Pagina's

maandag 19 oktober 2020

2020 week 43 #variée

Maandag 19/10: fietsen (mtb weg)
Nr 31. Vannacht om 2.00u werd half Beverwijk opgeschrikt door een NL-alert. Er woedde een flinke brand in een bedrijfspand die gepaard ging met flinke rookontwikkeling. Daarna was het lastig om weer in slaap te komen. Dus was ik vandaag een beetje moe. Ondanks dat ik moe was, ben ik toch gaan fietsen. Of misschien wel juist omdat ik moe was. Even lekker opfrissen buiten. Het was een heerlijke avond om te fietsen. Ik reed 51,3 km in 28 km/u op de mtb. Na afloop voelde ik me veel fitter dan ervoor. Dus doel bereikt. Toevallig reed ik op de terugweg nog langs het pand dat vannacht in brand stond.

Dinsdag 20/10: fietsen (mtb weg)
Nr 32. Avondrondje met Marco. Lekker op tijd (18.30u), zodat we heen -richting Egmond- nog door de duinen konden. Het zou vandaag een regenachtige dag worden. Werd het in Nederland ook wel, maar de regen viel onder Beverwijk. Vooral prettig dat het wegdek droog was gebleven. En de lucht was prachtig. Kortom: Co en ik hebben in prima omstandigheden gefietst. Het ging niet super maar ook niet verkeerd: 60 km in 27,9 km/u. Allebei hebben we wat op kop gereden en soms ook gezellig naast elkaar.

Woensdag 21/10: fietsen (16) Tacx
Nr 33. Laatste vrije woensdag. Vanaf de volgende keer zijn mijn vrije dagen niet meer op woensdag, maar op maandag. Één keer per twee weken een lang weekend dus. Ook goed. Door de regen was de voetbaltraining van Dem jo14-3 van vanavond al om 11.30u afgelast. Op dat moment was er in de keuken een monteur bezig. We hebben de deurtjes van de keukenkastjes opnieuw laten spuiten en vandaag werden ze teruggehangen. Daarom had ik vorige week de muren in de keuken gewit. Om 13.00u kwam er iemand naar de voortuin kijken. Deze willen we deels laten betegelen, zodat de kliko-ombouw naar de voortuin kan. Daarom had ik vorige week in de voortuin al wat opruimwerk verricht. De afgelaste voetbaltraining gaf me wat meer ruimte. Na het bezoek van de tuinman wilde ik nog boodschappen gaan doen en een uurtje in de garage op de Tacx fietsen. Marco appte me of ik meeging op de mtb door de duinen, maar ik had niet veel zin en energie. Zeker niet met de wetenschap dat de wind zou aantrekken tot ZW 8. Tacx dus. Het werd de 16e opeenvolgende dag dat ik op de fiets sprong: recordje. O, o, wat ben ik toch gek op al die recordjes, hè. Haha. Maar, 's avonds pas. En na een 1 uur en 10 minuten was ik er wel klaar mee: ik kon weer 42 km bijschrijven. Kon ik lekker in m'n boek lezen. En de Champions League wedstrijd Ajax - Liverpool kijken. Helaas werd het net zo'n historisch mooie pot als in 1966, toen het maarliefst 5-1 voor Ajax werd. Vandaag werd het 0-1 voor Liverpool. Op de foto hieronder een piepjonge Johan Cruijff. Best een lekker daggie zo.

Donderdag 22/10: fietsen (17) mtb weg racefiets
Nr 34. Kane had vandaag een extra voetbaltraining. Kwam mooi uit na de afgelasten training van gisteren. Vanavond was het niet bij Dem, maar op een andere locatie. Bij Sina, een voetballab waar diverse voetbalgerelateerde metingen (oa conditie, reactiesnelheid, etc) worden gedaan en waar geblesseerde voetballers kunnen revalideren. Daar moest hij wel even naartoe gebracht worden. Ik was van plan om met Kane mee te fietsen op de mountainbike, maar die stond lek in de garage, grrr. Dan maar op de racefiets. In ieder geval bijna anderhalf uur lekker gefietst: 41 km in 29 km/u. En na afloop reden Kane en ik weer gezellig samen babbelen naar huis terug.

Vrijdag 23/10: fietsen (18) racefiets
Nr 35. Uit school heb ik meteen omgekleed en ben op de racefiets gesprongen. Om 16.45 uur reed ik weg. mooi nog even een keer doordeweeks met daglicht rijden. Op en neer naar Egmond: 41 km in 28,8 km/u. Een kleine anderhalf uur dus. Heen alleen en terug met Erwin, die ik onderweg tegenkwam.

Zaterdag 24/10: fietsen (19) mtb strand/duinen/weg
Nr 36. Het team van Kane mag voorlopig geen competitiewedstrijden spelen: dat is één van de Corona-maatregelen. Wel mag er onderling gevoetbald worden. Vandaag speelt Dem jo14-3 tegen Dem jo14-4. Een scheids- en grensrechter waren wel nodig, en ook al geregeld. Publiek is niet toegestaan. Dus zie ik, net als vorige week, de wedstrijd niet. Dat is wel nieuw voor mij, als betrokken voetbalvader, hoor. Wellicht dat ik de ingelaste oefenwedstrijd volgende week ga fluiten. 's Avonds komen opa Hans en oma Lous eten: verjaardag in het klein nr 3 voor Robin en mij. Volgende week komen Josés broers en dan zitten onze verjaardagen er op, haha. Sjoerd vroeg of ik zin had om op het strand te gaan fietsen. daar hadden Erwin en ik het gisteren over gehad en aangezien Erwin de buurman van Sjoerd is, kwam Sjoerd er dus achter dat Erwin en ik er wel oren naar hadden om eens op het strand te gaan fietsen. dus ben ik om 10 uur meteen naar Presto gegaan om daar strandbanden te kopen. Daarna boodschappen gedaan en vervolgens mijn fiets geprepareerd. Om 12:30 was ik bij Sjoerd. Bij Heliomare in Wijk aan Zee gingen we het strand op. We rijden met de wind in de rug tot Schoorl. Het strand was over het algemeen vrij goed maar soms ook wat zacht. Dat betekende dat het tempo schommelde tussen de 15 en 50 km per uur in. in Schoorl hebben we een stukje op het mountainbikeparcours gereden om daarna over de weg terug naar huis te gaan. Wat een gave rit: 60 km in 26 km/u. Het enige smetje op de rit was dat ik op de terugweg wat last van m'n linkerheup/-rug had.

Zondag 25/10: A.m. fietsen (20) mtb offroad /  P.m. souplesseloopje
Nr 37. Túúrlijk werd er vanmorgen gefietst. De vraag was alleen: wanneer? Een wekker hoefde niet gezet te worden, want de afgelopen nacht is de wintertijd ingegaan: de klok ging een uur terug en dat betekende een uurtje langer slapen. Buienradar gaf een ochtend vol regen aan, dus dat was nog een reden om geen wekker te zetten. Het zou waarschijnlijk pas in de middag droog zijn: dan zou ik ook pas 's middags gaan fietsen, zeg maar.
- A.m. Met Marcel en Marco had ik vanmorgen bij de Patatoloog afgesproken. Toch in de ochtend. Waarom? Het was droog! En de komende uren zou het droog blijven. Dusss ... Om 8.00u stapte ik uit bed en om 8.30u reed ik weg. Vanaf de Patatoloog gingen we de duinen in om tot 10.30u offroad te rijden. We hadden mazzel, want het zou gaan regenen. Maar de regen viel onder en boven ons gebied en wij hebben dus heerlijk droog gereden: 43 km (waarvan 34 offroad) in 21,1 km/u. Op m'n strandbanden en dat was goed te doen, hoor. Lekker gevarieerd weekje zo: racer, Tacx, mtb weg, mtb strand, mtb bos. En elke dag. Na 20 opeenvolgende dag gefietst te hebben, kan ik gerust zeggen: "het verveelt nooit."
- P.m. 's Avonds, na het eten, met z'n allen naar het strand. José wandelen met de honden. Kane, Robin en ik rennend. Voor het eerst dat Robin mij overhaalde, haha. Leuk, hoor. Ze konden nu echt met mij meerennen. Tuurlijk ben ik niet in hardloop-topvorm, maar toch. We renden 4,2 km in 5'00"/km. En ik had nergens last van. Een zachte ondergrond was wel prettig. Op de foto niet Robin en Kane, maar Luna en Drake, haha. Met een mooie lucht op de achtergrond. Enneh ... mooi weekie zo!