Pagina's

zondag 26 november 2017

2017 week 47

Dinsdag en donderdag heb ik oudergesprekken op school. Op deze dagen zal ik daardoor niet kunnen sporten. Gelukkig heb ik woensdag vrij. Ik heb nu al zin om woensdagochtend lekker door de bossen te crossen.

maandag: Tacx
Na de moeizame 2 keren, ging het vanavond weer lekker! Dat bleek ook wel uit het feit dat ik een uurtje trappen van plan was en daar anderhalf uur van heb gemaakt: 90' (2*16' weerstand (p=6')). Buiten fietsen overwoog ik niet eens, want het was een partijtje aan het regenen vandaag, pfff ...
Lang leve de Tacx, lang leve de garage!

woensdag: fietsen
Op deze vrije woensdag heb ik eerst met José gewandeld en 's middags een stukje gefietst. Vanmorgen was het fris en bewolkt. En er stond een harde wind. Later op de dag werd het weer steeds mooier. De lucht werd blauw, de zon kwam tevoorschijn. Alleen de wind bleef hard. Ik fietste door de duinen richting Egmond met wind mee. Terug had ik 'm tegen, maar hij was een héél klein beetje gaan liggen. Heb een prima rondje gereden! Onderweg van alles tegengekomen: paarden, Hooglanders, schapen en geiten. Deze keer maar eens een geit vastgelegd, haha!
Één klein dingetje: onderweg brak er een spaak. Maar even laten repareren binnenkort.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2344973455

vrijdag: Tacx
De oudergesprekken zitten er op. Meestal betekent dat óf dat ik zo moe ben dat ik rust nodig heb, óf dat ik de vermoeidheid eruit wil sporten. Na deze week met oudergesprekken vond ik het vanavond lekker om even te trappen in de garage: Tacx 70' (26' weerstand).

zaterdag: rust
's Morgens moest Kane voetballen. Om 8.30u weer. Thuis tegen Castricum, de koploper. De mannen hebben gestreden voor wat ze waard waren, maar Castricum bleek te sterk. We waren trots op onze mannen omdat ze tot de laatste seconde bleven knokken!
's Middags vierde m'n moeder haar verjaardag. Gezellig met de familie bowlen en eten in Uitgeest. Dus als ik nog wilde fietsen, moest het daarvoor gebeuren. Maar ik had iets meer behoefte aan rust dan aan het fietsen. Bovendien was het na de wedstrijd van Kane gaan regenen en onweren, wat ervoor zorgde dat ik niet buiten kon rijden. Morgen maar weer.

zondag: fietsen
Vanmorgen lekker relaxt gedaan. Uitgeslapen en vervolgens met z'n allen ontbeten. Om 11.00u gingen we de deur uit om met de hond te gaan wandelen. Het leek wel een zondagochtend, zeg maar.
Met Marco afgesproken dat ik om 13.00u bij hem zou zijn voor een rondje door de polder. Ik op m'n racefiets (vanwege de spaak (zie maandag)), Co op z'n beachbike. Ik heb de hele rit op kop gereden: dat is gewoon het verschil tussen een racefiets en een mtb/strandfiets. Met wind mee vlogen we over de weg: er stond namelijk best veel wind. En, tja, vroeg of laat zouden we die wind ook voor onze kiezen krijgen. De kracht ervan vond ik niet eens vervelend. Maar het waren vooral rukwinden, waardoor we onze sturen er bijna vanaf moesten knijpen om niet van de weg te geraken. Dat betekende toch dat we niet vol gas konden geven. Wel lekker om te merken dat ik met tegenwind vrij constant kan blijven trappen, dat dan weer wel. En Co, da's gewoon een taaie: niet eraf te krijgen!
Thuis was het douchen en hup ... op de fiets naar de manege, waar Robin een wedstrijd had. Al met al een prachtige zondag, zo.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2351561427

Geen opmerkingen:

Een reactie posten