Pagina's

donderdag 5 februari 2015

niet bij de pakken neerzitten

Oké, het lopen gaat weer even niet. Nou ja, het lopen zélf gaat nog wel, maar daarna zit ik met een dikke knie.

Het plezier in het hardlopen zakt wat weg, logisch natuurlijk. Het wil gewoon niet vlotten.
Sporten is er in mijn ogen voor bedoeld om je goed bij te voelen: plezier en fitheid. Deze doelen bereik ik momenteel niet met hardlopen.
Voor mijn gevoel val ik van de regen in de drup: na de ene blessure volgt de andere. En ze volgen elkaar in een steeds rapper tempo op.

En dus vanavond maar weer op de fiets in de garage gezeten. Want ik ga niet bij de pakken neerzitten!
Heb ik toch mooi 'n uurtje getrapt: inrijden, 1',2',3',4',3',2',1' (p1'), daarna een oefening met zitten en staan afwisselen en ten slotte voor het uitrijden nog een flinke sprint getrokken. Heerlijk.

2 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg6 februari 2015 om 14:39

    Heb je na het fietsen geen last van vocht in de knie?
    Want ook bij fietsen belast je je knie ( maar wel op een andere manier natuurlijk!)
    Het voordeel van fietsen in de garage is, dat je nu in een veel lekkerder temperatuur
    bezig bent, en je toch een beetje voldoening hebt. Hopelijk kom je toch weer snel aan lopen toe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijdens én na het fietsen heb ik nergens last van. Tijdens het lopen ook niet, na het lopen wel. Gek genoeg heb ik nog het meest last tijdens wandelen.
      Wat fietsen in de garage betreft: ik vind buiten sporten het allermooiste, vooral in de duinen. In die zin kijk ik wel weer uit naar zondagochtend: mtb-en in de duinen.

      Verwijderen