Pagina's

zaterdag 21 maart 2020

#géénmarquetteloop

De Marquetteloop, die op 21 juni 2020 gehouden zou worden, is (nu al) afgelast. Daar gaat m'n plannetje. Geen 10 km voorlopig en geen halve marathon voorlopig. Want ook Leiden in mei ligt er al uit. Een eventuele marathon in oktober is nog steeds goed mogelijk, hoor. Maar het marathongevoel lijkt toch wel weer wat weg te zakken. Begrijpelijk allemaal, maar toch ook wel jammer.

Onderstaande tekst schreef ik op 1 maart:
Inmiddels 69 dagen achter elkaar gesport. M'n #dailybikeorrunactivity-reeks-record weer wat scherper. Op naar de 100x? Waarom niet. M'n lichaam lijkt het voorlopig goed te verteren
Na de CPC hoop ik weer eens een goede 10 km te kunnen lopen. Liefst onder de 36 minuten. Lekker ambitieus. En wanneer de 1.19.59 op de HM dan? Nou, dat hoop ik in mei in Leiden of in juni tijdens de Marquetteloop te kunnen bereiken. Daar moet ik serieus voor trainen, hoor: 3'45"/km schud ik niet zomaar uit m'n mouw en zeker niet 21 km lang. In ieder geval mooie doelen om naar toe te kunnen werken en naar uit te kunnen kijken. En dáááárna ... op naar de marathon van Amsterdam in oktober. Na de Marquetteloop start voor mij hopelijk m'n #R2A20 traject. Dan is het nog 17 weken. Eind mei ga ik met groep 8 op schoolkamp. Vanaf de week erop (vanaf maandag 1 juni) is het nog 20 weken tot de marathon. Dan wil ik wel besloten hebben dat er voor ga en me dan dus ook ingeschreven hebben. Liefst eerder.

Wat hardlopen betreft haal ik nu vooral voldoening uit het dagelijks bezig zijn: gewoon 'lekker' lopen en af en toe fietsen. Daarom is bovenstaand stukje absoluut geen klagen, hoor. Integendeel. Het zijn gewoon feiten waar ik niet omheen kan, maar waar ik wel m'n weg ik kan vinden. Ook een mooie uitdaging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten