Pagina's

woensdag 11 februari 2015

D2 in de duinen

Vanmorgen een heerlijk rondje in de duinen gelopen. Het weer was ideaal: zacht en geen wind. Ik voelde me goed, had nergens last van (óók niet van de knie) en liep als een trein.
De 'knak' zit nog wel in de knie, maar het instabiele gevoel verdwijnt langzaam maar zeker wat naar de achtergrond. Dat geeft wel weer wat vertrouwen. Zegt ook dat ik goed bezig ben: duurloopjes afgewisseld met fietsen.
In de laatste 7 dagen heb ik 3x gefietst (111 km) en 3x gelopen (27 km). Ik heb weleens mindere weken gehad, zeg maar.

Vanmorgen begon ik bij duiningang de Oudendijk, m'n inmiddels "vaste" startplaats. Ik liep het rondje dat ik de laatste tijd ongeveer geregeld loop: deels m'n mtb-rondje met wat klimmetjes. Ik kwam tot 10,8 km in ruim 50 minuten. Wat tempo betreft prima: bijna 13 km per uur.
Een duurloop D2 dus (= alles tussen 12 en 14 km per uur; lopen op gevoel)


http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/WOGJ4UUF23FHLPPI532W6HK6EE

Status:
fitheid V
achillespezen V
kuiten V
linkerscheenbeen V
rechterknie ½ à V

2 opmerkingen:

  1. TOPWEEK zou ik zeggen. Goed bezig man!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dank je!
      Het idee om fietsen en hardlopen af te wisselen lijkt 'n succes te zijn. Het haalt de focus/druk wat van het lopen, wat er wellicht juist voor zorgt dat ik in de luwte van het fietsen "stiekem" weer wat opkrabbel.

      Verwijderen