Pagina's

maandag 30 maart 2020

2020 week 14 #100x

vooraf
M'n #dailybikeorrunactivity-reeks komt woensdag als het goed is op 100x sporten te staan. En ja, dat is nu een doel op zich! En elke dag even bewegen is in deze Corona-periode juist even lekker. Even eruit, even in beweging komen, even een "frisse neus halen". Niet te gek doen: dat kwam afgelopen week ook wel goed uit voor m'n heup. Hopelijk heb ik er deze week niet zo veel last meer van.

maandag 30/3: fietsen (mtb weg)
Nr 98. Kane voelde zich vandaag niet superfit en vroeg me of we morgen samen zouden kunnen gaan rennen, ipv vandaag. Gaan enkel probleem, natuurlijk. Zeker in deze tijd dienen we goed rekening met onze gezondheid te houden. Wat die gezondheid betreft, besloot ik om een rondje easy op m'n mtb te gaan fietsen. Even een extra dag hardlooprust voor m'n linker onderrug/bil/heup, kan geen kwaad. En omdat van zaterdag op zondag de zomertijd is ingegaan, kon dat mooi weer eens 's avonds. Heerlijk! En ... ik had weer prima fietsbenen.

dinsdag 31/3: fietsen (mtb weg)
Nr 99. Net als gisteren was het een mooie dag om eens even lekker buiten te gaan sporten. Veel zon (en ook wel wat wat wind). Rennen of fietsen? Het werd weer fietsen. Door de situatie van de afgelopen weken, ben ik m'n marathongevoel wat kwijtgeraakt. Van doelgericht trainen is geen sprake meer. Dat, en de zeurende linker heup, maakt dat ik het rennen wat meer afwissel met fietsen. Vandaag ging het net als gisteren weer lekker. Gisteren 33 km, vandaag 38 km. En kijk naar het paatje: zo mooi was het vandaag!
- Iets anders: de scholen blijven dicht t/m 28 april. Een verlenging van 3 weken dus. Tel daar de aansluitende meivakantie bij op, dan zijn de scholen zeker 8 weken dicht. Uniek! Het voetbalseizoen zit er inmiddels op. Voor de amateurs (en dus ook voor het team van Kane) dan.

woensdag 1/4: fietsen (mtb weg) & duurloopje
A.m. Nr 100 is een feit. (géén 1 april grap). Een rondje door de polder op de mtb. Een wat grijze ochtend/middag. Gek genoeg bracht nr 100 me niet in een jubelstemming. Zal vooral te maken hebben met de corona-periode. Beweging is echt wel even lekker, maar meer ook niet nu. 't Is een beetje zoals ik in mei 2015 aangaf: wat doelloos sporten. Misschien kwam het ook wel doordat ik niet zo lekker fietste als de afgelopen 2 dagen, hoor.
P.m. Gewoon 'lekker lopen' met Kane. Even op en neer naar Hailey. Ging, na een stroef begin, eigenlijk best wel weer lekker. Kane kwam uit op 6 km en ik (met wat heen en weer lopen erbij) op 8. In 4'27"/km. Prima zo. Hopelijk kan ik morgen ook weer even lekker lopen. Want de reeks nu abrupt stoppen bij 100 hoeft ook niet, hè.

donderdag 2/4: duurloopje
Nr 101. Gewoon even  'lekker 10 km gelopen. In 4'19"/km. Ging niet verkeerd. Tempo lag hoger dan mijn gevoel aangaf, dat wel.

vrijdag 3/4: souplesseloopje
Nr 102. Een easy souplesseloopje: 15*200 (p=200 w/dr). De 200s gem in 42". Ging weer lekker soepel, ontspannen en reactief. Het was bijna windstil en lekker onbewolkt. Een mooie (lente)avond om even lekker te rennen. M'n vorige #dailybikeorrunactivity record stond op 51 dagen achter elkaar. Dat oude record heb ik vandaag dus verdubbeld, haha!

zaterdag 4/4: fietsen (mtb weg)
Nr 103. Even een rondje in de zon op de mtb. Er stond toch best wel wat wind. Normaliter zou ik er dan voor kiezen om door de duinen te gaan rijden: mooie omgeving en meer beschut. Maar nu, in deze periode, met een redelijke kans op meer drukte dan zonder de zon erbij, was het verstandiger om de duinen te mijden. In de Wijkermeerpolder was de kans op het waarborgen van 1,5m afstand aanzienlijk groter. Het was evengoed best druk, maar goed te doen. Geen gekke dingen onderweg. Easy rider van 41 km in 26,6km/u.

zondag 5/4: fietsen (mtb weg) & duurloopje
A.m. Nr 104. Weer zo'n heerlijk mooi weer rondje gereden op de mtb door de Wijkermeerpolder. En voor het eerst dit kalenderjaar in korte broek: wat een feest. Vandaag 35 km in 27,3 km/u gereden.
P.m. Ik zou vanavond eigenlijk nog een stukje te gaan rennen met Kane. Hij wilde liever skeeleren met Robin. Ook goed. Ben ik toch zelf nog maar even een rondje gaan rennen. Gewoon 12 km 'lekker lopen' in 4'36"/km op een prachtige lenteavond.
En zo is het een mooi sportweekje geworden met 5x fietsen en 4x rennen. Nergens intensief, gewoon lekker buiten bezig zijn en genieten van het mooie weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten