Pagina's

maandag 3 februari 2020

2020 week 06 #ciara

vooraf
Zondag kwam er, na 22 dagen, een einde aan m'n mini-runningstreak. De #dailybikeorrunactivity ging wél door en staat na gisteren op 41 dagen achtereenvolgend sporten. Niet belangrijk, wél leuk. Deze week wil ik 5x rennen (met daarnaast 2x een herstel-souplesseloopje en wellicht 1 à 2x fietsen. Die 5x rennen is het voornaamste. Al het andere is extra.

maandag 3/2: duurloopje
Wisselduurloopje: 'lekker lopen' met na elke km een versnelling van 30". 12,2 km in 0:55:24. Die versnellingen waren weer leuke 'brekers'.

dinsdag 4/2: baantraining
Programma: 7*800 (p400). Met Ralph en Gijs achter Maaikel aan. We kregen 'm maar niet te pakken. De 800s gingen niet echt heel constant: 2.53, 2.51, 2.56, 2.54, 2.57, 2.55. Benen waren niet superfris, maar op zich toch best lekker getraind.

woensdag 5/2: fietsen (racefiets)
Toen ik uit school thuis kwam, was het lekker zonnig en stond er niet veel wind. Ideaal om even een stukje te fietsen. Op de racefiets, 'easy rider': 47 km in 28 km/u.

donderdag 6/2: baantraining
Baantraining: 4*(4*200 in 37" (p=37")) sp400.
In de afgelopen maanden ben ik telkens op de fiets naar av Dem gegaan. Vandaag weer eens rennend. Warming up en cooling down van en naar huis dus. Wat een supertraining vanavond. Alles snel maar op souplesse gelopen. Samen met Jeroen. En tuurlijk voelden we die laatste serie wel. Heel blij met deze training. Een groot verschil met de souplesse 200-tjes: die geen meester in 45" à 46". Nu gingen ze dus bijna 10" per 200m sneller: een groot verschil. Het is maar net wat het doel van een training is, hè. Vanavond was het duidelijk een snelheidsprikkel: een echte Q-training.

vrijdag 7/2: duurloopje
Fantastisch rondje in het zonnetje: 14,2 km in 4'13"/km. Er zit weer een lekkere 'schwung' in: soepel en ontspannen door kunnen stappen.

zaterdag 8/2: souplesseloopje
Nu eens geen 200-tjes , maar 8*400 (p=400 w/dr). Ik voelde me de hele dag niet helemaal fit. Toch was het stukje rennen juist even lekker. De 400s uitgevoerd, zoals ik de 200s de laatste weken uitvoer: soepel en ontspannen. Ze gingen gemiddeld in 96".

zondag 9/2: tempoloopje fietsen (Tacx)
De bedoeling was een rondje rennen in de duinen, liefst met tempo's. Maar Ciara gooide roet in het eten. Ciara is de storm die er vandaag voor zorgde dat de meeste evenementen afgelast (alle voetbalwedstrijden) of aangepast (de Groet uit Schoorl run) werden. Ik heb mijn run ook maar afgelast. Fietsen in de storm vond ik ook geen optie. Het was inmiddels al ZW 9. Dus ... Tacxtime. En wat extra relatieve hardlooprust voor de benen kon geen kwaad, hoor. Heb deze week toch 5x kunnen lopen met een totaal van 56 km. Gewoon een prima hardloopweek.
En door even voor een uurtje op de Tacx te springen (voor 33 km in 49 minuten), continueer ik de #dailybikeorrunactivity en kom ik tot 48x sporten. Nog 3x en ik evenaar m'n record. Ik kan wel zeggen dat het geen doel op zich is, maar nu wil ik wel op 52 uitkomen, hè. Later op de dag is bij ons zelfs ZW 10 gemeten. En de storm is nog niet voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten