Pagina's

zaterdag 28 februari 2015

Texel

De afgelopen week hebben we (José en ik en de kinderen) genoten van een welverdiende vakantie op Texel. Vrijdagavond kwamen we aan op Landalpark De Sluftervallei, 'n prima park. En vanaf gisteravond (vrijdag een week later) zijn we weer thuis. Leuke, gezellige, ontspannen week achter de rug met veel wandelen, zwemmen, uit eten, musea bezoek en natuurlijk ... rennen!
En over dat laatste, het rennen, deze blogpost.
Een week Texel leverde 5x hardlopen op en 57 km. Fietsen heb ik niet gedaan. M'n mtb was wel mee, maar ik kwam aan fietsen niet toe. Voordeel van hardlopen tov fietsen is dat het veel minder tijd kost en José en de kinderen daar dus veel minder 'last' van zouden hebben. Wat leverde Texel nog meer op? Bier! Na 50 alcoholloze dagen in 2015 had ik echt zin in wat Texelse biertjes als Skuumkoppe, Noorderwiend en Stormbock! Zeker na een stuk hardlopen een prima beloning!


za 21/02 en zo 22/02 al heerlijk kunnen lopen.
Zie http://joartrent.blogspot.nl/2015/02/2015-w08.html

ma 23/02
Duurloop (D2) (11,8 km in 54'45").
Over het fietspad naar het strand, over het strand naar de vuurtoren en via de ruiterpaden weer terug. Het ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Wat wel prettig was, was dat ik op het strand de wind in de rug had.
http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/MRLQEAGSMWGGIMQ767JMHHU4IU
ehh ... een vuurtoren??
wo 25/02
Duurloop (D2) (10,2 km in 47'55").
Over het fietspad naar de Slufter, 2e deel via de ruiterpaden, vanaf de Slufter (drassig) onverhard terug. Een leuk rondje, vooral het lopen op het "Slufter-pad".
http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/O5ZQXBTCU3B7OQPIMCJEZZ7ICY
de Slufter
do 26/02
Duurloop (D2) (15,1 km in 1:13:14).
Over het fietspad naar het strand, over het strand naar de vuurtoren, richting Cocksdorp en via de weg weer terug. Er stond vrij veel wind, maar deze had ik op het strand wéér in de rug. Tot voorbij de vuurtoren. Vanaf daar had ik de wind tegen en merkte ik pas hoe stevig deze was.
http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/H24VNB5PNQUHLW3SSAHOIGMJ6Q
keerpunt
vr 27/02: weer naar huis.
za 28/02
Duurloop (D2) in de duinen (14,6 km in 1:10:59). Op de fiets naar de Oudendijk en daar m'n rondje gelopen. Het ging wel lekker, maar niet super. Ik voelde me wat vermoeid en had (mede daardoor?) wat slome en stramme benen.
http://home.trainingpeaks.com/athlete/workout/YBBCE74QLUSVG3PJPTEGJNASD4

zo 01/03
Mtb-en in de duinen?

totaal week 9
- Lopen: 51,7 km in 4x.
  Een fantastische loopweek met voor het eerst sinds een heel jaar >50 km!
- Fietsen 0x.

2 opmerkingen: