Pagina's

maandag 27 juli 2020

2020 week 31 #dijken

maandag 27/7: souplesseloopje
Vanmorgen rustig aan gedaan en vanmiddag gewoon door met José en die honden bij De Woude. Het heeft vandaag tot nu toe precies een uurtje geregend. En uiteraard net toen wij aan het wandelen waren.
'a Avonds ging ik even een stukje rennen en José Robin en Kane met de honden wandelen. Ik was 15*200(p200) van plan, maar kwam door een niet lekker meewerkende rechter achillespees niet verder dan 5*200. Dat betekende dat ik tijdens mijn rondje van 4 km de laatste km moest wandelen. Nou ja, volgende keer beter. Hoe dan ook was het lekker om even in de duinen te zijn.
Bij thuiskomst bleek dat we er tijdelijk twee konijnen bij hebben. iemand had kennelijk een nestje jonge konijntjes in het westerhoutpark losgelaten. Schandalig natuurlijk. twee ervan zijn er nu bij ons thuis en morgen kijken we maar even wat we ermee gaan doen.

dinsdag 28/7: fietsen (racefiets)
Vanmorgen wakker geworden met een geïrriteerde rechter achillespees. Hij is ook wat dik. Niet schokkend, maar toch. Voor José zit de vakantie er inmiddels op, vandaag moest ze weer werken. Ik heb vanmorgen maar weer even in de tuin gerommeld. Volgens mij is het nu wel af. Leuk. Robin gaat zo naar Hailey en Kane heeft met vrienden afgesproken. Dat betekent dat ik even een rondje kon gaan fietsen. Dat leverde als bijkomend voordeel op dat we vanavond met z'n allen met de honden in de duinen konden wandelen. Al met al een leuk dagje zo. Het fietsen ging trouwen verre van gemakkelijk. Ik reed 61 km in 29,5 km/u. Wat vermoeidheid in de benen en een gemene W6 wind maakten dat ik niet echt lekker heb gereden. Ach, die dagen horen er ook gewoon bij, hè.

woensdag 29/7: rust
Omdat ik morgen een lange rit wil gaan rijden en gisteren met volle benen rondreed, besloot ik vandaag tot rustdag te bombarderen. In de ochtend heb ik yoga oefeningen gedaan in de tuin, in de middag ben ik bij mijn moeder op visite geweest en in de avond zijn José en ik met de honden naar het strand geweest. Robin ging gezellig mee. Heerlijk, zo'n dag!

donderdag 30/7: fietsen (racefiets)
Vanmorgen een prachtige lange ronde gereden van 150 km in net geen 31 km per uur. Door de duinen naar Schoorl, kilometers lang over de Friesche Omringdijk gereden. Door naar Purmerend. En weer naar huis. Veel mooier kan fietsen in Noord Holland niet. Veel groener trouwens ook niet.

vrijdag 31/7: rustdag
Vanmorgen lagen kane en ik al om 10 uur op het strand met de Knollies. Helaas zonder José want zij moest vandaag gewoon werken. Balen want het was de eerste echte warme zomerdag van juli en voorlopig ook weer de laatste. Niet dat het weer slecht wordt de komende tijd, maar geen 30 graden en volop zon zoals vandaag. En Robin? Die ging niet mee omdat ze simpelweg niet van het strand houdt. Heb ik nog iets anders gedaan? Nou, nee, niet echt. Met voorbedachte rade, hoor. Morgen gaan Marco, Marcel, Eric en ik een lange rit van in ieder geval 100 km rijden. Vandaag was dus een 'between-two-long-rides' dag. Voort een en mij een ware vakantiedag.

zaterdag 1/8: fietsen (racefiets)
Eindelijk weer eens een groepsrit van meer dan 3 man. in de afgelopen 6 weken maximaal met z'n drieën gereden: met Marcel en Marco. Vandaag ging Eric mee en waren we dus met vier. En Eric bij je hebben is wel zo lekker, hoor. Die houdt er wel van om lekker door te trappen op kop. Oké kon goed mijn kop werk doen, geen probleem. Pas in de laatste 10 a 20 km voelde ik mijn benen vollopen. Niet zo gek natuurlijk na die 150 kilometer van eergisteren. Vandaag kwamen tot 123 km, in 32,6 km/u. Een prachtig rondje weer. De heenweg was een kopie van eergisteren. Pas vanaf Kolhorn reden we anders. Vanaf daar was het linearecta richting huis. We hadden namelijk afgesproken om 12 uur weer thuis te zijn. Daarom zijn we al om 8 uur vertrokken.

zondag 2/8: fietsen (racefiets)
Vanmorgen waren we om 10.00u in Jisp. Met de Knollies, om te gaan kanoën. Het was er prima weer voor, hooguit een tikje bewolkt. Maar gelukkig weinig wind, want met veel wind is kanoën echt niet zo leuk. Qua temperatuur was het zelfs goed genoeg om een duik in het water te nemen. Echt een gezellig ochtendje zo. rond een uur of twee waren weer we weer thuis en hebben we even lekker gerelaxt in de tuin. Daarna boodschappen doen en koken. En na het avondeten was het tijd voor een avondrondje op de racefiets. Niet te gek natuurlijk, na het geweld van de afgelopen dagen. Het werd een heerlijk zomeravond ritje. Relaxed gefietst (66 km in 29,7 km/u), zon, weinig wind.