ik me eens te meer dat ik dan helemaal in m'n element ben. Ik besloot er een lekker relaxt rondje van 5 km van te maken. Mwah ... 6 km kan ook wel. O, hier toch maar naar links. Voor de sportvelden langs of toch eromheen? Eromheen dus. O ja ... dan kan ik ook wel over de dijk terug. Ja snapt het al ... de 6 km werden er 7, werden er 8, werden er 9, werden er 10. Toch wel weer heel wat om een rondje van 10 km te lopen. De laatste keer was afgelopen zomer in Frankrijk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2474010099

zaterdag: duurloopje
Omdat ik gisteren had gelopen ipv fietsen, twijfelde ik of ik vandaag zou gaan rennen of fietsen. Het werd rennen. Jort kwam vandaag bij ons (bij Kane) spelen. Hij kwam op de fiets en ik zou hen 's avonds om 19.30u terugbrengen. Dat betekende: ik rennen en Jort fietsen. Toen Kane dit hoorde, wilde hij ook wel mee. Gezellig! Het betekende voor mij de derde keer lopen in 3 dagen. Ook betekende het dat ik voor het eerst sinds 38 weken weer eens op een weektotaal van meer dan 40 km hardlopen ben gekomen. Da's het leuke van het bijhouden van een logboek.
En het betekende óók dat deze week geen al te beste fietsweek zou worden. Want morgen ga ik weliswaar fietsen, maar deze week zal ik de 100 km niet halen. Tja ... ik kan niet alles tegelijk, hè.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2476106406

zondag: rondje op de mtb
Even lekker rossen door de bossen met Marco en Mark. Exact hetzelfde rondje als vorige week gereden. Was heerlijk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2477075797

weekoverzicht
Een evenaring van m'n sportreeks in oktober / november 2015. Ik telde toen alleen maar het aantal keer hardlopen achter elkaar: 35. Maar doordat ik de dag ervoor had gefietst, was de sportreeks wel degelijk 36x. Zie: new-record. Nu moet ik er alleen nog even voor zorgen dat ik maandag wat ga doen, en het record is verbroken. In de afgelopen week ging het niet gemakkelijk. Ik kwam vaak moe uit school, omdat ik niet helemaal 100% fit was. Gek genoeg merkte ik daar tijdens het sporten zelf niets van.
#dailybikeorrunactivity

Geen opmerkingen:

Een reactie posten