Pagina's

maandag 17 juni 2019

2019 week 25 #feelinggood

vooraf
Tijdens de afgelopen week gingen de minutenloopjes heel goed. Nergens last van gehad.
Masseur Hansmerkte ook op dat de conditie van de benen een stuk beter was.

Deze week (week 3):
- 5*3’ in 13km/u (p= 2’ wandelen).
- 6*3’ in 13km/u (p= 2’ wandelen).
- 7*3’ in 13km/u (p= 2’ wandelen).
Waarschijnlijk op dinsdag, donderdag en zaterdag.
Tijdens de "pauzemomenten" rekken: kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings.

Aanvullend:
- krachtraining (oa core) bij Dem, op woensdag.
- fietsen.

maandag 17/6: fietsen
Rondje op de racefiets met Marco gereden. Het was een prachtige avond. 'n Lekker zonnetje en geen wind. We hebben een rondje van 70 km gereden, in 30,7 km/u. De eerste 50 km reden we tussen de 29 en 30, gezellig kletsend naast elkaar. Tijdens de laatste 20 km toch maar even tempo gereden (net als gisteren met Mark en Eric).

dinsdag 18/6: minutenloopje
Op het programma stond 5*3’ (p= 2’). Dat werd 7*3’ (p= 1’). Één minuutje wandelen is inmiddels wel genoeg. Na 5x was ik nog zó fris, dat ik er nog 2 aan vast plakte. Allemaal in hetzelfde (vooraf bepaalde) tempo van 13 km/u. 't Ging heerlijk easy en ontspannen: voelde echt heel goed. Nergens last van gehad. Wéééér.

woensdag 19/6: fietsen
Wááát een regen vanmorgen. 's Middags was het gelukkig droog en kon ik gaan fietsen. Daardoor redde ik het niet meer om 's avonds ook nog eens kr8-oefeningen bij Dem te gaan doen. Maar mij hoor je na 70 km op de mtb niet klagen, hoor, haha! Lekker relaxt gereden: 28,5 km/u.

donderdag 20/6: minutenloopje
Op het programma stond 7*3’ (p= 2’). Dat werd 8*3’ (p= 1’). Probleemloos. Na afloop massage. Ook de masseur constateerde dat ik (m'n benen) het rennen goed had verteerd.

vrijdag 21/6: fietsen
Uit school, na een intensieve dag, even lekker (40 km lang) m'n koppie leegtrappen op de mtb.

zaterdag 22/6: fietsen.
Mooi rondje van precies 100 km met Frank, Marco, Marcel en Mark. Het werd een lekker "kletsrondje" van 80 km en daarna plakte ik er nog 20 km stevig doortrappen aan vast.

zondag 23/6: minutenloopje fietsen
Op het programma stond 8*3’ (p= 2’). Kane had met zijn team een teamuitje bij de Swaan in Langedijk. Een van de vaders, Willem, vroeg of ik zin had om op de racefiets te gaan. Dat had ik wel. En dus reden we 's morgens naar de Swaan en 's middags met een omweg weer terug.
Heen:  42,8 km in 1:27:14 (29,5 km/u).
Terug: 67,5 km in 2:02:26 (33,1 km/u).
Het was bijna 30 graden: echt een top-zomerdag!

weekoverzicht
Heb 45' gerend. Daarnaast bijna 400 km gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten