Pagina's

zondag 19 november 2017

2017 week 46

M'n hardloopspullen liggen inmiddels onder een steeds dikker wordende laag stof. Maar hé ... ik blijf in beweging! De situatie rondom m'n knie begin ik wel vervelend(er) te vinden. Ik ren geen meter meer, maar de klacht wordt niet minder. En dat ben ik niet gewend. Normaliter was rust nemen de oplossing, maar nu lijkt dat niet op te gaan.

maandag: Tacx
Het liep vandaag niet op m'n werk. Zo'n dag dat er van alles misgaat: door de vingers glipt. Ik heb dat niet vaak en het betrof slechts kleine dingen. En dan ben ik blij dat ik onder anderen mijn fiets(en) heb. Vanavond kon ik weer heerlijk m'n koppie leegtrappen. Morgen weer fris naar school, haha!
Ik heb op de Tacx het volgende programma afgewerkt: 70' (4*8' weerstand (p=2')). Het laatste blok werden 2 minuten langer en met nét wat meer weerstand.
Om met Thomas Braun te spreken: "Tandje erbij!"

dinsdag: rust
Trainer Jonathan heeft deze week geen tijd om trainen te geven aan het voetbalteam van Kane. Daarom heeft hij mij gevraagd hem te vervangen. En dus sta ik vandaag en donderdag weer eens op het voetbalveld. Van harte zal dat (wat mijn benen betreft) niet gaan. Door mijn knie ben ik niet in staat om oefeningen voor te doen. Dat wat voorheen altijd mijn kracht was, als oud-voetballer.
Ik ben inmiddels zelfs zo ontevreden over m'n knie, dat ik toch weer een afspraak bij de dokter heb gemaakt: vrijdagochtend 8.10u kan ik terecht.

woensdag: Tacx
Vandaag zou weer een vrije woensdag zijn. Maar ik heb 'm geruild met volgende week. Volgende week heb ik op dins- en donderdagavond oudergesprekken op school en dan is zo'n break ertussenin wel lekker. 'Ertussenin' kan op 3 manieren geschreven worden: 'ertussenin', 'ertussen in' en 'er tussen in'. In dit geval is 'ertussenin' de juiste schrijfwijze.
Vanmiddag moesten we naar de tandarts en daardoor was er vandaag weinig ruimte om buiten te fietsen. En dus werd het 'Tacx-time'!
Ik had 'n beetje (te?) veel gegeten en ging na het eten even op bed liggen. Om 19.45u schrok ik wakker: was in slaap gevallen, haha. Eigenlijk had ik daardoor helemaal geen zin meer, maar toch heb ik me in m'n fietspakje gehesen om in de garage even een uurtje te trappen. Ik zat 20 minuten te harken op de fiets en wilde het liefst afstappen. Maar dat was m'n eer te na: dan maar een uur relaxt rondpeddelen. Maar na verloop van tijd ging het wel weer en na 40 minuten besloot ik toch met weerstand te gaan rijden: 2x 15 minuten.
En zo werd het toch een prima training: 80' (2*15' weerstand (p=4')).

donderdag: rust
Nog steeds een zere rechter knie (schaal 3:10) en dus geen hardlopen. En na het geven van voetbaltrainen vanavond, had ik geen zin meer om nog te gaan fietsen. Een rustdag dus. Na een dag van 8.00u tot 19.00u bijna non-stop met kinderen in de weer te zijn geweest, voelt het niet als rustdag, hoor. Ben nu best moe, maar wél na een leuke dag!

vrijdag: rust
Vanmorgen bij de dokter geweest voor m'n knie. In 2013 ging het niet goed, maar lieten we de situatie zoals hij was. Zie een-knie-met-een-verhaal en knie.
Vanmorgen vond de dokter het nodig om foto's te laten maken, ivm de gewrichtsslijtage. Wat is de status en wat is er straks wel/niet mogelijk? Helemaal happy was ik niet, maar verbaasd natuurlijk ook niet. Nu eerst de uitslag van de foto's maar even afwachten. Wordt vervolgd.

zaterdag: fietsen rust
Gek, hè, ik wist natuurlijk allang dat mijn knie niet goed was en misschien valt het ook nu allemaal weer mee, maar toch was ik gisteren van slag. Geconfronteerd worden met iets dat niet goed is, blijft gewoon niet leuk.
Toen ik vanmorgen wakker werd, voelde ik me niet fit. Zowel geestelijk als lichamelijk. Best bijzonder hoe die knie ook een mentaal dingetje is. En dus vond ik gisteren en vanmorgen "alles stom", haha! Hoewel ik gisteravond wel gezellig met collega's uit eten ben geweest, hoor. Goed, "alles stom vinden" is een kijkwijze die niet zo goed bij mij past. Ik bekijk de zaken liever positief. En dus ga ik dat vanaf nu gewoon weer doen. Zoals ik dat de laatste tijd toch al deed, door me te richten op het fietsen. Of zoals ik dat  in 2015 deed, toen het roer omging naar doelloos sporten. Het lijkt allemaal een kwestie van een gezonde mindset. En al schrijvend, krijg ik steeds meer zin in morgen: lekker een rondje fietsen! Vandaag niet? Nee, vandaag niet. Even lekker een dagje niets anders dan relaxen: door te te wandelen met de hond, te lezen, te schrijven en een film te kijken (deel 4 van The Hunger Games).


zondag: fietsen
Of 's morgens vroeg bosje ros, of later op de dag een rondje over de weg. En het werd het laatste. En het werd het slechtste rondje van het jaar. De hele dag waren er korte, felle buitjes en dat zorgde voor het "zal ik wel, zal ik niet" gevoel. Het werd een wel. Voor het fietsen regende het, na het fietsen ook, maar tijdens het fietsen niet. Da's altijd leuk, natuurlijk. Maar, zoals gezegd, het fietsen ging voor geen meter. Het was harken met een hoofdletter H! Er stond aardig wat wind, maar doordat ik niet vooruit te branden was, leek het wel orkaankracht, haha! Ach, die rondjes zitten er ook tussen en het verbaasde me niet, na de afgelopen week. Het was evengoed even lekker om buiten te zijn: het bos zag er nog steeds prachtig herfstachtig uit.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2340155403

weekoverzicht
De week van de knie, voetbaltrainen en fietsen. Een sportweek om niet te lang bij stil te blijven staan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten