Pagina's

dinsdag 5 maart 2019

2019 week 10

vooraf
Zondag is de Voorjaarsloop bij av Hera in Heerhugowaard. Best leuk om weer eens een 10 km wedstrijd te lopen. Ik houd 'm als optie open. In 2014 heb ik bij Hera meegedaan aan de najaarsloop. Toen met Bert en Eric. Nu ga ik proberen om een paar jongens van Project2uur59 (Frank?) over te halen. Dat zal niet meevallen, want de meesten lopen op dezelfde dag de CPC in Den Haag.
Het rennen in de duinen afgelopen zondag, gaf vertrouwen. Heuveltjes en zandpaden: het deerde de achillespezen niet. Net als het rennen op het strand. Strand en/of duinen: dat kan ik deze week wellicht nog wel een keer doen. Woensdag ofzo.

maandag 4/3: rust
Op zich wilde ik wel rennen. Maar tussen de redelijk zware duinentocht (die de achillespezen goed hebben verteerd) en de baantraining morgen, leek me een rustdag niet verkeerd. En rust werd het dan ook maar.

dinsdag 5/3: baantraining
Vorige week schreef ik: "Wat ga ik doen? Ga ik naar de baan? Dan moet ik er echt een rustige training van maken." Nu, een week later, is de situatie nog hetzelfde. Ja, ik ga naar de baan. Ja, ik houd me gedeisd. Ja, ik zorg ervoor dat ik morgen ook weer kan rennen. Hopelijk kan ik vanavond weer achter het treintje Dave en Rowdy rennen. Rowdy was er niet (en Jeroen ook niet), maar een groepje met Dave, Frank, Ralph en Jessie was ook mooi. Het programma was 7*800m met p=400m. De 800-tjes gingen in: 3.06, 3.02, 3.03, 3.03, 3.03, 2.59, 2.56. Lekker!
Ps: voor Heerhugowaard is zondag weinig animo, waar ik al bang voor was.
En thuis ... Real Madrid - Ajax! Wat een héérlijke wedstrijd. 1-4!!!

woensdag 6/3: rust
Rustdag 2 alweer deze week. Want? Nou, gewoon geen zin. Ik heb Heavier than heaven (biografie over Kurt Cobain) uitgelezen. Héérlijk, zo'n dag. Morgen weer naar de baan.

donderdag 7/3: baantraining
Regen en wind. Storm af en toe. En dus was het rustig op de baan. Alleen Jeroen en ik waren er. Helden waren we, haha! En we hebben best lekker gelopen. We deden 2*(8*300 p=100) sp=400.
Serie 1: 1.05, 1.03, 1.04, 1.04, 1.03, 1.02, 1.02, 1.01.
Serie 2: 1.03, 1.02, 1.01, 1.00, 1.00, 1.01, 1.01, 0.59.

vrijdag 8/3: duurloopje
Lekker even rennen met Dave. Naar Westerhout. Beetje crossen daar. Paar heuvelsprintjes. En door naar de tuinderijen. Daar ook nog even een offroad pad gepakt. Leuk afwisselend rondje zo. Jammer dat de rechterkuit niet helemaal "fris" was. Daarom qua tempo rustig aan gedaan: 5'00"/km.

zaterdag 9/3: duurloopje
Kane speelt pas om 11.35u. Ik was van plan om daarna een eindemiddag ritje te gaan rijden met Mark en Marco, maar ik was vergeten dat we bij de ouders van José zouden gaan eten. Nou, dan maar rennend naar Castricum, hè. Rustig aan gedaan, ivm de rechterkuit.

zondag 10/3: offroad duurloopje
Vanmorgen regende het. En net als vorige week kreeg ik juist daardoor steeds meer zin om even lekker door de duinen te gaan raggen. En daar heb ik wéér geen spijt van gekregen. Net als vorige week ging het echt lekker. Wéér 18 km genieten! Verschil met vorige week was dat ik toen alleen ging en nu met Frank. Wel zo gezellig.

weekoverzicht
Weer een week zoals ik graag heb: met 2x intervallen, 2x een duurloopje en 1x een langere offroad run (wat ook een tempo duurloop mag zijn). Alleen nu niet gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten