Pagina's

maandag 10 juni 2019

2019 week 24 #buildingup2


vooraf: week 2
Week 2, mbt het opbouwen van het hardlopen. Na een prachtig fietsweekeinde, hoop ik de focus wat op het rennen te kunnen krijgen.

- ma: 5*2’ in 13km/u (p= 2’ wandelen) met rekken van kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings. 
- do:  6*2’ in 13km/u (p= 2’ wandelen) met rekken van kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings. 
   Met massage na afloop.
- za:  5*3’ in 13km/u (p= 2’ wandelen) met rekken van kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings. 
Aanvullend:
- Krachttraining (oa core) bij Dem. (Vanaf deze week ga ik 1x per week aan krachttraining doen, ipv 2x per week.)
- fietsen.

maandag 10/6: minutenloopje
Vandaag de eerste serie minutenloopjes van deze week: 5*2'/2'. Wat ging het goed, soepel, ontspannen en gemakkelijk. Echt nergens last van gehad. Niet tijdens het rennen, niet tijdens het wandelen en ook niet erna!

dinsdag 11/6: fietsen
's Avonds even een rondje op de mtb gereden. Lekker wat crossen op grindpaden in de buurt. Naar Wijk aan Zee, naar de pier, door de duinen naar Heemskerk, het grindpad bij de Noordermaatweg en door de tuinderijen weer terug. Mooi tot 40 km gekomen.

woensdag 12/6: minutenloopje & kr8
's Middags zou ik gaan fietsen, maar de regen kwam met bakken uit de lucht. Daarom besloot ik het fietsen om te ruilen met het rennen van morgen. Vanavond zou ik toch al naar Dem toe gaan, ivm de krachtoefeningen met Jessie. Met Jessie deed ik alleen mee met de core-oefeningen. Niet met de beenoefeningen dus. Dat leek me niet zo handig, omdat ik daarna nog wilde rennen. Op het gras ging ik 6*2'/2' lopen,.  Net als maandag had ik voor, tijdens en na het rennen helemaal nergens last van. Ik liep per ongeluk 7*2', ipv 6*.

donderdag 13/6: fietsen
Ik wilde uit school een rondje op de mtb gaan rijden, vergelijkbaar als dinsdag. Maar het regende weer te hard. Dus ging ik weer eens op de Tacx in de garage: 10' in, 2*15' weerstand met 10' rustig en 10' uit.En 's avonds massage.

vrijdag 14/6: fietsen
Uit school heb ik een rondje op de mtb gereden. Even lekker anderhalf uur getrapt. Het moest wel even kort, omdat ik daarna met het kampteam uit eten ging.

zaterdag 15/6: minutenloopje rust
's Avonds wilde ik (of op het grindpad van het park achter begraafplaats Duinrust, of in de duinen) m'n minutenloopje doen: 5*3'/2', offroad. Maar na een gezellig avondje en een hele middag toernooi, had ik er geen zin meer in.

zondag 16/6: fietsen
Vanmorgen reden we om 8.30u op de racefietsen weg. We waren: Eric, Mark, Marcel, Frank, Marco, Sjoerd en ik. De Duitslandgroep +1 (Eric) dus. Tijdens deel 1 hadden we lekker de wind in de rug. Diezelfde wind hadden we dus terug (schuin) tegen. En toen werd het interessant. Niemand wilde met z'n bakkes in de wind zitten: waaier rijden dus. Maar da's knap lastig met 7. Mark en ik vonden het spannend genoeg om een tweede waaier te vormen, met Frank in het wiel. 's Avonds heb ik het concept tweede waaier maar eens even bestudeerd. Het plaatje hiernaast laat goed zien hoe je ook met 7 in een dubbele waaier kunt rouleren. Mooi aandachtspunt voor een volgende keer! Na 100 km besloten Mark, Eric en ik om kop-over-kop volle bak door te rijden naar huis. Het waren de mooiste kilometers van de rit. Ik moest echt m'n best doen om het wiel van Mark te kunnen houden. En zo werd het een rit van 120 km in 32,6 km/u. Niet gek!

weekoverzicht
Heb 24' gerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten