Pagina's

maandag 19 augustus 2019

2019 week 34 #nogevennagenieten

vooraf
Nog steeds aan het nagenieten, hoor. Wat een te gekke USA-reis hebben wij gemaakt. Niet normaal!
Wat hardlopen betreft was ik vóór de USA-reis aardig bezig om volgens een plan van aanpak weer zonder last te kunnen rennen. Tijdens de reis heb ik zonder plan gelopen. Dat ging best aardig. Alle duurloopjes verliepen probleemloos. De linker achillespees voel ik na 3 rustdagen meer dan na 1 rustdag. niet veel meer dan een wat 'zeurend' gevoel. Tijdens het rennen voel ik zelfs helemaal niets (meer). En nu? Ach, per week maar eens kijken hoe het gaat en wat er kan.

maandag 19/8: fietsen
's Avonds maar weer eens even een rondje rijden met Marco. Heerlijk rondje op de racer gefietst met Co: lekker kop over kop door de wind heen geragd: 50 km in 30,6 km/u. Niet gek na ruim 4 weken niet fietsen.

dinsdag 20/8: duurloopje rust
Aan het fietsrondje van gisteren een gevoelige rechter hamstring overgehouden. Maar even niet rennen vandaag. Wel flink geklust in de tuin. En 's avonds met José, Kane en de honden op het strand gewandeld. Ook leuk.

woensdag 21/8: fietsen
Wat hebben Co en ik een heerlijk zomeravondrondje op de racer gereden! We begonnen easy en hebben het halve rondje (door de polder naar Purmerend) al kletsend naast elkaar gereden. Met het kleine beetje wind dat er al was schuin in de rug. Terug ging het tempo wat omhoog. En om nou te zeggen dat we wind tegen hadden ... ehh ...nee, niet echt. Het was met recht een prachtig, zonnig ritje: 56 km in 31,4 km/u.

donderdag 22/8: baantraining
Jaja, weer eens een baantraining. Op het programma stond: 5* [400m (p=100m), 300m (p=200m), 100m] sp=400m. Ik deed 4 ipv 5 series. Maar ... wel probleemloos. Niet voluit gegaan: eerst maar weer wennen aan het idee "rennen op de baan". Tijden: 1.30 op de 400-tjes, 1.05 op de 300-tjes en 0.44 op de 200-tjes. Na afloop bij Hans op de massagetafel gelegen.  Volgende week hopelijk weer (baantraining en massage).

vrijdag 23/8: fietsen
Perfect rondje op de racer gereden met Co. Heen lekker kop over kop en terug voelde ik me zo goed dat ik de kop niet meer heb afgestaan: 61 km in 32,4 km/u. De fietsvorm is er weer (of is er nog steeds). Omstandigheden waren ook perfect: zon en nauwelijks wind.

zaterdag 24/8: duurloopje
Een duurloopje wat uiteindelijk een tempoloop werd. Meestal begin ik km 1 in 5'00". Vandaag was dat 4'30". Ik zat er dus meteen lekker in. Km 2 ging in 4'15", dit kon weleens leuk worden. Km 3: 3'58", hoe lang houd ik dit vol? Nou, nog 3 km. Waarmee ik dus een mooi blok van 4 km in 15'50" heb gelopen. De laatste 2 km relaxter naar huis, maar ook deze km's bleven met 4'25"/km lekker vlot gaan. Ook de loopvorm is er dus weer (of is er nog steeds).

zondag 25/8: fietsen
Was vrijdag perfect? Wat was het vandaag dan? Wat een superrit op de racer gereden met Mark, Marco en Eric. Zowel de vorm als de omstandigheden waren gelijk aan afgelopen vrijdag. Alleen waren nu Eric en Mark erbij. Dus ging het verder en harder. Ik kwam thuis na 116 km in 34,0 km/u. Met Mark en Eric kop over kop gereden en als Marco even kon, deed hij ook mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten