Pagina's

maandag 25 mei 2020

2020 week 22 #DirtyKanzelled

vooraf
Zaterdag gaan Sjoerd, Mark, Marco, Eric en ik een tocht op de mtb maken van 100 miles, zo'n 160 km. Over de weg, over grind, over zandpaden: van alles wat. Sjoerd heeft de route gemaakt, met de naam Dirty Kanzelled.

maandag 25/5: fietsen (racefiets)
Nr 154. Een prachtig mooie avond: zon en nauwelijks wind.Tja, dan is het niet zo moeilijk: fietsûh!! Even lekker een rondje op de racefiets. Door de duinen naar Egmond en door de polder terug: 51 km in 31,2 km/u..

dinsdag 26/5: fietsen (mtb weg)
Nr 155. Rondje door de duinen op de mtb in het avondzonnetje. Relaxt gestart, terug doorgereden om op 30 m/u uit te komen. Dat lukte: 40 km in 30,3 km/u.

woensdag 27/5: fietsen (racefiets)
Nr 156. Rondje op de racer. Rondje, het werd een ronde van 100 km. Ook nog eens in 31,6 km/u. Wat helemaal niet verkeerd is, zo in m'n eentje. Heerlijk in de zon door de duinen naar Schoorl, met de Berenkuil als keerpunt. Terug had ik wind mee door de polder en besloot ik om er nog een lusje aan vast te plakken, zodat ik op 100 uit zou komen. Héééérlijk! Daarna: koken, eten en met José, Kane en de honden naar het strand voor een gezellige avondwandeling.

donderdag 28/5: fietsen (mtb weg + offroad)
Nr 157. Vanavond een heerlijk rondje gefietst met hardloopmaatje Rowdy. Rowdy heeft net als ik als hardloper geregeld te maken met blessures en heeft nu ook gekozen om naast het rennen te gaan fietsen. We hebben in het avondzonnetje kriskras door de buurt gereden, met hier en daar een stukje offroad: 55 km in 25,8 km/u. Leuk!

vrijdag 29/5: duurloopje
Nr 158. Met z'n allen naar het strand. Robin en José gingen wandelen met de honden en Kane en ik gingen een stukje rennen. Weer eens een kort en rustig duurloopje proberen dus. Ging niet onaardig: 3,8 km in 4'53"/km. De rechter achillespees licht gevoeld en tijdens de laatste km nam het wat toe, daarom vrij snel gestopt. Kane liep prima mee: leuk!

zaterdag 30/5: fietsen (mtb weg + offroad)
Nr 159. Vanmorgen vroeg opgestaan. Sjoerd kwam me al om 05.45u ophalen. We reden naar het zwembad, waar we om 05.55u hadden afgesproken met Marco en Eric. Daar begon onze #Dirty Kanzelled-rit: zoveel mogelijk offroad rijden. We durfden het best aan om, gezien het vroege uur, in Beverwijk te starten op de diverse onverharde wandelpaden (Duinrust, Westerhout. Ook naar Wijk aan Zee reden we over het grind-wandelpad.Eenmaal in de duinen konden we helemaal offroad doorrijden naar Egmond. Daar kenden we inmiddels een aantal paden door de weilanden en wat kruip-door-sluip-door onverharde paden. Door naar Bergen, waar ik lek reed. En vervolgens naar Alkmaar, waar ook weer wat prachtige paden waren. En waar Sjoerd lek reed. Op naar de fietsenmaker voor wat nieuwe binnenbanden. Daar hadden ze een kraam met koffie en gevulde koeken voor de wachtende klanten. Dat kwam als geroepen! Wat een goede service.

Vanaf Alkmaar gingen we door de polder naar Averhorn.
Waar mogelijk reden we op onverharde dijken. Via Oudendijk en Beets naar Oosthuizen: zelfde verhaal. Dijken opzoeken en crossen maar. Door de Beemster was het verhard naar De Rijp. Soms kon het gewoon niet anders. Toen weer omhoog naar Schermerhorn, over een 4 km lang gravelpad. Vanaf daar konden we al slingerend door de Schermer, vaak onverhard, richting pontje Akersloot. Met het pontje naar de overkant van het Noordhollandsch Kanaal en richting Uitgeest, met hier en daar nog een leuk offroad stukje. Dat gold ook voor het stuk tussen Uitgeest en Heemskerk in: bijna thuis nu! Via de tuinderijen terug naar Beverwijk, met nog een paar onverharde stukjes en toen zat de rit er op. Na 6:42:58 op de fiets! En na 165 km (24,6 km/u). Bij Sjoerd nog lekker in de tuin gezeten met een biertje/colaatje en broodje hamburger! Wat een gave dag met een fantastisch mooie rit. Enige smetje was dat ik vanaf 50 km last van m'n linkerheup kreeg en dat dat uitstraalde naar m'n linkerknie. Daardoor kon ik niet goed druk op de pedalen zetten. Gelukkig was en is de conditie uitstekend en kon ik goed meekomen.

zondag 31/5: fietsen (racefiets)
Nr 160. Recovery Day. Vanmorgen gewandeld met José en de honden. In de stijl van de fietsrit van gisteren: nieuwe paadjes ontdekken. 's Middags evn een 'bakkie gedaan' bij m'n moeder en Piet en 's avonds diner voor twee met José in onze achtertuin. Robin en Kane waren uit logeren bij opa en oma. Na het eten even uitbuiken en om 19.00u ging José weer met de honden op pad en kon ik een rondje wat losrijden op de racer. Op en neer naar Egmond, door de duinen. Heen, met de NO 5 wind tegen, beschut door de bossen. Een rondje van 32 km, terwijl ik wist dat ik 53 km nodig had om op 1700 km in de maand mei uit te komen. Tja, 1700 km, dat is nogal wat! "Doe ik het wel, doe ik het niet?" was de vraag die in m'n hoofd zat.
Ik had nog een ander record voor het oprapen. Ik heb ooit 451 km in 1 week gereden. Dat was in week 27 van 2018. De teller stond na gisteren op 412 km. Met 41 km vandaag zou ik dat dus verbeteren.
In Egmond had ik er 19 opzitten. Keren en terug naar Wijk aan Zee, met wind mee: 36 km. Terug naar huis zou 40 km betekenen. Toch maar even de polder in: ik kon best even m'n gezicht laten zien aan de Knollies, haha. En ... tja ... hoe kon het ook anders ... ik kwam thuis met 53 km op de teller! Met de linkerheup en linkerknie ging het vrij goed. Daar heb ik nauwelijks last van gehad: ik kon in tegenstelling tot gisteren viij aardig druk op de pedalen zetten.

Deze week een prachtig aantal van 466 km gefietst. De maand mei zit erop en ik heb een nieuw fietsrecord behaald: 1701 km gefietst! Wat een aantal! Het was ook zo'n mooie maand, niet normaal hoe zonnig! Voor de natuur zelf niet zo heel goed, veel te droog, maar fantastisch om te sporten. Het vorige maandrecord was 1212 km in juni vorig jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten