Pagina's

maandag 28 januari 2019

2019 week 05 #lessismore

vooraf
De afgelopen weken heb ik minder tijd aan het het registreren van m'n sportgegevens besteed. Dit, om wat meer tijd over te houden voor andere dingen. Dat bevalt me tot nu toe prima. Dus ook deze week zal de blogpost minimaal zijn.

maandag 28/1: rust
Vandaag niet gesport. Na een week met 95 km rennen, was een 'rustdag' wel even lekker.

dinsdag 29/1: baantraining
Na anderhalf jaar weer eens naar av Dem gegaan om mee te doen aan een baantraining. Dat komt door vorige week. Toen merkte ik tijdens de duurloopjes met de mannen van Project2uur59 (toen hun baantrainingen wegens slecht weer waren afgelast) hoe leuk het was om gezamenlijk te lopen. Net als fietsen met de Beverbikers veel leuker is om alleen te doen.
Het programma op de baan was: 10*(400/400). Dat betekende telkens een snel rondje van 400m afgewisseld met een minder snel rondje. Je zou ook kunnen zeggen: 10*400 (p=400). Van onze groep waren aanwezig: Dave, Rowdy, Frank en Bazz. Gezellig. Dave en Rowdy liepen op kop, ik volgde lekker. Op tussentijden heb ik niet gelet. Volgens Dave gingen de snelle rondes in 1'33" en de minder snelle in 1'47". Ik heb lekker op gevoel gelopen: het ging vrij gemakkelijk.

woensdag 30/1: rust
Gisteren was m'n vrije dag. Ik wilde even gaan fietsen. M'n achterband stond nog steeds lek in de garage en dus moest ik eerst even een binnenband verwisselen. Zo gepiept, natuurlijk. Mooooi niet. Ik kreeg het achterwiel er niet uit. Het draaisysteem bleek lam te zijn. Ik zal met de mtb naar de fietsenmaker moeten. Rennen dan? Nee: na de baantraining was rust voor de benen noodzakelijk. En fietsen op de Tacx in de garage? Geen zin in. Wat heb ik dan wel gedaan? Gewandeld met José en de honden. Ook lekker. En 's avonds bij Kane gekeken: zijn team speelde een (inhaal)wedstrijd.

donderdag 31/1: baantraining
De training van dinsdag gaf veel voldoening. Dus ... hup ... vanavond wéér naar de baan! Gezellig met Rowdy, Jeroen, Jacco en Bazz. We deden 2*(8*300m) p=100m (sp=400m).
Serie 1: 1.09, 1.08, 1.07, 1.06, 1.05, 1.04, 1.03, 1.02. Wat een opbouw, hè!
Serie 2: 1.03, 1.02, 1.02, 1.01, 1.01, 1.01, 1.01, 0.59. Lekker constant.
Het ging me niet om de snelheid. Tijdens het rennen (dat konden we dus nog tijdens de 300-tjes) hadden Jeroen en ik het over zo ontspannen mogelijk lopen. Maar wel richting kantelpunt. Het mocht géén werken worden (geen spanning dus). En dat lukte prima! En nóg belangrijker: net als dinsdag had er er ongelooflijk veel lol in! En toch kijk ik ook alweer reikhalzend uit naar het rijden van die prachtige racefietsritten met de Beverbikers vanaf de lente!

vrijdag 1/2: rust
Na een volle dag, vond ik het wel even goed zo.

zaterdag 2/2: duurloopje
Met z'n allen naar het strand. José, Robin en Kane gingen met de honden wandelen en ik ging rennen. Héééérlijk was het op het strand. Lekker rustig, weinig wind en lekker fris. Mooi elkaar uitgelaten zo!

zondag 3/2: duurloopje
Een prachtige zonnige dag! Wow! En toch heb ik lekker lang uitgeslapen. Om 12.00u kleedde ik me om, om een rondje te gaan fietsen. Maar, ik moest nog eten, de was ophangen, de honden uitlaten en om 14.30u bij Mark zijn. Tja ... hoe ging ik dat doen? Nou, door de fietsoutfit toch maar om te wisselen voor de hardloopkleren. Want 2 uur fietsen of 1 uur rennen scheelt best wel veel tijd. Haha!
Ik heb nog getwijfeld om mee te doen met de Strand- en duinloop van AVC (met Frank, Rowdy, Dave en Bazz), maar na 2 baantrainingen leek het me qua snelheidsmomenten wel genoeg voor deze week. Niet overdrijven nu.
Ik rende vanuit huis naar de tuinderijen, bij de Oudendijk de duinen in, naar de Kruisberg en via Wijk aan Zee weer terug. Een mooie ronde van bijna 17 km. Ik kon heerlijk soepel en ontspannen lopen. Alleen de laatste 2 km werden wat zwaarder. Verder heb ik onderweg alleen maar genoten van het heerlijke weer en het rennen!

weekoverzicht
Weer een week zonder fietsen. Weer een goede herdloopweek. Kwantitatief was vorige week beter, maar kwalitatief deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten