Pagina's

donderdag 16 juli 2020

2020 week 29: #Erm

vooraf
Deze week zijn we tot vrijdag nog in Drenthe. Wandelen, fietsen, uit eten, zwemmen, chillen, enzovoort.

maandag 13/7: fietsen (mtb weg en offroad)
Na een relaxte ochtend, zijn we naar Exloo gereden, om daar een flinke wandeling van 8km te maken. Het was prachtig zonnig weer. En het was ook een prachtig rondje. Zoveel leuker dan de wandeling van gisteren! Na afloop geluncht in het Wapen van Exloo. Toen doorgereden naar Ellertshaar, naar een bosmeer. Errrug leuk. De honden mochten hier bijvoorbeeld los over het strandje lopen. Terug op het park in Erm ook hier nog even op het strandje aan het meertje gelegen. Daarna had ik tijd om een rondje te fietsen. Eten zou ik na afloop wel doen. Even een banaan naar binnen gepropt en gaan. Deel 2 van de route van Sjoerd In dit deel zaten flink wat kasseistroken. Ik kon m'n lol op. Leuk hoor. Prachtig zomeravond (20 graden, W1) rondje van 80 km. Onder anderen langs Wezup, Borger en Exloo.
dinsdag 14/7: fietsen (mtb offroad)
Vanmorgen heb ik al vroeg een rondje met José en de honden gelopen. José staat ook in de vakantie elke dag om 7 uur op om de honden even hun behoefte te laten doen. Om 9 uur liepen we samen buiten. Joos dus al voor de tweede keer. Na de wandeling een gezamenlijk ontbijt en daarna met de auto naar Coevorden. Daar liepen we een rondje door de stad in de regen. Daarom heeft het niet lang geduurd. We reden door naar oud Aalden. Daar hebben we in een oud boerderijtje pannenkoeken gegeten. Zo leuk. 's Middags zijn we weer met de honden op pad geweest: gewandeld in het bos bij Emmen. En zo ging het ook deze dag wel weer hard. Uiteraard heb ik 's avonds na het eten weer even een rondje gefietst. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk offroad te rijden. Dat is goed gelukt. Het werkt een heel gaaf rondje van 42 km. In de miezer en later kwam warempel de zon wat door.

woensdag 15/7: fietsen (mtb offroad)
Vanmorgen al om 9 uur gewandeld met Joos en de doggies. Het was een zonnige ochtend. Eenmaal terug bij ons huisje wat gegeten en daarna ... hup ... de auto in, naar de Voscheheugte (een restaurantje bij het Mantingerzand). daar hebben we een wandeling gedaan en vervolgens bij de Voscheheugte wat gegeten. Om 15 uur had Jose een afspraak met een hondendeskundige voor een trainingswandeling met de honden. Kane was wat wagenziek en dus ging ik deze keer met Robin een rondje fietsen. Op en neer naar de Duitse grens (33 km). Tja, vakantie in eigen land is ook niet alles, hè, haha!
Omdatik morgen niet wil fietsen in verband met de lange rit van vrijdag, heb ik 's avonds nog één offroad rondje gereden. Een prachtig rondje, veelal over zandweggetjes, dwars door Zuid Drenthe. Het was mooi zonnig weer en dat maakte het landschap alleen maar nog mooier om te zien. Ik heb zo'n 45 kilometer gereden.
donderdag 16/7: rust
Nog één offroad rondje in Zuid Drenthe? Nee, toch maar niet. Vanmorgen wat uitgeslapen en daarna gezamenlijk twee wandelingen gedaan. 'S middags bij het huisje gerelaxt. Alvast de tassen ingepakt. De dakzak op de auto. Fietsendrager achterop. Mijn rugtas ingepakt. Alles is startklaar voor morgen.
vrijdag 17/7: fietsen (mtb weg)
Vanmorgen ben ik op de fiets naar huis gegaan. Van te voren had ik de route op gemaakt Komoot gemaakt. Drze kon ik prachtig volgen met de Wahoo. Om 8.15u reed ik weg. Het was droog en er stond weinig wind: W2. Die W2 kwam ik nog aardig tegen onderweg. De eerste 70 km waren prachtig. Door het Drentse landschap maar Giethoorn. Giethoorn is zo mooi! Mijn vaders lievelings tante woonde er vroeger en als kind kwam ik er weleens. In de Flevopolder reed ik langs het IJsselmeer. Daar begon ik echt te merken dat ik wind tegen had. Uiteindelijk had ik 212 km wind tegen. Dat zorgde er voor dat ik thuiskwam met 27,2 km/u.  In Almere had ik afgesproken met Redmer. Zo leuk om hem weer eens te zien en te spreken. Deze break kwam me ook heel goed uit. Daarna reed ik weer een stuk frisser rond. Ook wel prettig dat ik er al 3/4 van de rit op had zitten. Voor Amsterdam ging ik over de Schellingwouderbrug het Noordzeekanaal (of is het hier nog het IJ?) over. Daardoor heb ik nergens een pontje hoeven te pakken. En toen ... hup, naar huis! Ik heb er 7u 48min over gedaan. Om 18.00u qaa ik thuis, oa door het bezoek aan Redmer.

zaterdag 18/7: rust
Toen ik vanmorgen wakker werd, voelde ik wel dat ik een behoorlijke reed achter de rug had. Vandaag dus maar even niet sporten. Geen punt. Het was prachtig mooi weer en dus een ideale gelegenheid om naar het strand te gaan. José en Robin gingen niet, die hadden andere plannen. Ik ben met Kane, Rina, Jort en Lars gegaan. Op de fiets, dat dan weer wel. 's Avonds gezellig een film gekeken. Was echt een heerlijk dagje. 
zondag 19/7: fietsen (racefiets)
Vandaag vier Kane zijn verjaardag. Morgen is hij echt jarig en wordt hij 13. Onze grote vriend. Gisteravond heb ik soep gemaakt, vanmorgen en rondje gefietst met Marco en daarna een salade gemaakt. Klaar voor vanmiddag. Het fietsen ging vanmorgen best nog wel stroef. ik was nog steeds niet helemaal hersteld van de rit van eergisteren. Daarom was ik blij dat Co mee was. Ik heb bijna de hele rit achter hem aangereden. En zo werd het toch nog een rit van 69 km in 30,3 km per uur. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten