Pagina's

maandag 6 juli 2020

2020 week 28 #RollerCoaster

vooraf

Maandag breng ik Kane en een paar vrienden naar pretpark Walibi. Daar ga ik dan een ronde fietsen en aan het einde van de dag pik ik ze week op. Woensdag gaan José, Robin, Kane en Ellen naar De Efteling. Ik blijf thuis, laat de honden thuis en heb de rest van de dag voor mezelf. Waarschijnlijk wordt het ook deze dag een ronde fietsen. En vrijdag vertrekken we voor een week naar Drenthe. Leuk!

maandag 6/7: fietsen (racefiets)
Rondje Flevoland. Vanmorgen om 8.15u Kane en zijn vrienden naar Walibi Flevoland gebracht. Daarna een parkeerplaats gezocht bij een van de strandjes van de Veluwermeren. Ter hoogte van Biddinghuizen. Daar kon ik me omkleden en m'n fiets van het rek halen. Om 10.30u vertrok ik voor een rit door Flevoland. Veel polder, veel open terrein. Verstoppertje spelen was onmogelijk!  Eerst reed ik langs de kustlijn naar beneden, naar Zeewolde. De wind (W6) had ik flink tegen en ik kon soms niet sneller dan 26 km/u. Om 11.00u was ik al doorweekt door de regen, haha. Voor Zeewolde sloeg ik rechtsaf, de Knardijk op. Ook hier had ik de wind schuin tegen. De Knardijk is wel heel leuk om over te rijden, zeg. Vlak voor de Oostvaardersplassen, sloeg ik linksaf. Richting Almere. Ik reed lands (en soms een beetje door) de Oostvaardersplassen naar het IJsselmeer toe. Daar ging ik naar rechts, naar Lelystad. Hier had ik de wind vol in de rug. Nu reed ik geen 26, maar 46! Het was af en toe flink knijpen in m'n stuur en ik m'n fiets en hingen helemaal scheef. Helemaal door tot het Ketelmeer, daar sloeg ik af naar rechts: richting Dronten. Hier had ik de wind weer tegen. Bij Dronten reed ik lek: kon ik in de regen m'n binnenband vervangen. Door die regen lukte het me niet om de band 100% goed te vervangen: de buitenband zat niet helemaal lekker in het wiel. Ik had veel te koude en natte handen. Daardoor durfde ik 'm niet super goed op te pompen. En met een niet al te volle achterband reed ik terug naar Biddinghuizen (met tegenwind). Beetje jammer, omdat ik minimaal 120 km wilde rijden en daar echt nog wel de benen voor had. Maar goed, nu liet me me door de Wahoo terug naar de auto aan de kust leiden en kwam ik uit op 110 km in 29,4 km/u.
Ik vond het hoe dan ook een super gave rit!
In de auto kleedde ik me weer om. Fiets terug op het rek en ... wachten maar. Tot Kane zou bellen. Niet erg: ik had 2 boeken en muziek mee. Maar daar kwam ik niet aan toe: ik heb op de achterbank van de auto een tukkie gedaan. Tot Kane belde, toen ging ik 'm ophalen. De jongelui had het heel leuk gehad in Walibi! Kane gaf aan weinig hinder te hebben ervaren van de regen. Tijdens een regenbui, hielden ze een eetpauze. Slim! Om 17.00u reden we terug naar huis. Allemaal tevreden!


dinsdag 7/7: fietsen (mtb weg)
Vanmorgen met José en de honden op het strand gewandeld. Daarna m'n fietsen schoongemaakt en op m'n gemak de binnen- en buitenband van het achterwiel van m'n racer goed gedaan. Zit weer pico bello! 's Middags boodschappen gedaan, ook alvast voor vrijdag. En 's avonds kon ik mooi even op de mtb springen voor een avondrondje. Inmiddels was het wel weer gaan regenen en kwam ik kletsnat thuis, na 41 km in 28,8 km/u. Maar eindelijk was er nu eens minder wind: W4.

woensdag 8/7: fietsen (mtb weg)
Zo, wat een dag weer. Vanmorgen zijn José, Robin en Kane en Ellen naar de Efteling gegaan. Ze vertrokken al om 8.00u. Het regende toen al en dat zou de hele dag zo blijven, tot 18.30u. In de Efteling was het geregeld droog, hoorde ik later van José. Gelukkig maar, ze konden van alle attracties gebruik maken. Ik ben 's morgens met de honden naar Wijk aan Zee gegaan voor een lange wandeling. Daarna lekker in huis gerommeld en gelezen. 's Middags wilde ik gaan fieytsen, maar daar zette ik vanwege de regen een streep door. Wat nu? Nou, nog maar een wandeling met de honden. Nu in Heemskerk, in de duinen. Thuis gegeten en gerelaxt en toen werd het droog. Dussss ... toch maar op de mtb gesprongen voor een rondje van 60 km in 31 km/u. Ik was lekker uitgerust en dat was te merken: ik kon lekker doortrappen.

donderdag 9/7: rust
Regen, regen en nog meer regen. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Daardoor geen zin meer om te fietsen.

vrijdag 10/7: loopje
Om 13.00u vertrokken ww naar Erm in Drenthe. Even een weekje er uit. Bij aankomst konden we direct het huisje in, zodat we lekker op tijd een eerste rondje konden wandelen met de honden. Daardoor aten we laat en zou ik pas na 20.00u m'n eerste rondje kunnen fietsen. Dat werd 'm niet meer. Wel heb ik weet eens even geprobeerd om een kort rondje te rennen: 4 km in 5'07"/km. Het was ideeal sportweer: 14 graden en een licht NW2 windje. Het belangrijkste was dat ik nauwelijks ergens last van gehad. Niet gek.
zaterdag 11/7: fietsen (mtb road/offroad)
Uitgeslapen. Behalve José dan, die liep al op tijd met de honden buiten. Bij het opstaan voelde ik de linker achillespees wel wat. En ik had hoofdpijn. De honden waren de hele nacht onrustig en daardoor heb ik nauwelijks kunnen slapen. Ik voelde me behoorlijk chagrijnig. Jammer. Om 11.00u gingen we naar Sleen, voor een boswandeling. Leuk, een gebied waar de honden los mochten. En ook precies waar ik even behoefte aan had. Niet alleen ik, hoor. Het gold voor ons allemaal. Op de terugweg boodschappen gedaan en daarna m'n eerste rondje op de fiets. Eerst zou ik samen met Kane gaan, later zou Robin meegaan, maar het werd uiteindelijk een solo rit. Ik reed 78 km in 28km/u. Sjoerd voorhof in Komoot een route voor me gemaakt en daar heb ik een groot stuk van gereden. Met wat leuke stukken onderweg: kasseien, offroad landweggetjes en zelfd een heuveltje: de Vam-berg. Het was prima fietsweer: af en toe bewolkt,17 graden en een NW3 wind. 's Avonds, na het eten weet een flinke gezamenlijk wandeling gedaan. Ondanks de wat stroeve start vanmorgen, kunnen we terugkijken op een heerlijke eerste vakantiedag in Drenthe.
zondag 12/7: fietsen (mtb)
Vanmorgen samen een rondje met Kane gefietst. Over de weg en offroad tot 20 km gekomen. Echt een leuk ritje. 's Middags met z'n allen naar Dalen geweest voor een wandelingetje. Het was niet zo'n mooie route, omdat een deel over een fietspad langs de weg ging. In het dorpje koffie met appelgebak: dat maakte heel veel goed, haha! Daarna stortte iedereen in en was er een behoefte tot chillen. Maar niet bij mij, dus ging ik wéér even fietsen, nu 30 km. Over de weg en offroad. 's Avonds uit eten in Sleen. Lekker dagje weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten