Pagina's

maandag 5 oktober 2020

2020 week 41 #nieuweTacx

Maandag 5/10: duurloopje
Nr 17. Pffffff, wat een regen vandaag. Van 's Morgens vroeg tot 's avonds. Geen weer om buiten te fietsen. Doordat m'n Tacx stuk is gegaan, kon ik ook niet in de garage fietsen. Oeps. Dan maar rennen??? Ja, en nog droog gehouden ook. Heb een half uurtje gerend: 5,5 km. Geen souplesseloopje, gewoon even lekker rennen. José had ondertussen onderstaande bank te koop gezet: we zijn wat aan het rommelen in huis. Toen ik de foto zag, heb ik Joos meteen gebeld: "Niet doennnnn!" Haha!

Dinsdag 6/10: fietsen (Tacx)
Nr 18. Wéér een dag met vooral regen, véél regen. Ik hoopte 's avonds een rondje op de mtb te kunnen rijden, maar het was gewoon te slecht buiten. Wel balen dat uitgerekend in deze week m'n Tacx het heeft begeven. Op internet heb ik al gezocht naar een vervanger. En gevonden. Vanavond om 20.00u opgehaald. Voor een zacht prijsje: €65. Hoewel ik pas om 8:30 weer thuis was, wilde ik mijn nieuwe Tacx toch wel even uitproberen. En dat uitproberen werd gewoon weer een uur trappen: 37 km.
"De Tacx is dood, lang leve de Tacx!"

Woensdag 7/10: fietsen (mtb offroad)
Nr 19. Vrije dag. Vanwege het slechte weer, leek een bosrondje de beste optie wat fietsen betreft. Qua slecht weer viel het reuze mee, en het was even goed leuk om weer eens offroad door de duinen te fietsen: 41 km in 21,4 km/u. Ik moest wel weer wennen aan het sturen, hoor, haha. de aller beste stuurman op de fiets ben ik niet. Offroad in de duinen kun je dat wel lekker oefenen. Ik ben maar één keer gevallen, haha.

Donderdag 8/10: fietsen (mtb weg)
Nr 20. Avondrondje. Eindelijk was het weer even droog, haha. Het wegdek was evengoed nog wel nat, hoor. En ... toch ook wel wat motregen ... maar vergeleken met de afgelopen dagen stelde het allemaal niet veel voor. En dus kon ik lekker even 40 km bij elkaar trappen. In 26,2 km/u: rustig aan dus.

Vrijdag 9/10: fietsen (mtb weg)
Nr 21. Tussen het werken en uit eten met José in even een ruim uurtje gefietst op de mtb door de duinen: 34 km in 28,3 km/u. Vanmorgen op school: regen. En 's avonds tijdens het etentje óók regen. Maar tijdens het fietsen ... droog! Beetje bewolking en af en toe wat zon. En wind. Prima weer voor een ritje door de duinen. En 's avonds héérlijk gegeten.

Zaterdag 10/10: fietsen (mtb offroad)
Nr 22. Het team van Kane speelde om 12.30u. Daarvóór wilde ik een offroad rondje in de duinen rijden. En Co wilde wel mee. Gezellig. Het ging een stuk beter dan afgelopen woensdag. Zo snel gaat het wennen dan wel weer. Co had nog wat zware benen van een zwaar ritje gisteren, dus 'mocht' ik de gehele rit op kop rijden: 42 km in 22,2 km/u. Wel mooi hoe het werkt trouwens. Ik was vanmorgen niet geheel fris en fit. Zou bijna liever zijn blijven liggen: lekker uitslapen. Toch gegaan. En het werd gevoelsmatig één van m'n betere offroad ritjes sinds ... nou ja, weet ik veel sinds. Maakt ook niet uit. Na het fietsen was het douchen en lunchen en klaarzitten. Klaarzitten? Ja, voor de voetbalwedstrijd van Kane. Er mogen geen supporters bij de wedstrijden aanwezig zijn: een nieuwe Corona-maatregel. Alleen de leiders, grensrechter en scheidsrechter. Ik had een voorgevoel dat er op het laatste moment weleens een grens- of scheidsrechter nodig zou zijn. En dus zat ik in mijn joggingpak klaar om opgepiept te worden. Maar, opgepiept werd ik niet. Een goed teken: men had het kennelijk opgelost. Voor Kane en mij wel jammer. Maar goed, volgende keer beter, zeg maar.

Zondag 11/10: fietsen (mtb offroad)
Nr 23. Natgeregend met Marco. Vanmorgen géén wekker. Evengoed was ik om 8.00u wakker, hoor. Lekker aan de koffie met José. Daarna omkleden en fietsen. Om 10.00u had ik met Co afgesproken bij de Oudendijk. Even op en neer naar Egmond. We hadden allebei wel zin om te fietsen, maar geen zin in een lange rit. Heen hadden we de wind wat tegen, maar was er een lekker zonnetje. Terug wind mee, máár ... de regen kwam nu met bakken uit de lucht. Bwehhh. En toch was het even lekker. Zo ook de warme douche na afloop, haha! Gek genoeg heb ik de nieuwe Tacx in deze regenweek slechts 1x gebruikt. Goed teken: er gaat niets boven lekker buiten sporten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten