Pagina's

maandag 23 maart 2020

2020 week 13 #1,5meter

vooraf
"Houd anderhalve meter afstand!" Dat is waar we in Nederland aan moeten doen. Gelukkig zijn wandelen, hardlopen en fietsen dan prima opties. Gewoon de drukte niet opzoeken en lekker verdergaan met m'n #dailybikeorrunactivity-reeks. Die stond sinds gisteren op 90. Op naar de 100 nu! Deze week wel wat meer fietsen dan rennen. Dat komt door een zere linker heup. Deze heeft even wat (hardloop)rust nodig. Nou ... dat kan, hè!

maandag 23/3: fietsen (mtb weg)
Nr 91. Vanmorgen startten de leerlingen van groep 8 om 10.00 uur met hhet thuisprogramma van vandaag. Het programma had ik in plaats van vanmorgen, gisteravond al klaargemaakt en gemaild. Daardoor kon ik vanmorgen lekker wandelen met José en de honden. In Wijk aan Zee, op het strand. Waar bijna niemand was! Prachtig, zo'n vrijwel leeg strand. Wat een verschil met afgelopen zaterdag en zondag. Toen zijn we zelf niet naar het strand geweest, maar zagen we de beelden van Noordwijk, Zandvoort en Bloemendaal op het journaal: wat een drukte! Onmogelijk om anderhalve meter afstand te houden. Dat was vandaag wel anders. 's Middags zou ik met Kane gaan hardlopen, maar ik had te veel last van m'n linker heup. Daarom gingen we fietsen. Naar Johanna's Hof op en neer. Een voor mij kort rondje, voor Kane toch best pittig. We reden 25 km in 20 km/u. Gaan we woensdag maar weer rennen. Dat vindt hij leuker dan fietsen.

dinsdag 24/3: fietsen (mtb weg)
Nr 92. Ivm m'n linker heup vandaag maar weer gefietst ipv gerend. Net als gisteren veel zon en toch ook wel wind. Ik kwam thuis met 45 km op de teller (in 25,5 km/u).

woensdag 25/3: fietsen (mtb weg) & duurloopje
Nr 93. Op m'n vrije woensdag lekker naar buiten. Rekening houdend met de Corona-voorschriften. Vooral wat betreft het het houden van 1,5 meter afstand.
A.m. Een stukje fietsen op de mtb in de zonnige duinen. Was echt even lekker. Zon, zon en zon! Net als gisteren stond er een ZW 4, maar gek genoeg voelde het vandaag als minder wind aan. En zoals op de foto goed te zien is, was het vrij rustig in de duinen en was het afstand houden niet zo'n probleem.
P.m. Gewoon 'lekker lopen' met Kane. Met Kane heb ik een paar keer 15*200 (p=200 w/dr) gedaan. Nu wilde hij eens een langer stuk zonder pauzes lopen. We besloten om tot aan de Zeeweg te rennen, daar even te pauzeren en weer terug. Dat betekende 2*1,8 km (p=?). Was voor mij een mooi stukje om even te kijken of de 2 dagen looprust goed heeft uitgepakt voor m'n heup. Viel me niet tegen. Het gebied rondom m'n heup zit 'vast', maar ik kon er prima mee rennen: 6 km in 4'26"/km. Kane kwam tot 3,7 km in 5'38"/km. Super knap van hem. Dit blijven we lekker 3x per week doen. En ik kan na vandaag weer voorzichtig wat gaan uitbreiden. Voorlopig maar geen anderhalf uur offroad.

donderdag 26/3
Nr 94. We mogen vanaf vandaag tot 1 juni in Nederland nog maar met 2 mensen tegelijk buiten zijn. Gezinnen uitgezonderd. Heftig. Vanavond hebben we als gezin met de honden op het strand gewandeld. Het was er prachtig met een schitterende ondergaande zon en toch was het vrij rustig op het strand. Het houden van 1,5 meter afstand was een makkie. Na afloop ben ik, met een ommetje, naar huis terug gerend: 10 km in 4'24"/km. Gewoon 'lekker gelopen'.

vrijdag 27/3
Nr 95. Een easy souplesseloopje: 15*200 (p=200 w/dr) gedaan, na weer een thuiswerkdag. De 200s gingen gemiddeld in 44". Het ging niet super, maar wel easy en redelijk soepel.

zaterdag 28/3
Nr 96. Met z'n allen naar duiningang Geversduin. José en Robin gingen wandelen met de honden. Kane en ik gingen een rondje rennen. Gewoon 'lekker lopen' met Kane. Rennen als een Ninja: rechtop, geluidloos (als een sluipmoordenaar) en armen naast het lichaam. Kane liep de blauwe route (= 4 km) en ik ook ongeveer. Af en toe pikte ik een zijpaadje op en neer mee, om weer bij hem in de buurt te komen. Was wel weer even leuk. Net als Kane heeft neef Jort inmiddels ook een Strava-account. Kunnen ze elkaar een beetje uitdagen. En wellicht ook eens samen rennen.

zondag 29/3
Nr 97. Gewoon 'lekker lopen'. Offroad in de duinen. Alleen al vanwege de harde wind (NO 7). In de duinen is het dan toch lekkerder lopen. Gelukkig was het ook lekker zonnig. Echt lekker heb ik niet gerend, toch was ik blij dat ik ben geweest. Toch weer even buiten geweest: 14 km in 4'44"/km. Deze week tot 48 km gekomen, een stuk minder dan vorige week. Niet erg, hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten