Pagina's

maandag 18 mei 2020

2020 week 21 #geparkeerd

vooraf
Vorige week was toch wel de week van het opzeggen van m'n Dem-lidmaatschap. In tegenstelling tot de vorige 2 keren dat ik op had gezegd, merk ik er nu niet veel van. Niemand mocht tot nu trainen op de baan, dus zag ik er ook geen berichten over. Ik hoopte deze week 4x à 5x te kunnen fietsen en 2 à 3x te kunnen rennen. Wat rennen betreft niet meer dan duurloopjes en/of souplesseloopjes van zo'n 20' per keer. Maar afgelopen zaterdag bleek dat het met de rechter achillespees niet zo lekker gaat. Dus ... deze week maar weer lekker fietsen. In dat opzicht is stoppen echt even stoppen. Het hardlopen is geparkeerd. Johan zal Johan niet zijn als hij niet een nieuwe uitdaging vindt, hè. Mijn maandrecord staat op 1220 km fietsen. De teller staat deze maand op 800 km. Als ik deze week elke dag ga fietsen, is 300 km te doen en kom ik op 1100 km. En dan heb ik daarna nog een hele week. Op naar de 1400 km! Aan het weer zal het waarschijnlijk niet liggen: de voorspellingen zijn weinig wind en geen regen.

maandag 18/5: fietsen (racefiets)
Nr 147. Fietsen. Avondrondje met Marco. Even lekker 60 km weggetrapt in 30,7 km/u. Was een easy rondje.

dinsdag 19/5: fietsen (racefiets)
Nr 148. Kreeg een mail dat er vanaf vandaag weer op de baan getraind mag worden. Ik voelde er niets bij: dat sterkt me in het feit dat ik een juist besluit heb genomen. Het Dem-boek is dicht. Dus wat ging ik vanavond doen? Fietsen! Het was wéér prachtig fietsweer. Net als gisteren een rondje van 60 km (in 31,1 km/u), zonder Marco nu.

woensdag 20/5: fietsen (mtb weg + stukjes offroad)
Nr 149. Avondrondje met als doel even lekker uitwaaien en de vermoeidheid van vandaag eruit trappen: 50 km in 27,5 km/u. Heerlijk rondje, met af en toe wat offroad-stukjes. Zoals op het plaatje op één van de dijkjes in onze Wijkermeerpolder. In "korte broek en t-shirt", want het was 20 graden!

donderdag 21/5: fietsen (mtb weg)
Nr 150. Wat een topdag! Vandaag was het Hemelvaartdag: een vrije dag. En met 26 graden en volop zon is dat meer dan welkom! José en Robin gingen vanmorgen paardrijden en Kane en ik gingen naar het strand. 's Middags zaten we bij de Knollies in de tuin, om de verjaardag van Lars (die gisteren 11 is geworden) te vieren. En 's avonds was er nog tijd om voor een avondrondje. heerlijk door de polder gereden: 50 km in 29,7 km/u.

vrijdag 22/5: fietsen (mtb weg)
Nr 151. Zo mooi als het gisteren was, zo herfstachtig was het vandaag. Het was nog steeds wel warm, hoor. Maar om de harde wind (ZW 6) en af en toe zelfs regen, konden we niet heen. Geen punt, fietsen gingen we toch, Co en ik. Ik had niet de benen om tegen de wind in te beuken, dus was ik allang blij dat Co mee was. Toch weer 48 km in 28,9 km/u. 's Morgens nog met José en de honden gewandeld en dus werd het ook vandaag weer een lekkere buitendag.

zaterdag 23/5: fietsen (mtb weg)
Nr 152. Een snoeiharde wind, net als gisteren. Maar omdat de buren voor de derde dag op rij aan het klussen zijn, was thuisblijven geen optie. Fietsen dus maar. Hè, bah ... wat vervelend, haha! Wel was het een kwestie om slim aan te pakken. Heen, met wind mee, was rijden in open terrein geen punt. Terug, met wind tegen, was het wel handig om zo beschut mogelijk door de duinen te rijden. Ik was vandaag beter bestand tegen de wind dan gisteren, hoewel de 42 km in 28,5 km/u dat niet zou zeggen. Het verschil zat 'm natuurlijk in het feit dat ik gisteren achter Co kon hangen en het nu alleen moest doen.

zondag 24/5: fietsen (mtb weg + stukjes offroad)
Nr 153. Met Marco en Sjoerd al vroeg op pad. We vertrokken om 8.20u voor een fietstocht op de mtb met zo veel mogelijk offroad stukken. Mooie oefening voor zaterdag, wanneer we (met Eric en Mark erbij) op deze manier 100 miles willen gaan rijden: "Dirty Kanzelled". Heen reden we offroad door de duinen naar Egmond. Door de regen. Dat hoorde ook wel een beetje bij een rit als deze, vond ik. Marco had geen regenjasje mee en besloot om te keren. Sjoerd en ik trokken met regenjas aan verder. Eerst richting Bergen, daarna naar Alkmaar en ten slotte naar huis.
Af en toe moesten we even rustig rijden of stoppen om niet een offroadpad voorbij te rijden. Alleen tijdens die momenten voelde ik de kou van de regen wat, maar verder viel het me eigenlijk reuze mee. We hebben heel wat nieuwe "kruip door - sluip door paden" ontdekt: zó leuk! Sjoerd had ze allemaal van te voren thuis opgezocht. Eenmaal thuis, heb ik nog een paar extra kilometers gereden, om op de 87 uit te komen: daarmee had ik de 400 km deze week volgemaakt. Het is een rit geworden van 90 km in 24,3 km/u. De teller staat in deze maand nu al op 1234 km. Een maandrecord. En dan heb ik nog een week: dat wordt wel ongeveer 1500 km dan. Zeker met die rit van komende zaterdag erbij. De zin in komende zaterdag is in ieder geval alleen maar toegenomen.