Pagina's

maandag 24 juni 2019

2019 week 26 #1212km

vooraf
Het zijn warme dagen. Gisteren, vandaag en morgen 30 tot 32 graden. Fietsen is dan vééél prettiger dan hardlopen. Met fietsen is er altijd wel wat rijwind. Dat zorgt voor verkoeling. Je merkt het hete weer pas op als je stopt. Mede daardoor fiets ik deze dagen meer dan dat ik loop. Toch wil ik deze week 3x rennen. Vooral om de belastbaarheid op te voeren (maar tegelijkertijd de belasting beperkt te houden). Vooral wat dat laatste betreft is het prettig dat zowel de trainer als de masseur van Dem over m'n schouder meekijken. Vorige week heb ik 45 minuten gerend. Deze week worden het volgens onderstaand plan 72 minuten.

Deze week (week 4):
- 5*4'(p1à2’)
- 6*4’(p1à2’)
- 7*4’(p1à2’).
Waarschijnlijk op dinsdag, donderdag en zaterdag.
Tijdens de "pauzemomenten" rekken: kuiten, achillespezen, dijbenen, hamstrings. Tempo is 13 km/u.

Aanvullend:
- krachtraining (oa core) bij Dem, op woensdag.
- fietsen.

maandag 24/6: fietsen
Vandaag met groep 8 naar het Anne Frank huis geweest. Het was heet: dik 30 graden. Gekookt in Amsterdam dus. Toch wilde ik 's avonds nog fietsen. Dat ging opvallend gemakkelijk, soepel en sterk. Ik heb 75 km gereden snelheid van 31,7 km/u. Top! Daarmee heb ik nu al 1000 km in de maand juni gereden. Op naar een nieuw (maand)record.

dinsdag 25/6: minutenloopje
Een bloedhete dag. Opnieuw ruim 30 graden. En geen zuchtje wind. Op school was het niet om uit te houden. En toch wilde ik rennen: ik wil aan het einde van deze week 3x een minutenloopje gedaan hebben. Daarom ging ik 's avonds. En op het strand rennen, zodat ik na afloop de zee in kon. Dat was een goede keuze. Prima volgens plan de 5*4' (p = 1’ wandelen) uit kunnen voeren. Tempo was wellicht een tikje snel (4'17"/km), maar het rennen ging soepele en ontspannen. José, Kane en de honden waren ook gezellig mee.

woensdag 26/6: fietsen
Om 19.00u zat ik op de racer, met Marco. Even een kort rondje was het plan. Heen hadden we wind tegen en ik had geen goede benen: ze voelden zwaar en vol aan. Niet zo gek, na de afgelopen week. We kwamen in een groepje terecht van ons tempo en konden meedraaien. Dat betekent af en toe op kop en veel in het wiel. Zo reden we tot aan de Berenkuil. Daar ging de groep naar links en Co en ik naar rechts om weer terug naar huis te gaan. Maar ja ... zo werd het wel een rondje van bijna 80 km en ook bijna 32 km/u. Niks kort en rustig. Bijkomend voordeel is dat ik na dit rondje m'n maandrecord heb verbroken. Van 1069 in september 2018 naar 1080 nu. En ik heb nog t/m zondag om dit record wat aan te scherpen.

donderdag 27/6: minutenloopje
Weer 5*4' (p = 1’ wandelen). Op het gras van Dem, met massage na afloop. Het ging vrij vlot (<4'00"/km). Maar zo soepel en ontspannen. Uitkijken nu dat ik niet té snel ga rennen.

vrijdag 28/6: fietsen
Rondje van 61 km op de racer (30,5 km/u): dus 1141 km in juni nu. Zondag nog een ritje om op 1200 km uit te komen.

zaterdag 29/6: minutenloopje rust
Vandaag hebben we de verjaardag van Kane gevierd. En sporten? Daar kwam het niet meer van.

zondag 28/6: fietsen
Het middagrondje op de racer om op 1200 km uit te komen is gelukt. 's Morgens kon ik niet met de Beverbikers mee, omdat José, Kane en ik Robin gingen uitzwaaien die op kamp ging.
Dus reed ik m'n rondje in m'n uppie. Ik voelde me vrij sterk en reed met wind tegen (ZW5) hetzelfde tempo als met wind mee: telkens tussen de 30 en 31 km/u. En in totaal reed ik 71 km. En m'n juni totaal is daarmee op 1212 km uitgekomen. Mooi!

weekoverzicht
Heb 40' gerend en 286 km gefietst. Volgende week hopelijk 3x rennen ipv 2x.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten