Pagina's

2019 week 32 #USA4

tourusasummer2019

maandag 5/8
Dag 20 Antelope trail (Page) & Reisdag naar Springdale (Utah) bij Zion NP.
Vanmorgen liepen José en ik om 7.00u naar het meer voor een wake up duik. De lucht was blauw en het was al lekker warm aan het worden. Het water was heerlijk. We waren de enige mensen in het water. Dat is toch super wakker worden, hè.
Gisteren deed de airco het niet meer. Balen, want het was een warme avond. Wat bleek vanmorgen ... net als op alle campings hiervoor hebben we alles goed aangesloten. Alleen zat er nu aan de stroompaal nog een extra (bijna verstopt) schakelaartje. Handig om te weten. Iets dergelijks hebben we in Californië ook een keer gehad met tanken. Kwamen we er na een half uur achter dat je niet alleen de slang in de tank van de auto moest stoppen, maar dat je 'm op één of andere manier ook nog geheel moest afsluiten. Weet het maar! Straks om 11.00u hebben we een tour door de Antelope Canyon. Dan een stop bij Horseshoe Bend en daarna rijden we door naar Zion NP. Zo hoppen we van hoogtepunt naar hoogtepunt. Eerst nog even boodschappen doen.
----------
Om 10.30u zijn alle boodschappen gedaan en hebben we de tijd wat gedood op internet. Het thuisfront even bestookt met mooie foto's en verhalen.
Zion. We zijn in Zion. Echt weer een hoogtepunt. Wow! De Antelope tour was ook gaaf! Daar hebben we misschien wel de mooiste vakantiefoto gemaakt. Water en zand hebben prachtige lijnen getrokken in de grot en de zon maakt er een fantastisch schouwspel van. Na de tour reden we naar de Horseshoe Bend. Ook heel mooi. Heel heet daar: zo'n 40°C. Mensen van het park waren bezoekers met plantenspuiten aan het bewateren. Foto's maken en weer door. Naar Zion. De laatste 10 km waren de mooiste kilometers die ik ooit in een auto heb gereden. Geweldig. Rode en grijze rotsbergen, groene boompjes en na elke bocht weer anders. Bij aankomst op de camping in het riviertje achter de camper gesprongen en nu gaan we eten maken.

dinsdag 6/8
Dag 21 Reisdag naar Bryce.
Voor het eerst pas om 8.00u opgestaan, ipv 7.00u. Zou heel goed met het uur tijdverschil te maken kunnen hebben tussen Arizona en Utah. Maar ook wel met wat vermoeidheid. Veel gedaan, gezien en gereisd de afgelopen dagen. Vanmiddag rijden we door naar Bryce en dan hebben we een dag zonder reizen. Ook wel even lekker. Inmiddels lekker gedoucht op de camping. En nu aan de koffie.
----------
Leuke dag  met wandeling in Zion gehad. De Angels landing wandeling gedaan, met veel klimmeters. Boven een prachtig uitzicht! Na deze wandeling door naar Bryce. Het is 18.00u en we staan op de camping. Hoppa ... weer een nieuw avontuur. Hier staan we 2 nachten, dus even wat reisrust. En daarom gaan we vanavond niet zelf koken, maar lekker uit eten!

woensdag 7/8: duurloopje
Dag 22 Bryce NP.
Regen! Ik werd er vannacht al een keer wakker door. En nu regent het nog steeds. Nu is overigens 9.00u. Ik werd en half uur geleden pas wakker. Niet eerder zo laat wakker geworden deze vakantie. José was al wakker,  R&K slapen nu nog steeds. Hadden we ze beloofd: vandaag os een easy dag en mochten ze een keer uitslapen. Hopelijk wordt het straks wel droog: Joos en ik willen graag een wandeling maken en de kids wilden het buitenzwembadje in. Ze krijgen de sleutel van de camper en hoeven dan een keertje niet mee.
----------
Wat een prachtige wandeling! In de regen liepen Joos en ik door een spectaculaire omgeving. Het leek wel een mega grote omgekeerde druipsteengrot. Allemaal puntige rotsen. Honderden, misschien wel duizenden.
José gaat straks nog een keer, om hopelijk een mooie sunset te kunnen zien. Alleen: R&K hebben nog steeds geen zin en ik ga een stukje rennen.
Ik had een mooi rondje van 6 km gevonden op de kaart. Alleen ... het waren er 14. Nee, ik was niet in de war mbt mile/km. De kaart klopte gewoon niet. Positief: ik kon een duurloop van 14 km in 4'31"/km weer prima aan. Na afloop met Kane gezwommen. Nou ja ... vooral in het warme bubbelbad gelegen. We kwamen nagenoeg gelijk bij de camper terug als Robin (die toch besloot mee te gaan met José) en José, die een mooie wandeling hebben gemaakt. Koken eten en ... vuur maken. Nu gaan we weer marshmallows roosteren. Gezellig. R&K zijn zichtbaar bijgetrokken door deze relaxdag. Gelukkig maar, want morgen wordt het weer reizen.

donderdag 8/8

Dag 23 Reisdag naar Moab, via Capitol Reef.
Om 7.00u stonden we op. Maar we hadden ons een uurtje vergist en was het opeens al 8.00u. Geen punt, hoor. Op naar Moab nu!
----------
Om 17.00u zijn we op de camping aangekomen. Na toch wel een lange rit, hoor. We vertrokken om 9.00u. Wel rustig aan gedaan. Zeker bij Capitol Reef. Maar ook het stuk daarvoor en daarna was mooi. Door bos gereden, door woestijn, door de rode rotsen van Capitol Reef, het hooggebergte gezien, enzovoort. Zon gehad, regen onweer, hagel, storm. En dat allemaal op één dag.
Wat vooral blijft hangen is dat de wegen door de natuur eindeloos zijn. En de stukken dat je je op de maan of op Mars waant. Zeker in Capitol Reef!
Bij aankomst meteen even boodschappen gedaan. En nu ... niets!
----------
Zo, gezwommen. Nu koken en eten en dan even Mainstreet in Moab verkennen.

vrijdag 9/8
Dag 24 Moab: dagje Arches en Dead Horse Point.
Om 8.30u trokken we er op uit en om 17.00u waren we terug op de camping. Mooi dagje zo. Het woord mooi was zeker van toepassing op Arches. Wat een rotsformaties. De bogen waren fantastisch om op de foto te zetten. Twee wandelingen gemaakt. Na Arches nog even naar Dead Horse State Park gereden, om Dead Horse Point te kunnen zien. Een bocht in de rivier zoals Horseshoe Bend. Horseshoe Bend was weliswaar mooier om op de foto te zetten, maar Dead Horse Point was niet minder indrukwekkend. Beetje als in de Grand Canyon. Het was een warme dag, net als gisteren. Ruim 35°C. Twee keer zo warm als 2 dagen geleden in Bryce. Terug op de camping dus meteen het zwembad in gedoken. 's Avonds heeft Kane zijn zin gekregen: gegeten bij Mc Donalds.

zaterdag 10/8
Dag 25 Moab: dagje raften.
Om 10.30u worden we opgehaald. Nu is het 9.00u, heb ik me al gedoucht en zitten we aan de koffie en een broodje. Lekkere relaxte ochtend zo.
----------
En wat een heerlijke dag is het geworden. In een raft op de Colorado River met prachtige rotswanden aan weerskanten. De rivier was niet heel wild, daardoor niet echt spectaculair, maar wel leuk. Af en toe ook even in het water gesprongen. We zaten met een Engels gezin in de boot, leuke mensen. E-mail adressen uitgewisseld voor de foto's. Halverwege hadden we een lunchstop: hamburgers, hot dogs en salades. Echt Amerikaans. Wel prima kwaliteit, hoor! Ik ben keurig door het busje terug naar de camping gebracht, de anderen wilden nog even shoppen. Het is 16.15u, ik zou dus best nog even kunnen rennen, maar ik heb geen zin. Vakantie, hè. En ... het is 36°C, wat ook maakt dat ik niet altijd zin heb om te gaan rennen.
Morgen gaan we naar Grand Junction. Overmorgen naar Denver. De dag daarna leveren we de camper in en slapen we nog in een hotel. En dan vliegen we naar huis. Drie nachten USA dus nog. En dan kunnen we terugkijken op een prachtige reis!

zondag 11/8
Dag 26 Reisdag naar Clifton (bij Grand Junction).
Vanmorgen zijn we om 9.00u vertrokken richting Grand Junction. We probeerden zo veel mogelijk de snelweg te vermijden en reden langs de Colorado River. Halverwege een stop gemaakt voor een wandeling bij Rabbit Valley. Walking through the time. Tijdens dit wandelingetje wat gefossiliseerde dinosaurus botten gezien. Wel gaaf, we waren dus op de plek waar zo'n enorm beest miljoenen jaren geleden zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Daarna door naar Grand Junction. Door het centrum, downtown, heen. Leuk, maar niet bijzonder. Door naar de camping. Deze lag in een wat verder gelegen dorpje: Clifton. In dat dorpje is ... werkelijk helemaal niets. In de beschrijving staat dat er op loopafstand winkeltjes en restaurants zijn. Tja, de gebruikelijke Mc Donalds achtige restaurants. En Wall Mart achtige winkels. Meer niet, haha. José en de kids wilden wel even shoppen. Dus reed ik ze naar een winkelcentrum in Grand Junction. Ik was moe en heb op een parkeerplaats in de camper een uurtje geslapen. Om 16.30u waren de shoppers terug, reden we naar de rivier. Daar was een Riverwalk. Waar ook al niet veel aan was. Terug naar de camping dan maar. Daar lekker even afgekoeld in het zwembad. Het is nu 18.00u. José is aan het koken. Straks eten en daarna lekker voor de camper een boek lezen of zo. Ook wel eens lekker, want door het drukke programma ben ik daar nauwelijks aan toegekomen. Ik vermaak me dus evengoed wel.