Pagina's

maandag 11 maart 2019

2019 week 11

vooraf
Na 3 weken met een omvang van ongeveer 60 km (57, 63, 67) verdeeld over 5x rennen, hoop ik ook deze week weer ergens in de 60 km terecht te komen. Ook deze week wil ik dat in 5x rennen bereiken. Zondag is de Sultanaloop van av Zaanland. Dat is, na de najaarsloop van vorige week, mogelijkheid 2 om een 10 km wedstrijd te lopen. Ook nu laat ik het afhangen van het weer en van wie er mee wilt. Bij een 'no go', ga ik lekker offroad door de duinen crossen: vind ik super leuk.

maandag 11/3: rust
Net als vorige week maandag, had ik vanavond geen zin meer om te gaan rennen. Terwijl ik me wel had voorgenomen om te gaan. Nou ja, dan maar niet.

dinsdag 12/3: baantraining
Een training met stormachtige wind en heel veel regen. Wel gaaf dat van onze groep 4 mannen aanwezig waren: Martin, Frank, Dave en ik. We liepen 1000-tjes: 6x1000m p=400m. De 1000-tjes moesten om en om in 10 km tempo en 5 km tempo. Dat viel met het slechte weer nog niet mee. Toch is het vrij aardig gelukt, hoor. De 1000-tjes: 3.56, 3.43, 3.54, 3.39, 3.50, 3.33. Zowel de 'langzame' als de 'snelle' 1000-tjes gingen steeds vlotter.

woensdag 13/3: duurloopje
Met een wat watterig hoofd een prima duurloopje gelopen: 11 km in 4'30"/km.

Donderdag 14/3: rust
Nog steeds wat "watterig" en daarom niet gaan sporten. Heerlijk een avondje niets. Morgen vrij: komt wel even lekker uit.

vrijdag 15/3: duurloopje
Staken! Het (basis)onderwijs staakt vandaag: voor meer geld, middelen en personeel om de kwaliteit van het (basis)onderwijs te kunnen verbeteren. Ik staak wel, maar ben niet naar Den Haag gegaan om te demonstreren: daar ben ik niet zo van.
Wat heb ik dan wel gedaan? Gewoon, er een lekker relaxt dagje van gemaakt. Lezen, muziek luisteren, boodschappen, koken. Dat soort dingen. En sporten? Ook nog. Lekker gerend met Dave. Zelfde rondje als vorige week vrijdag. Over de weg, offroad, over de weg. Zo'n 12 km in 4'55"/km.

zaterdag 16/3: duurloopje?
Kane speelde om 9.00u in Alkmaar. Daarna was er tijd genoeg om te gaan rennen. Door de regen en wind tijdens de wedstrijd, kwamen we rozig thuis. 's Middags was ik fit genoeg om een rondje te gaan rennen. Het regende niet meer, maar de wind was nog steeds stormachtig. Ik heb een vergelijkbaar parcours als gisteren gelopen: weg/offroad/weg. Ietsje langer nu: 15 km in 4'48"/km.

zondag 17/3: offroad duurloopje
Geen Sultanaloop. Met de storm van gisteren die ook voor vandaag was voorspeld, zag ik het rennen van een 10 km wedstrijd niet als een leuke uitdaging. Het offroad rennen in onze eigen duinen daarentegen juist wél! En dus ging ik om 12.00u met Frank weer voor een mooie ronde vanaf de Oudendijk. Na een ochtend regen, was het nu droog. De wind was nog flink aanwezig, maar lang niet meer zo stormachtig. En dus konden we heerlijk rennen. We hebben het rondje van vorige week iets uitgebreid: van 18 naar 22 km. Met nog wat meer klimmetjes. Het tempo bleef ongeveer hetzelfde: 4'46"/km. Na afloop waren we lekker voldaan!

weekoverzicht
Weer een mooie hardloopweek: ruim 70 km in 5x rennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten