Pagina's

maandag 5 februari 2018

#recordpoging

Het elke-dag-sporten-record van oktober/november 2015 is verbroken. Vandaag (maandag 5 februari 2018) kwam de teller op 37 te staan. En ook wel leuk dat ik na 37 dagen in het jaar 2018 kan zeggen dat ik in het huidige kalenderjaar elke dag nog heb gesport.

Elke dag sporten kan een manier zijn om me fitter te kunnen voelen.
Zie: https://joartrent.blogspot.nl/2015/10/elke-dag-lopen.html.

Ik merk dat het idee met een reeks bezig te zijn, me er toe brengt om er op uit te gaan. Bij het "ga-ik-wel-of-ga-ik-niet" gevoel trekt het me over de streep. Ik wil alleen niet dat het een kwestie van 'moeten' wordt.



In het stukje https://joartrent.blogspot.nl/2015/02/running-streak.html somde ik de voordelen van elke dag sporten op:
* door vaker te sporten, zijn er meer variatiemogelijkheden
   - zoals minstens 1 easy training tussen de 'serieuzere' trainingen
   - omdat je de volgende dag weer wilt sporten houd je daar tijdens de training rekening mee:
      iets behoudender = meer beheersing = kleinere kans op blessures
* vaker bewegen = minder stilzitten = minder TV = meer fitheid = kleinere kans op blessures
   - wat lopen betreft is mijn minimum toch wel 20 minuten (liever nog 30 minuten)
* een motivator om elke dag iets te doen, is als een "daily activity tracker"
* het biedt structuur
* elke keer verbrand je wat energie, laat je je 'motor' (cardio) weer even draaien (♥ > 120)
* het aantal weekkilometers wordt beter over de week verspreid
    = positief voor de belastbaarheid


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 18 februari 2018:
De #dailybikeorrunactivity-teller staat inmiddels op 50 x sporten achter elkaar. 
Een mooi aantal. Zie: #opnaarde50.

Update 19 februari 2018:
De reeks gaat nog steeds verder. Ik heb inmiddels 51 dagen aaneengesloten gesport.

Update 20 februari 2018:
De 51e sportbeurt van gisteren, is de laatste van de reeks geworden. Zie: #oudergesprekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten