Pagina's

maandag 3 juni 2019

2019 week 23 #deutschland

vooraf: week 1
Week 1, mbt het opbouwen van het hardlopen. Maar vooral de week van het fietsen in Duitsland. Vrijdag gaan we (Marcel, Marco, Mark, Sjoerd, Frank en ik) naar Sauerland. Een groot deel van de Beverbikers-groep.

- ma: krachtraining (core en armen) bij Dem
- di:  10*1’ in 13km/u (p= 1’ wandelen) met rekken van kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings. 
- wo: fietsen en krachtraining (core en benen) bij Dem
- do:  5*2’ in 13km/u (p= 1’ wandelen) met rekken van kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings. 
   Met massage na afloop.
- vr:   rust
- za:  fietsen (in Duitsland)
- zo:  fietsen (in Duitsland)

maandag 3/6: krachttraining
Vanavond kon ik weer 2 uur lang aan de bak. Armen, buik en rug werden flink onder handen genomen.

dinsdag 4/6: minutenloopje
Vanmorgen voelde ik echt wel dat ik gisteravond flinke arbeid heb geleverd.
Na een prima vorige keer, had ik er weer zin in.
Ik wilde 10*1' lopen met telkens 1' wandelen (10*1'/1'). Maar het werden er 7.
Tijdens de wandelpauzes (wanneer het lijf wat meer ontspannen is) voelde ik telkens wat meer spanning in de linkerkuit. Wellicht toch wat langzamer rennen de volgende keer.
Blijft een moeilijke puzzel. Dat ene stukje wil maar niet lekker liggen. Ik moet geduld hebben, ik moet me beheersen, maar geregeld blijkt achteraf dat ik toch iets te ver ben gegaan, iets te snel ben gegaan. Whatever. Ik wil het graag goed doen, wil graag binnen de lijntjes blijven, maar het lukt dikwijls niet (helemaal). Grrrr.

woensdag 5/6: krachttraining
Gelukkig had ik vanmorgen geen last van de kuit. Ben ik gisteren dus mooi op tijd gestopt. 's Avonds krachttraining bij Dem. Weer anderhalf uur lekker getraind. Even was het een oeps. Een van de onderdelen van touwtje springen. Daarbij voelde ik de linker achillespees. Niet doen dus! Gaf wél aan dat óók de pees nog niet helemaal oké is. Jammer.

donderdag 6/6: rust + massage.
Ik hoopte een minutenloopje te kunnen doen, maar merkte dat rust nemen beter was. Dat constateerde de masseur ook, dus een goede keuze.

vrijdag 7/6 t/m zondag 9/6: fietsen in Sauerland.
Met de Beverbikers een prachtig fietsweekeinde gehad in Sauerland. Zie weekendsauerland,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten